• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012: Okej då är jag med. Men då får ni isf en mini semeter, har själv inte varit baltländerna men det är säkert en upplevelse. 
    Men som sagt tummarna hålls på fredag.

Gina43: Jag tror familjerådgivning är bra, så man får prata av sig med en utomstående både enskilt och som par. 

Hur många blasto hade du i frysen? Tråkigt när de inte klarar upptiningen :/

Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-14 09:05:20 följande:

Två var de!

Hur mår du? Spännande med UL snart? Är det nästa vecka?

Jag mår faktisk bra, är dock lite lättirriterad och trött annars är jag som vanligt. Förutom att mina jeans helt plötsligt är taighta och knappt går att knäppa. 

Jo UL på tisdag, ska bli så spännande att se om allt är okej. 
  • MålaMittHjärta

gina43: När har du td? Testade du väldigt tidigt så kan det ju bli + ändå sen lite längre framåt. 

mom2012: Jo det är ju en del moment med äggen de ska ju klara av att vara mogna, befruktas och sen delas. Jobbig väntan men som sagt håller tummarna :)

blomster84: Härligt och håller tummarna :) Det är nog den jobbigaste väntan fram till TD och sen den jobbiga väntan fram till v12. 

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-16 14:05:37 följande:
    Så sant! Har fått så många missfall så även om det är blir ett + lär det ta tid innan jag slutar oroar mig. Men det är ett senare problem just nu. Dock sa dom idag att jag skulle fortsätta med Lutinus fram till UL om vi lyckas denna gången. Om det kan hjälpa minsta lilla så varför inte :)
    Jag har också fått fortsätta med lutinus fram till UL och det ska bli riktigt skönt att slippa det snart :) 

Förstår om man är extra orolig om man har fått gå igenom flera missfall, håller tummarna att detta försöket ska gå hela vägen :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-16 21:52:45 följande:
    Är det på grund av din blödning som du får fortsätta med Lutinus?
    Tror det är för överstimulering, blödningen gick över ganska snabbt som tur är.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-18 08:09:36 följande:

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Lyckligt dansandes på moln här hemma!

Men åh vad kul och lycka till :) Håller tummarna :):)
  • MålaMittHjärta

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....

Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-19 20:12:01 följande:

Men å va tråkigt målamitthjärta. Hoppas hoppas att det ser bättre ut nästa vecka. Menar de att graviditeten stannat av?

Första graviditeten eller har ni varit gravida förut?

Är troligtvis en MA, de vill väl göra ett extra ultraljud innan man väljer att avsluta (om blödningen inte kommer). Enligt läkaren så är det inte stora chanser att det skulle växt till sig alls inför nästa ultraljud.

Nej min andra graviditet, har en son. 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö