• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Suck, tankarna mal. Varför gick inte behandlingen så bra denna gång? Varför blev det så "få" ägg? Trots att jag nu är lite äldre satte man mig på lägre dos än förra gången och tyckte att man skulle ha "is i magen" vid första UL trots att man kom fram till att inte mycket hade hänt. Först sent i behandlingen ökade man dosen och först då hände det något. Jag är jättebesviken för att det inte blev något till frysen. Det innebär att vi troligen inte kan göra något försök i augusti, utan det är september nästa gång.

Sist blev hälften av mina embryon fina blastocyster. Den här gången var det få som såg bra ut eller som hade kommit tillräckligt långt vid dag 5. Den blastocyst som jag fick var inte ens expanderad, eller tja, det var väl vad jag snappade upp. Det är som om det här försöket inte ens gick hälften så bra som sist och jag förstår inte.

Och jag är så ledsen för att mina blastocyster i frysen inte klarade sig. 90% klarar upptiningen, säger de. Så jag förstår inte det heller. Vad är sannolikheten? Kanske är blastocyster inte för mig egentligen? Eller så har jag fel behandling.

• Gina43

Två var de!

Hur mår du? Spännande med UL snart? Är det nästa vecka?

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-15 09:17:29 följande:

Gina43 det är nog ganska normalt att olika cykler ger olika resultat. Varför sänkte de dos från förra gång och denna? Om du fick så bra resultat sist.borde de.kört samma?

Va lycklig över dina blastosyster :). Av 15 behandlingar har vi aldrig fått till blastosyst.

Jo, jag vet att det kan vara olika. Jag vet inte varför man började lägre och valde att ligga kvar på den lägre dosen fram till andra VUL istället för att höja. Gissar att mina äggstockar var så pigga förra gången. Och så månar de väl om min hälsa förstås! Jag har bett om en avstämning med läkaren för att förhoppningsvis få lite svar.

Jag skäms lite när jag beklagar mig. Fast jag undrar om vi verkligen borde fortsätta med långtidsodling när bortfallet blir så stort. Fler i frysen gör ju att man kan få en chans lite oftare (i naturlig cykel). Nu är jag ledsen för att det blir full behandling igen nästa gång. Då kommer jag att vara i tjänst i jobbet igen och mitt jobb "funkar" liksom inte med IVF. Det övervakas, räknas timmar, det är hård press och man ska vara 100% tillgänglig jämt och prestera i topp. Oregelbunden frånvaro är märklig på jobbet och det finns inget utrymme för att vara hormonpåverkad eller känslig. Jag vet inte hur vi ska få ihop det. Sedan är det inte läge ekonomiskt heller, men det får vi väl lösa, vid sidan av att även fixa äktenskapet
  • Gina43

Tyvärr, förstående chef är det sista jag har. Min chef är hemskt olämplig i sin roll (hård, krävande, omogen i sitt chefsskap, har inget tålamod). Jag vill helst byta jobb till något lugnare men har inte hittat något nytt under föräldraledigheten. Det dyker nog upp något längre fram. Bruttolöneavdrag kräver att man berättar syftet? Tyvärr måste jag hålla det hemligt för arbetsgivaren eftersom det skulle påverka min löneutveckling (tyvärr sant). Vi hittar pengar på annat sätt. Ekonomin är inte så fet just här och nu, men vi ordnar det.

Jo, visst bortfall är det ju pga att vissa embryon inte var dugliga, men det kan inte gälla alla. Labbet är ju inte direkt den optimala miljön för embryona. Det är det ju livmodern som är. Jag tror säkert att en del hade klarat sig bättre i "rätt" miljö. Odlingen har ju bara ett syfte: att försöka välja ut det bästa ur kullen. 6 dagars odling är en lång tid.

• Gina43

Oj vilken rysare med äggen! Vi får hoppas att ni har många kvar på måndag!

Jodå! Det är ju BIM -4 eller -3 idag, så det är tidigt och det är en bra bit kvar till TD. Jag plussade tydligt - men ganska svagt - på RD9 förra gången. Det var första gången jag testade, då på förekommen anledning, att det började sticka i äggstockarna igen. Jag tänkte testa på nytt på RD9 nästa gång för då är det BIM.

Den här gången är det lite jobbigt med Lutinusen, har kramper nästan hela tiden (hade även före ET).

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-16 20:44:27 följande:

Jag har också fått fortsätta med lutinus fram till UL och det ska bli riktigt skönt att slippa det snart :) 

Förstår om man är extra orolig om man har fått gå igenom flera missfall, håller tummarna att detta försöket ska gå hela vägen :)

Är det på grund av din blödning som du får fortsätta med Lutinus?
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-17 21:50:43 följande:

Orolig natt och morgon att vänta. Återföring planerad till i morgon Måndag. Är så orolig de ska ringa och ställa in :(

Du finns i mina tankar! Kram!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-18 08:09:36 följande:

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Lyckligt dansandes på moln här hemma!

Vad roligt att det såg så bra ut! Så det blir ingen återföring idag?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö