• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Mom2012: trist med äggblåsan! Hoppas att det är snabbt åtgärdat.

MålaMittHjärta skrev 2015-08-14 10:07:19 följande:

mom2012: Det har jag aldrig hört talas om, men hoppas  det hjälper och att det du/ni inte behöver vänta allt för länge. Men så drygt att behöva vänta...

En liten tanke ska man ringa nordic redan nu och berätta vår plan att vi vill köra på nästa mens dvs nästa månad eller räcker det att ringa när jag får den? 

Det är tyvärr inte helt ovanligt att en äggblåsa är kvar och sabbar nedregleringen. Har hänt andra jag känner. Var orolig för att det skulle hända mig (just för att det händer).

Jag tycker absolut att ni ska meddela kliniken redan nu och lägga planeringen! I värsta fall kan de annars vara uppbokade när ni vill göra ert FET.

Återhämtar mig från äggplock här. Personalen var verkligen jättegulliga! Annars var det ett smärtsamt äggplock, kanske det mest smärtsamma hittills (pga många äggblåsor).
  • Gina43

I Gbg är det underbehandling@ivfgbg.se

...så ganska olikt den adress du nämner mom2012. Det är väl klart att den du nämnde ändå kan stämma, men de är isf rätt olika trots att det rör sig om systerkliniker?

MålaMittHjärta: kolla ditt behandlingsschema. Står det inte där?

• Gina43

Det kan ju vara ny domän också kom jag på Den första mailadressen känns ju mer anpassad.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-25 12:00:53 följande:

Har en mysig semester nere i Kreta men redan första dagen berättade sambons syster att hon var gravid.. Blev mest förbannad för hon sa det rätt ut utan förvarning och avslutar med "hoppas inte ni tycker det är jobbigt" Blev så ledsen och nedstämd men garanterat typ "kommit över det nu". Denna semestern skulle ju vara samla kraft inför nästa försök och så fick den inte en så bra start...

Så obetänksamt av henne! Kunde hon inte låta nyheterna vänta lite? Särskilt om hon känner till vad ni precis varit med om!

Låt det inte förstöra mer! Försök att ha överseende och förlåt obetänksamheten.

Ni har jättegoda chanser att få ett barn till snart med så många fina embryon i frysen. Och snart är ni igång! Kram
  • Gina43

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

• Gina43

mom2012: Vilken spännande utveckling! Full fart framåt alltså Jag håller tummar och tår för er!!

• Gina43

MålaMittHjärta: Äsch, hon kunde väl låta er få er semester för er. Klart att hon kunde vänta med graviditetsbesked om ni precis tagit er igenom ett missfall! Snacka om att peta i såren..!

...och tyvärr är män lite träskalliga ibland

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-28 09:36:17 följande:

Åh spännande och håller tummarna :) 

Tyckte jag kände igen alla symtom som med sonen när jag lyckades med förra (även om det nu inte slutade så bra).

Tack! Det blev ett plus imorse (som du såg en annan tråd). Den här gången är det annorlunda. Förra gången var jag inte illamående, vilket jag har var en stor del av morgonen och lite då och då igår. Det är dock bättre med äggstockarna nu.

Många tankar i huvudet just nu. Är glad att det öht blev ett plus, men i glädjen finns nu en rädsla att något ska gå fel eftersom det var komplicerat förra gången. Fick precis reda på att en annan mammakompis också är gravid, fast på naturlig väg denna gång. I bästa fall följs vi åt, men i värsta fall så... tja...fast nu får jag ju ta det som det kommer, eller hur?
  • Gina43

Deppigt idag (jobbrelaterat och segdraget). Fick också frågan om jag är gravid (!). Är ju svullen om magen och det syns tydligt...men jag sa att jag bara ätit och druckit gott i sommar.

Hur mår ni andra?

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-08-31 21:53:08 följande:

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

Hur länge ska de odlas innan de fryses? Eller ska de frysas så snart efter delningen som möjligt (dvs i princip ingen odling)? Ursäkta om du redan nämnt något om detta tidigare..
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö