• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Skönt att höra Gina43. Det är verkligen påfrestande för alla att göra ivf så lycka till på samtalen och hoppas även det blir ett plus för er nu. Vilken RD är du på? Med 5 dgr?

• mom2012

Äggplock klart här. Herregud vad ont det gör med endometrios och äggplock. Jag kan ju jämföra med 2008-2009 och då kändes det absolut ingenting.

Det blev 10 ägg och ett som läkaren ej vågade ta pga vi då hade fått gå rakt igenom en stor cysta.

Nu är det väntan på att få svar på hur många some befruktas och sen delar sig...... det är vårt problem att många faller bort.

Håll tummarna :)

• mom2012

Gina43 det är nog ganska normalt att olika cykler ger olika resultat. Varför sänkte de dos från förra gång och denna? Om du fick så bra resultat sist.borde de.kört samma?

Va lycklig över dina blastosyster :). Av 15 behandlingar har vi aldrig fått till blastosyst.

• mom2012

En del företag har bruttolönavdrag för ivf och tex. Ögonlaser. Kolla om ni har det,eller om du kan få det.

Ang jobbet. Vet hur det är....men du kanske har en förstående chef som låter dig få de lediga dagar du behöver. Kanske du kan byta schema och jobba in timmar här o där?

Gör inget du beklagar dig, du kan få stöd av oss i gruppen.

Snart testdag?

• mom2012

PS. De som faller bort på långtidsodling hade troligen blivit samma resultat i livmodern. Så känn inte så....

• mom2012

Gina43 mår bättre nu. Rejält öm fortfarande. Dumma dumma endometrios. Var förberedd på att plocket skulle göra ont kom att ultraljudet innan va outhärdligt. Förberedde med narkossköterskan så hon va beredd och gav mig extra smärtlindring och lite sovmedicin så att jag blev völdigt lullig. De va jättesnälla.

• mom2012

Libra jag hade samma känsla i april...och dagen före stimuleringsdagen fick jag jag en blödning. Man kan nog ta blodprov för att se så man är nedreglerad. Hoppas allt är ok!

Här väntar jag på samtal från Nordic ang mina ägg och om de befruktades inatt....

• mom2012

Tråkigt Gina43 men än finns det hopp om plus eller?

Nu har Nordic ringt. Ser ut som det brukar.... Många föll bort. 10 äggblåsor blev 9 ägg där 1 var omoget så de gjorde icsi på 8 ägg. Av dem 8 har 5 blivit befruktade. Nu återstår nästa moment....delningen. Då brukar vi tappa några till.

Hur som..kommer bara tänka på mina ägg hela helgen. Hönsmamma På måndag är de 3 dgr och då gör vi återföring.

• mom2012

Orolig natt och morgon att vänta. Återföring planerad till i morgon Måndag. Är så orolig de ska ringa och ställa in :(

• mom2012

7.45 kom samtalet på min telefon.....jag frös till is och insåg allt var kört. Men håll i hatten. Tjejen från labbet sa det var 4 som fortsatt dela sig och att de ville köra vidare till blastosyst. Galet! Har aldrig hänt oss att det sett så bra ut att de tagit den "risken"

Lyckligt dansandes på moln här hemma!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö