• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Jag får antibiotika pga min endometrios vid IVF. Äter det ganska länge, 8-10 dgr och ibland även från 1a stimuleringsdagen. Men jag har väldigt mycket endometrios. ...tyvärr. Annars kör jag bara vitaminer med folsyra.

Melatonin var inte bra för endometrios läste jag, men där kanske tiden är avgörande. 2 månader kanske är ok?

Funderade att ta ett test på dhea -s men har ej gjort det. Vågar ej äta dhea utan att testa mig och biverkningar är läskiga som mansröst och hår i ansikte mm.

Jag testade dock fructus femina som jag läst mkt om men det försöket fick jag 0 tillbaka och avbröts innan åf. Har aldrig hänt innan eller efter. Efter det är jag rädd för att experimentera.

• mom2012

Kortison har jag fått någon gång kom jag på, och blodtunnande, det sista pga jag har haft blodproppar.

• mom2012

Sindyrella även om du är för ung för Kub kan du be om det. Där jag bor erbjuds alla över 35 men det innebär inte att yngre inte får göra kub. Lycka till!

• mom2012

Libra vi har apc - resistens i familjen. Vet du om ni har det med tanke på att ni också har många proppar? Min far fick sina 1a propp vid 30 vilket är ovanligt så han utreddes.

• mom2012

Jadå du kan begära ut journalkopior och dina labbresultat :) Ring dem bara, i vissa fall skickar de hem direkt annars får du en begäran hemskickad som du ska signera och returnera.

• mom2012

Glömde svara ang Dhea såg jag. Du kan beställa självtest på nätet. Du får allt hem. Kostade 1500 kr eller så. Men du kan även be din gyn att ta det då kostar det inget :) heter dhea-s.

• mom2012

Glömde svara ang Dhea såg jag. Du kan beställa självtest på nätet. Du får allt hem. Kostade 1500 kr eller så. Men du kan även be din gyn att ta det då kostar det inget :) heter dhea-s.

• mom2012

Mina samtal med kliniken är att det inte är något de tror på. De hade haft en eller två kunder som kört dhea men det var på eget bevåg, ej via kliniken.

I USA verkar många kliniker köra med dhea och lite annat när man läser inlägg på olika forum i USA. Synd det skiljer så mycket.

• mom2012

Ska bli spännande att höra från dig efter äggplocket hur många blåsor som innehöll ägg. 33 är ju galet mycket :) kör du hög dos gonalf?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö