• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Tette09 så galen tur kan jag inte bara ha! Om du vetat om min ivf karusell. Sa de något om hög mf risk I om det utvecklades hcg så långsamt? Jag är ändå på cd18 efter ägglossning nu. Borde enligt av allt man läser bli starka plus vid det här laget. Har iof ömma bröst , +3 dagar över bim, ingen mens. Så facit måste väl komma i någon form snart...plus eller mens.

När fick du starkt plus på stickan?

Minns du vilken dag du testade på? Från äggplocket eller återföring.

Tack för din solskenshistoria!

• mom2012

Målamitthjärta jag är lite osäker på tiden, men jag lämnade det iaf 1h. Vi åt middag sen tittade vi på det av en slump. Idag på morgonen var det negativt test med annat test (testlagrets). Men......mensen lyser med frånvaro och har förhöjd temp fortfarande sedan ägglossning. Den brukar sjunka lagom till mens. Lämnade ett blodprov igår för detta gör mig/oss galna.

• mom2012

Målamitthjärta ang hormoner vid Et. Jag fick lutinus och jag fick stöd av extra hcg från en låg dos ovitrelle var 3e dag. Den sista ovitrelle är ute ur kroppen nu enligt kliniken.

• mom2012

I eftermiddag tidigast bör jag få svar. Bor på liten ort så min vc måste skicka till närmaste sjukhus som i sin tur skickar till Nordic som i sin tur ska ringa mig......

• mom2012

Känns som att jag kapat tråden.... Ber om ursäkt för det.

Libra1 när du fixa extra stöd med ovitrelle var din mens sen då? Jag är på bim +4 dgr nu..brukar aldrig gå över vid ivf.

• mom2012

Nej. Lite besviken faktiskt. De skrev remissen igår och jag tänkte de bevakade det? La ett mail vid 15 men inget svar på det Heller. Nåja de har väl andra saker att göra. Jag vet dock det är minus....testet var minus på annat märke i morse. Idag är jag på RD 13 på en blasto så det borde verkligen ge utslag nu. Men mannen vägrar ge upp hoppet Iom han såg stickan hade 2 streck igår. Han ville så himla gärna denna gång. Denna gång var mest för hans skull. Han var inte så färdig som jag va. Och det får man ju ställa upp på. Det kunde ju gått.

• mom2012

Blomster detta va vårt sista 9e försök. Nu ger vi upp om egna ägg....det bli äggdonation i hopp om att spermier är ok (lågt antal) ett försök sen lägger vi allt på hyllan. Vi vill så gärna ge vårt barn ett syskon. Gudarna ska veta vi har försökt. Har skrivit en minnesbok till vårt barn och där skriver jag om längtan efter att ge henne ett syskon. Så hon kommer veta hur vi kämpat för att ge henne ett syskon att bråka med :)

• mom2012

Men blomster. Hur kan de vara så hjärtlösa. Eller vill de inte prata pga de är rädda att fråga saker som är känsligt? Jobbig sits. Involvera inte dem.om du blir ledsen.

Här är läget märkligt. Mitt blodprov visade att jag varit gravid. Värde 8 där lägsta är 5. Jag trodde först det va pga hcg supporten jag fått med läkare sa nej det va inte pga det. Vi va gravida och den avstannade tidigt. Fick min blödning mer än 10 dgr sent. Bitterljuvt sista försök....

• mom2012

Kliniken tyckte resultatet var så bra att de vill köra ett försök till. De ville ju vi skulle sluta men min man behövde ett försök till. Nu maler kvarnen.....äggdonation eller en till ivf. Hoppet är verkligen något som vi lever på :) Får se hur vi gör efter semestern. De stänger ju ändå....

• mom2012

Håller tummarna!

Såg att du ska flytta till Hästveda. Inte så långt från oss. Kanske en ivf kaffe dejt vid tillfälle. Skicka privat pm så kan vi prata mer.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö