Nordic IVF Center Malmö
Puff puff någon hör inne som är på g efter sommaren?
Puff puff någon hör inne som är på g efter sommaren?
Jag ska få göra en laparoskopi i höst så vi får vänta lite med nästa försök. Drygt! Hoppas på ett försök innan jul i alla fall.
Hoppas ni alla har en trevlig sommar! :)
Då är vi två.... jag ska göra en lapraskopi nästa vecka faktiskt. Känner mig nervös trots att jag gjort en för ett par år sedan.
Jag har haft en hektisk sommar Vi började läsa om Äggdonation men ramlade på en möjlighet att försöka en gång till med egna ägg och spermier.
Jag har varit och gjort en utredning utomlands som visar på att jag har immunologiska problem samt att den klinikens råd till oss med endoemtrios är att göra 1. lapraskopi där de bränner all Endo. 2. IVF I 2 cycler, dvs 1 för äggplock och 1 för återföring. På så vis har vi med inflammatoriska sjukdommar bäst förutsättningar. Det testet gav svar på saker som vi misstänkt länge, men proverna tas Inte I sverige. De skickades till USA/Chicago.
Jag kommer att medicinera med Kortison, Intralipider, Neupogen för immunproblemen, Något för att dämpa inflammationen, Antibiotika samt att jag ska ta blodtunnande pga jag har en sådan sjukdom I grunden också där jag har öka risk för blodproppar.
Går det inte denna gång så går det aldrig
Om någon är nyfiken på detta så skicka mig ett privat PM
Operation sker på onsdag, så i morgon.
Jag hoppas även att gynläkaren jag ska träffa kan hjälpa mig med scratching och att översätta några recept till svenska - så att jag får dem på högkonstadsskydd. Neupogen var ruskigt dyrt!
Ja sverige borde verkligen lära sig av andra länder. Det kan inte vara en slump att en del blir gravida 1.a försöket med immune behandling.
Jag är nöjd med enanton. Min endo minska var gång och äggen blir bättre kvalitet när inflammationer inte pågår i magen :)
Humöret är lite so and so på enanton dock. En förstående partner krävs
Kram
Får du feber varje mens är det troligt att de hittar något på din operation. Det är bra du börjar med enanton nu, du får den troligen efter operationen om de hittar något ändå. Det va så för mig med sjukdom vid mens innan endon upptäcktes. Jag började föra dagbok och insåg att varje mens var jag förkyld och sjuk från jobbet. Eskalerade 2008 när en cysta brast (visste jag ej då) och jag kräkte och fick mkt hög sänka i kombination med smärtor likt njurstensanfall. Då hade jag inflammationer i buken med vätska. Kroppen klarade ej ta hand om det.
Hej igen Mom2012
Tänk vi följs åt. Vi åker till Athen på lördag för utredning.
Kram
......
Alltså livet. Läste halva natten om äggdonation och kliniker i utlandet. Och väldigt ofta pratar men om ett för högt immunförsvar. Och i natt kände jag bara, det är jag! Min kropp kämpar ju heltiden med att försvara mig mot allt, bär, djur, vin nötter, nickel, damm, kvalster, parfym mm mm
Jag har ju testat Cortison på de två sista men här i Sverige görs inga imuntester vad jag kan utläsa. Fan! Om det är problemet så skulle inte äggdonation hjälpa. Och får man bukt med det då fungerar nog mina egna ägg.
Mailade drD sen i måndags. Och nu har vi bokat flyg till Athen på lördag. Provtagning måndag och hem tisdag.
Håll tummarna!
På gott och ont Grukan Grace, följs vi åt. Vi tänkte précis som ni, att även äggdonation kommer gå åt skogen om min kropp motarbetar en implantation.
Vilken klinik valde du? Serum eller den andra med Dr D?
Jag var iväg I slutet av juni och fick mina svar ganska snart därefter, max 1.5 totalt för alla provsvar. Spermaprovem kom på bara några dagar. De gjorde en DNA och kromosomtest på min man. Dock sager min IVF klinik att det är mest ett problem vid hemmaförsök, på klinikerna väljer de ju bort de som ser ut att vara felaktiga och väljer de finaste spermierna. Så de pengarna kunde vi sparat.
Jag läste en väldigt bra artikel om immunologa problem och tecknen på internet, och flera av dem stämde in på mig. Jag ska se om jag hittar den igen, det var väldigt bra - jag fick en AHA-uppelvelse.
Skriv gärna ett privat PM om du vill prata mer om athen och utredningen och mediciner och vad man ska köpa på plats mm. Vi kan jämföra vad läkarna sa till oss etc.
Lycka till!
Härligt att höra GrukanGrace! Jag ser fram emot att ta följe med dig även på denna resan. Jag har ju gjort samma, i slutet av Juni. Jag fick mina provsvar på immunologin ca 1 vecka efter besöket, kanske 1.5 (de ska till USA).
Ta med dig solen och värmen hem är du snäll.... här är kallt, blåsigt och regnigt.
helt galet !!
Libra1, gör de "HSS" och genomspolning av äggledare vid operationen? Om inte be om att få göra det innan operationen, så du vet status på livmoder och äggledare. Det kan göra lite ont att spola äggledarna om det är stop, men om det flyter på så gör det inte ont. Dock gör det inte ondare än mensvärk, och på mig släppte proppen efter en stund, précis när han tänkte avsluta. Nästa HSS jag gjorde för syskon nu var helt smärtfritt och fin passage.
Besöket för HSS hos min gyn tog max 30 minuter, det borde de hitta en tid för innan hösten