• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-08-03 08:26:45 följande:

För oss blir det nog FET i september, är så osäker på min menscykel efter MA men det känns som den borde komma snart? Sen den 20:e åker vi till Kreta så tror inte riktigt det hinns med denna månaden.

Å vad härligt med en resa till Kreta!

Men nu har solen kommit även hit, min sista semestervecka - och oj vad jag ska njuta.

Nu sitter jag och väntar på att min grekiska läkare ska ringa för telefonmöte. Vi har bytt från Serum till Life Clinic som är villiga att ge dinstanssupport och följa upp blodprover mm under min behandling för immunförsvarsproblemen.

• mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-03 12:43:02 följande:
    Jag har inte fått göra något av det. Har frågat efter det men den IVF-läkaren menade på att det kunde skada mer än göra nytta. Jag vet inte.

Jag har fått göra en vattenscanning av livmodern nu i våras i alla fall. Då sågs inget konstigt. Hade det gjort det så hade jag fått gå vidare med hysteroskopi. Men det behövdes tydligen inte. Nordic som gjorde den.

De säger bara att det kvittar hur äggledarna ser ut. Vi måste ändå göra IVF.
    Okej Då har du gjort delar av undersökningen. Varför menar de på att du måste göra IVF? Vad är orsaken till att de säger så?
    Manlig faktor? Känner mig dåligt uppdaterad nu känner jag, borde ju veta det. 

• mom2012

Har som ni vet varit och gjort immunutredning i Athen. Den gjorde jag på Serum, mycket bra klinik. Men de ville inte stötta mig på disans med uppföljning och behandling av immunförsvaret. Jag ville inte experimenera med det själv så jag sökte upp Life Clinic och har idag haft 1 h consultation med läkaren.
    Jag känner mig hoppfull och trygg. Jag vet att det inte är magi och att det så klart inte tar sig på första försöket nu men oj vad jag hoppas.

Om någon av er efter era IVF fått sjukdomssymtom ca ruvardag 7 så ska ni absolut inboxa mig och få tips.  

• mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-05 16:34:35 följande:
    Jag gjorde utredningen på RMC i Malmö. Frågade flera gånger men de sa nej. Ska höra ned Nordic om det är något de gör. Vet ni?

Jag vet att de gör hysteroscopy på Nordic men osäker på spolning av äggledare. Fråga är gratis

Jag gjorde min på vanlig gyn-mottagning inom landstinget så om du har kontakt med en bra gyn  - fråga är.

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-07 14:22:31 följande:

Nytt UL idag. Känner mig trött och lite påverkad, men i stort sett bra! Får börja ta det lite lugnare nu eftersom det finns många äggblåsor. Allt såg fint ut och blodprovet var bra. Nu hoppas vi att den goda trenden håller i sig!

Har redan sett skillnader mot Nordic. En del är bra, andra mindre bra (alltså verkligen mindre bra). Får återkomma och jämföra senare.

Skrivet från hängmattan

Hägmatta låter ju tråkigt... inte.

Gick du från Nordic eller till Nordic?

Ser att en del tjejer får lämna blodprover under behandlingarna, vilka prover är det som tas då?

Jag har aldrig någonsinn fått lämna ett blodprov under en behandling och jag har gjort ivf sedan 2009.... 
  • mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-08 10:48:08 följande:
    Det beror säkert på kliniken men också det enskilda fallet? Jag tycker att det var skönt att de kollade nu. Jag ligger ju i riskzonen för överstimulering och har haft komplikationer efter IVF (vill ej specificera närmare här eftersom jag vill behålla min anonymitet).

Skönt att allt är "so far so good". Är mindre stressad denna gång än vid de tidigare försöken.

Hur går det för dig mom2012?

Det går, fast inte helt OK. Är lite bitter över att Athen kliniken Serum inte ville stötta oss på distans kring uppföljning av immunförsvaret när jag tar medicinerna (vågar inte riktigt ta dem på egen hand, experimenterar inte gärna med kroppen), vilket det lät som när vi var hos dem I Athen. Ska Life clinic stötta oss så vill de att vi ska komma till dem och göra om immuntestet. Flyga till Athen + 550 euro en gang till, när testet gjordes I slutet av Juni. 10 000 sek till...... är inte gjord av pengar.

Så vi står inför ett val, medicinera enligt Serum på egen hand, eller öppna plånboken och göra med Life Clinic (som stöttar oss på distans).

Ska till Nordic 11/8 för scratching och sen upplägg av behandlingsplanen. Tanken är att starta med Gonal-F 17/8. Sen fryser vi alla befruktade embryos (om vi har den turen) och gör åteföring I annan cykel. Det är det absolut bästa för oss med Endometrios sager bade Serum och Life Clinic I Athen.

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-08 20:47:26 följande:

Oj, hårda bud med nya tester! Tråkigt att det ska vara på det viset! Förstår att ni blir stressade över kostnaderna.

Svåra frågeställningar. Vad innebär det att bli stöttad på distans under medicineringen/immunbehandlingen? Görs det extra tester? Eller är det extra support i form av tillgänglighet för frågor som det handlar om? Hur gör de andra i "immuntråden" med behandlingar i Athen?

Ja det handlar dels om tillgänglighet men även blodprover.

Jag har fått en plan från Serum, och mediciner, men då övervakas inte jag med blodprover. Life Clinic kommer att ta blodprover under behadlingen och en ev. graviditet och stötta mig I om jag behöver mer eller mindre av någon medicin.

I immuntråden så är det mer personer som gör äggdonation och då gör de även sina IVF på plats.
  • mom2012

Snopen. Idag trodde jag att jag skulle få grönt ljus att starta behandling men det var tjock slemhinna och risk att hinnsäck fanns kvar. Någon som varit med om detta från en behandling med att en hinnsäck syns i livmodern. Betyder det att jag varit gravid och att det stannat av? Det förklarar i så fall mina lustiga gravtest som va både plus och minus.

Om ni haft hinnsäck i livmodern. Vad gjordes efter det? Väntar man på mens eller vad händer? (Har varit nedreglerad med enanton. Kanske blödde jag ej ordentligt efter behandlingen i juni??).

• mom2012

Målamitthjärta jag hade jättekonstig sista behandling. Jag hade gravkänslor, sen mens, plus och minus på mina tester om vartannat. Slutligen bad vi om blodprov. Det visade 8 och lägsta värdet är väl 2 eller 5? Sen kom mensen men det va en liten blödning på 1,5-2 dagar bara. Så jag tror att det är rester från juni. Kliniken säger att det inte kan vara det iom att jag haft blödning. Men jag tror ändå på att det är en hinnsäck. Nu bör jag få mens snart då jag tog sista enantonprutan 10 juli. Sen får vi se om det är kvar. De tog blodprov för att se mer.

• mom2012

Gina43 tyvärr känner jag igen mig i din situation. Vi har haft 3 kliniker. Rmc, öresundskliniken samt Nordic. Jag tycker Nordic är den som funkar bäst och mest ordning på information och sådant. Öresund va bra i början men sen bytte de ägare och då va det stökigt en tid.

Ang. Spermierna tror jag inte du ska vara orolig. Fråga kliniken hur mycket påverkan det har för kvaliteten och mängden. Kanske kan du plocka äggen en dag senare? Förutsatt du ej tagit ovitrelle.

Förstår din inre stress och oro. Man vill att klinikerna ska göra vad är bäst hela hela tiden och inte göra misstag hit och dit. Du ska kunna kna dig trygg och "bara åka med".

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö