Gina43 skrev 2015-08-08 10:48:08 följande:
Det beror säkert på kliniken men också det enskilda fallet? Jag tycker att det var skönt att de kollade nu. Jag ligger ju i riskzonen för överstimulering och har haft komplikationer efter IVF (vill ej specificera närmare här eftersom jag vill behålla min anonymitet).
Skönt att allt är "so far so good". Är mindre stressad denna gång än vid de tidigare försöken.
Hur går det för dig mom2012?
Det går, fast inte helt OK. Är lite bitter över att Athen kliniken Serum inte ville stötta oss på distans kring uppföljning av immunförsvaret när jag tar medicinerna (vågar inte riktigt ta dem på egen hand, experimenterar inte gärna med kroppen), vilket det lät som när vi var hos dem I Athen. Ska Life clinic stötta oss så vill de att vi ska komma till dem och göra om immuntestet. Flyga till Athen + 550 euro en gang till, när testet gjordes I slutet av Juni. 10 000 sek till...... är inte gjord av pengar.
Så vi står inför ett val, medicinera enligt Serum på egen hand, eller öppna plånboken och göra med Life Clinic (som stöttar oss på distans).
Ska till Nordic 11/8 för scratching och sen upplägg av behandlingsplanen. Tanken är att starta med Gonal-F 17/8. Sen fryser vi alla befruktade embryos (om vi har den turen) och gör åteföring I annan cykel. Det är det absolut bästa för oss med Endometrios sager bade Serum och Life Clinic I Athen.