• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-03-04 20:05:05 följande:
    Jag är äldre än du (är dock inte 43 ).

Den statistik de nämner låter ganska "allmänt hållen", trots att man ju kan ha olika anledning till varför man behöver göra IVF. Vissa förutsättningar gör det lättare eller svårare att lyckas (ont om ägg, låg befruktningsgrad, svår endometrios etc ökar exempelvis risken för att det tar längre tid). Att alla inte har det lika är ju det som gör det svårt med statistik inom just IVF.

Jag förstår att det är tufft att få ihop det ekonomiskt. Vi ville inte tömma hela vår buffert (och vi hade andra riktigt stora utgifter det året) så en liten del lånade vi faktiskt (nu återbetalt). Vi jobbar ju både jag och min man, så vi kunde lösa det. Jag är hemskt tacksam för det.
    Jo så sant men jag är en person som "stressar upp mig" med all denna statistik . Jag ska försöka att ta det mer lugnt denna gången och inte nojja mig om sånt jag inte kan påverka (lättare sagt än gjort)

Jo oerhört tråkigt att ekonomin ska behöva styra när det gäller ivf, blir inget familjen annorlunda precis. Men vi har sagt att detta 3 pack är det sista försök vi gör (säger vi nu iaf)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta

gina43: Vi har en son född 2012, han blev även till på första försöket vilket inte inte vågar hoppas på denna gången, låter för otroligt.
    Vi har sagt att vi försöker tre gånger sen tar vi paus och ser om och hur vi gör sen. Jag pluggar och han jobbar så vår ekonomi är inte jättebra. Men som sagt vi tar en sak i taget :)

• MålaMittHjärta

Sindyrella: Grattis :)

Fick mens idag och imorgon börjar jag med Gondal F, känns så skönt att vara igång nu :)

• MålaMittHjärta
    Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. 
    Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-02 18:31:57 följande:
    Spännande! Hoppas det ser bra ut på tisdag. Det var ju många äggblåsor. :P
    Förra gången tror jag hade runt 17 äggblåsor men i slutändan lyckades ett vara fint nog till mig och ett till frysen. Vi gör ICSI så "felet" är hos min sambo. Men skönt iaf att det är många äggblåsor så blir det iaf lite bättre odds.
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-03 09:35:19 följande:

Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. helt underbara människor som verkligen tog min oro på allvar! Dom räknade ut mig till 9+2 igår och gjorde även ett vul så jag fick se liten. 2,5 cm lång, precis som den ska och hjärtat slog fint! ? den 21e april är det dags för inskrivning och eventuellt gör dom en koll då också så att vi kan gå ut med det officiellt sen.

Så nu njuter jag av att vara gravid och må himla bra!

GLAD PÅSK!

Vad mysigt att se den lille och verkar som du har fått en bra BM. 
    Bm med min son envisades med att räkna annorlunda för RMC hade räknat fel, även om det bara var  5 dagar efter det datum som RMC sagt.
    Även om RUL sa datumet dagen innan det vi av RMC. 
    Tji fick dem för sonen kom på samma dag som RMC sa ändå :P
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-04 09:29:18 följande:

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

Är det en sluten grupp? Hittade inte den när jag sökte på den.
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-04 09:45:34 följande:
    Ja, den är sluten.
    Men ska inte alla kunna se den då?
    Nej en del gruppen som är slutna kommer inte upp när man söker på dem. 
    Men tackar för länken :)
  • MålaMittHjärta
    Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-07 17:52:36 följande:
    Oj oj! Det var många. Hoppas du slipper att bli överstimulerad.

Ett stort lycka till på torsdag!!! :)
    Jag hoppas det med, var på gränsen till överstimulerad förra gången men vila imorgon och dricka massor hoppas jag göra susen :)

Tack :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö