• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Testlagret mäter från 20. Så väldigt lågt. Ruvardag 11 är ju väääldigt tidigt. Få som får plus då. Verkligen konstigt att hon sa så. De är så noga med annars att det ska gå minst 14 dagar efter ÄP innan man testar. Därför har de satt testdag så sent. Berätta för Pia så blir hon nog arg. Man ska INTE lita på något test innan testdag. Jag blir arg!!! :(

• Libra1

Jag mår ok. Har blivit sjukskriven. Det blev för mycket denna gången. Har börjat analysera mycket för nu KAN jag känna något om jag är gravid. Det molar en del idag, fick metallsmak i går, känner av svanskotan. Symptom som varit positiva de andra gångerna. Åh jag blir galen.

• Libra1

2014bebis: Vad skönt att få börja om. Hoppas det hjälper dig. Jag håller tummarna. :)

• Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt! Till mig har dem sagt att ett utomkveds inte märks förrän runt vecka 8. Såg de inget på VUL eller vad hände. Hoppas du slipper gå igenom det. :-/

• Libra1

Nassa: Usch! Vad hemskt! Äggledaren behöver inte bli förstörd eftersom de upptäckt det i tid. Man kan t ex få ta cellgifter som tar bort det. Fast då får man inte bli gravid på ett tag. Det finns kanske andra sätt också. Så ledsen för er skull. :( Kramar

• Libra1
    Edison skrev 2014-04-25 09:34:35 följande:
    Nu har jag slutat blöda. Tog nytt test imorse, negativt. Så var ett tidigt missfall ändå:( känns tungt...men bättre såhär tidigt än som det blev förra gången. Nu ska jag ladda upp för FET i juni. Tänker ringa kliniken igen och prata med dem om att ta medicin inför nästa försök. Förstår inte varför dem ställer sig så negativa till det. Jag har ju ätit kortison och andra mediciner i flera år efterom mitt immunförsvar är överaktivt. Tror ändå att det kan vara en orsak till varför det inte går vägen för oss. Får hoppas dem lyssnar...
    Nej vad tråkigt!!! :(

Men som du säger så kan det kanske ha med ditt immunförsvar att göra. När du vet att du har problem. Vem pratade du med om detta? Sorana? Jag får för mig att Pia lyssnar mer. De gick att diskutera mer med henne i alla fall. När man går privat så ska man i alla fall få en chans att diskutera tycker jag. Det är ju bevisat att ett överaktivt immunförsvar kan ställa till det.

Försök stå på dig!!!

Kramar!
  • Libra1

Idag fick jag kraftig mensvärk och lite rosa Lutinus. Nu ikväll spänner det och molar över ljumskarna. Något borde hända där inne. Men vet inte om det är positivt eller negativt. Kände så förra gången också. Då var det ju positivt. Åh vad nervöst!!! :O

• Libra1

Edison: Det där med full blåsa är för att de ska komma åt livmodern bättre vid återföring. Det är tydligen viktigt att den är just halvfull. På RMC fick en tjej skäll för att hon gått på toa innan och inte följt vad som stod. Så konstigt att hon sa så.

Ja ring och försök få prata eller träffa Pia. Det är hon som är verksamhetschef och vill väl såklart att alla ska vara nöjda och glada.

• Libra1

Jag börjar bli riktigt nervös. BIM imorgon. Något molar och har sig där inne. Men inget plus i sikte ännu. Men det är nog för tidigt.

• Libra1

Idag är jag på rd9. Negativa test. Försöker att inte ge upp ännu. På rd11 sist så låg hcg endast på 38. Så det är kanske tidigast då jag kan få plus. Är så rädd för mensen idag. :( Känner mig lite gravid. Svettas och är kissnödig på nätterna. Hungrig kl 3 på natten. Trött på förmiddagen. Något händer. Men om det kommer gå vägen vet jag inte.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö