• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-08-25 11:54:29 följande:

Mom2012: Åh spännande och lycka till ?

Tack

Jag tömde äggblåsan på fredagen, redan på söndagen var min hud bättre (får liksom plitor vid östrogenpåverkan) och på måndagen kom en blödning.

Mitt värde var redan nere i OK värde på onsdagen men fick svaret först på fredagen. Fick sprutstart måndags. Så nu kör man gonal-f igen.

Äggen ska plockas och frysas om vi har sådan tur. SAmtidgit ska jag ner till grekland igen och träffa Life Clinic för att få göra om alla immunologa tester för han har lovat stötta mig på distans vilket Serum inte gjorde. Lite tråkiga pengar, men men... vad gör man inte. Vill inte experimentera för mycket med kroppen på egen hand och utan bevakning av någon läkare. Ett syskon är inte värt min hälsa.

• mom2012
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

Hittade en tråd med samma ämne som dig, TSH.
    Läs på denna länk om rekommendationer. TSH ska vara så lågt som möjligt.
    epi.vgregion.se/upload/Läkemedel/Endokrinologi%20REKlistan_2015.pdf
  • mom2012

Libra1 planen är att frysa befruktade ägg. Dag2-3 eller dag5 om jag har sådan tur.

Jag börjar med immunologisk medicin efter äggplock.

Återföring om allt går bra ca september slutet eller oktober. Det dröjde lite pga jag ej va ordentligt nedreglerad av enantonet....

• mom2012

Glömde svara på din andra fråga. Jo jag tror jag läst det o deras prislista att Nordic fryser in ägg från kvinnor som vill avvakt, sjukdom mm mm. Kan va att jag har fel.

Ska dit på måndag. Kan fråga.

Ska kolla äggblåsor, göra schratching o ta cells prov. Busy day :)

• mom2012

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

• mom2012

Gina43 Vi vet inte ännu vilken dag de fryser dem. Det beror på utfallet. För vår del faller många bort. De befruktas inte eller så delar delar de sig inte. Sist va en bra cykel med blastosyst! Men definitivt vågar jag ej hoppas på denna gång. Det kanske inte blir något alls till frysen :( Sååå himla orolig redan.

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-09-02 21:55:03 följande:

Jobbig dag Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Hoppas att jag kan sova inatt. ...

Oh... men kära du. Jag förstår att du inte mår så bra nu och manga tankar som snurrar.

Jag brukar ha vätska I buken pga min endometrios, det gör ont. Det kan ju vara det som spökar. Hoppas verkligen inte det är början på slutet som du skriver.

Om de tog ett blodprov I dag på HCG be gärna om ett uppföljande blodprov så att du får svar på om HCG stegrar sig normalt och lagom nivåer eller inte. Stegrar det sig som det ska så bör det vara en normal graviditet. Vad jag lärt mig är att HCG är lite lägre och stegrar sig långsammare om det är en sk. ofostrig graviditet (kroppen tror den är gravid men det saknas hinnsäck och foster).

Jag håller tummar och tår för dig. Skriv gärna en rad här när du vet mer..

• mom2012

Tänker på dig och håller tummar och tår för att slöt ser bra ut. Kan du be om ett nytt VUL? Kanske ivf kliniken kan hjälpa till, de har ju bra o modern utrustning

• mom2012

Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö