• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Inte spontant gravid :) ärligt talat för trött för att orka sexliv just nu med alla hormoner, sprutor och ömma äggstockar o mer mediciner. Jag ska inte återföra i denna cykeln så jag hoppas på en fin slemhinna nästa cykel. Våra embryon ska frysas och sen börjar immunologiska behandlingen med kliniken I athen. Sen FET när läkaren anser jag ligger på rätt värden.

• mom2012

Låter ljuvligt Gina43. Så fort du sett hjärtat slå har du nått en milstolpe och vågar tro på det. Inte lämge kvar till det är möjligt. Jag såg hjärtat slå v7 då jag fick en storblödning och blev rädd och åkte till gynakuten.

Om 15 min dags för ovitrelle....Gått upp 3 kg (!!) denna gång. Kroppen o hormonerna. ....

• mom2012

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);

• mom2012

De började prata om återföring i färsk cykel och det går inte. Då kan vi slänga dem i soptunnan för min kropp stöter bort och hindrar inplanteringen.

• mom2012

Målamtthjärta: De har haft som policy att frysa dag5 ett tag och de visar ju sig även I statistiken. De har jättebra resultat. Men vi får sällan blastocyster.... men det hade kanske inte blivit barn av de som e klarar sig heller å andra sidan.

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-09-07 21:39:05 följande:
    Oj vilken dag! Hoppas att du mår bättre nu.

Vad märkligt om de inte kan tänka sig att frysa dag 2 för er. Ni är ju inget "standard case". Hade ni ingen överenskommelse från början? Jag fick intrycket att ni hade det, annars skulle ni väl inte inleda behandlingen? Om man knappt får blastocyster i normalfallet, hur då hoppas på frysbara sådana? De känner ju väl till hur det har sett ut för er tidigare!! Jag blir faktiskt lite upprörd å era vägnar!! Det är ju liksom en stor förutsättningsbrist i behandlingen till att börja med då ju, eftersom ni ville ha just återföring efter tidig frys och inte färskcykel som upplägg i och med immunitetsbehandlingen. Om de ändå propsar på att inte frysa tidigt och ni inte lyckas, överväg att reklamera denna behandlingen!

Hoppas att du är vid gott mod! Kram

Själv ska jag på kontroll imorgon. Hoppas att allt är okej och att allt ser bra ut. Känner mig mindre gravid nu än förut. Hoppas ändå att HCG stegringen är normal. Oroar mig, men vet ju att jag inte kan rå över hur det går.
    Jo vi hade en ÖK. Det var innan vi startade med GonalF. Det star I jurnalerna att vi vill ha totalfrys och vi har pratat om dag 2 och dag 3. Blir det bra utfall och vi får till dag 5 blir vi så klart lyckliga, men oddsen är små.

Hoppas din undersöknig idag går bra och att allt ser bra ut. Tänker på dig.
  • mom2012

Har précis pratat med kliniken. Av 10 äggblåsor så va det ett antal som var tomma så 6 ägg fick de ut. LIte besviken men detta kanske är guldägg?! Av dessa 6 var 1 omoget så 5 kvar och av dem 5 var faktiskt alla normalt befruktade. Vi brukar tappa någar redan dag1 som ej befruktas.

Jag är både lite besviken på antalet men även lite Tjoho inom mig!

Nästa milstolpe är dag2 då de ska ha fortsatt dela på sig och då vill vi inte tappa en endaste av dem 5.

Efter det vill vi de ska överleva dag3 och inte stanna av....

Pirriga dagar och jag har ärligt fått sjukskriva mig. Klarar inte tänka på något annat denna gang. Det är verkligen mer spanning I kroppen när man inte ska ta emot något, då kan man ju ta emot dag 2 3 eller dag5. Nu ska allt vara så bra att det går att frysa. Det var manga år sedan vi hade fryskvalitet på våra embryon. Senast var 2011....

• mom2012

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

• mom2012

Den där förlamande tröttheten i början av en graviditet :) Det känns igen. Förde ni tillbaka 1 st eller 2 st?

• mom2012

Tack för att ni tänker på oss:) Klinikens samtal idag var att alla 5 fortsatte dela sig, även den som de dömde ut igår är med i matchen igen. Av dessa är 2 toppembryo. Så vi kör på lördag och blastosyst. Gu va pirrigt. Embryo logen tror att det kommer att finnas till frys på lördag och lovade ringa mig.

MålaMittHjärta förstår dig verkligen. Vi är mitt upp i en omorganisation och jag har aldrig haft så hög från 2015 så risken är väl att jag inte får dröm tjänsten i detta men..... barn går först för oss. Allt har sin mening. Blir du gravid nu så hittar du säkert ett sätt att få pusslet att gå ihop. Har ni möjlighet till barnvakt så du kan plugga tex?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö