• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-07-24 20:44:48 följande:
    Tack för svar!! smile1.gif

Det brukar vara 14 dagars lutealfas. Det borde ga varit igår eller idag. Är svullen över magen. Kanske kommer den snart. Vi får väl se! Tröstar mig med ett glas från den sista rödvinsflaskan från bröllopet, en flaska som hittades av en ren tillfällighet här för en tid sedan. Passar på nu.

Tråkigt att det inte blir riktigt bra i din medicinering och att du får jaga läkare. Vi får hoppas att endon i alla fall svälts ut någon gång. Hoppas att du härdar ut!
    Har det hänt något?

Ett glas vin är man värd ibland. :)

Fick åka till gynakuten igår. Smärtorna blev för intensiva. Men idag mår jag lite bättre än så länge. :-/
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-07-26 11:29:05 följande:

Nu är vi i Athen. Badar vid poolen ochctittad morgon träffar vi DR D för prover. Känns såå bra. Kram

Spännande!!! Lycka till!!! :)
  • MålaMittHjärta
    GrukanGrace skrev 2015-07-26 11:29:05 följande:

Nu är vi i Athen. Badar vid poolen ochctittad morgon träffar vi DR D för prover. Känns såå bra. Kram

Åh spännande & lycka till :) 
    Ja ta gärna med dig sol och värme hem för här regnar det och är kallt :/
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-07-26 12:06:47 följande:

Har det hänt något?

Ett glas vin är man värd ibland. :)

Fick åka till gynakuten igår. Smärtorna blev för intensiva. Men idag mår jag lite bättre än så länge. :-/

Trist! Jag läste det på din blogg. Vad jobbigt att du går igenom sådana smärtor!

Tja, hela tanken bakom ett långt protokoll denna gången (istället för ett kort protokoll) var för att styra upp äggplocket innan jag börjar jobba igen. Om blödningen inte kommer kan jag ju inte påbörja nästa fas i behandlingen förrän senare och då har jag kört långt protokoll och sprayat "i onödan". Dessutom kommer jag i värsta fall att även få ställa in en utlandsresa

Fast..sett mot vad du går igenom verkar mitt huvudbry vara ganska små bekymmer!
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-07-26 19:31:05 följande:
    Trist! Jag läste det på din blogg. Vad jobbigt att du går igenom sådana smärtor! smile4.gif

Tja, hela tanken bakom ett långt protokoll denna gången (istället för ett kort protokoll) var för att styra upp äggplocket innan jag börjar jobba igen. Om blödningen inte kommer kan jag ju inte påbörja nästa fas i behandlingen förrän senare och då har jag kört långt protokoll och sprayat "i onödan". Dessutom kommer jag i värsta fall att även få ställa in en utlandsresa smile4.gif

Ge inte upp ännu. Hur många dagar har du sprayat nu? Kan man inte bara flytta fram försöket? Eller du vill/kan inte göra det när du jobbar? Jobbigt när kliniken har stängt. :(

Äsch! Vi har alla våra bekymmer. :-/
  • GrukanGrace

Lovar ta med värme hem. Känner oss hoppfulla, vilket vi i och för sig gjort hela tiden eftersom vi ändrat och donat för att lyckas.

Stor kram till er alla

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-07-26 19:31:05 följande:
    Trist! Jag läste det på din blogg. Vad jobbigt att du går igenom sådana smärtor!

Tja, hela tanken bakom ett långt protokoll denna gången (istället för ett kort protokoll) var för att styra upp äggplocket innan jag börjar jobba igen. Om blödningen inte kommer kan jag ju inte påbörja nästa fas i behandlingen förrän senare och då har jag kört långt protokoll och sprayat "i onödan". Dessutom kommer jag i värsta fall att även få ställa in en utlandsresa

Åh vad jobbigt när kroppen inte vill som man vill ! Låter ju verkligen jättetråkigt att behöva ställa in en utlandsresa !
  • MålaMittHjärta

Libra: Läser med på bloggen, men vad jobbigt att behöva jaga runt i vården för att få hjälp.. Inget man direkt orkar när man har ont eller är riktigt sjuk... Svenska sjukvården!

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-07-27 08:02:55 följande:

Libra: Läser med på bloggen, men vad jobbigt att behöva jaga runt i vården för att få hjälp.. Inget man direkt orkar när man har ont eller är riktigt sjuk... Svenska sjukvården!

Riktigt jobbigt! Men tur jag fick hjälp till slut. Var tydligen tvungen att "visa upp mig" för att de skulle förstå. :-/
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-07-27 10:48:33 följande:
    Riktigt jobbigt! Men tur jag fick hjälp till slut. Var tydligen tvungen att "visa upp mig" för att de skulle förstå. :-/
    helt galet !!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö