• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-02 16:41:30 följande:

Libra1, gör de "HSS" och genomspolning av äggledare vid operationen? Om inte be om att få göra det innan operationen, så du vet status på livmoder och äggledare. Det kan göra lite ont att spola äggledarna om det är stop, men om det flyter på så gör det inte ont. Dock gör det inte ondare än mensvärk, och på mig släppte proppen efter en stund, précis när han tänkte avsluta. Nästa HSS jag gjorde för syskon nu var helt smärtfritt och fin passage.
    Besöket för HSS hos min gyn tog max 30 minuter, det borde de hitta en tid för innan hösten smile1.gif

Det har de inte sagt något om. Kan man begära det? Hade ju varit intressant att veta hur det ser ut. Tack för tipset. Ska fråga. :)
  • MålaMittHjärta

För oss blir det nog FET i september, är så osäker på min menscykel efter MA men det känns som den borde komma snart? Sen den 20:e åker vi till Kreta så tror inte riktigt det hinns med denna månaden.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-02 22:58:17 följande:
    Det har de inte sagt något om. Kan man begära det? Hade ju varit intressant att veta hur det ser ut. Tack för tipset. Ska fråga. :)
    Ja med tanke på er bakgrund med ett par missfall så skulle det varit vettigt av din gynläkare att göra en HSS (hysteroscopy) där de tittar närmare på livmodern. De blåser upp den och tittar in på hur den ser ut och om där finns några avvikelser tex. form, eller polyper eller andra saker. En tjej på ett forum där jag är för utlandsbehandlingar, hon hade flera skikt i sin livmodern som växte samman, som motverkade gravditet. Hon behövde behandla dem regelbundet inför hennes IVF och ÄD.

Vid samma behandling, HSS, så gör de även en genomspolning av koksalt för att se om passage finns.

Du har kanske redan gjort detta innan ni startade er resa med  IVF? Det är en av undersökningarna som görs vid fertlitetsproblem i mitt landsting. Hos mig hittades en polyp, som opererades bort 2011 ca mars och i juni tog det sig för oss på FET försöket. Hade då varit nedreglerad ett par månader också.

• mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-03 08:26:45 följande:

För oss blir det nog FET i september, är så osäker på min menscykel efter MA men det känns som den borde komma snart? Sen den 20:e åker vi till Kreta så tror inte riktigt det hinns med denna månaden.

Å vad härligt med en resa till Kreta!

Men nu har solen kommit även hit, min sista semestervecka - och oj vad jag ska njuta.

Nu sitter jag och väntar på att min grekiska läkare ska ringa för telefonmöte. Vi har bytt från Serum till Life Clinic som är villiga att ge dinstanssupport och följa upp blodprover mm under min behandling för immunförsvarsproblemen.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-03 10:54:38 följande:
    Ja med tanke på er bakgrund med ett par missfall så skulle det varit vettigt av din gynläkare att göra en HSS (hysteroscopy) där de tittar närmare på livmodern. De blåser upp den och tittar in på hur den ser ut och om där finns några avvikelser tex. form, eller polyper eller andra saker. En tjej på ett forum där jag är för utlandsbehandlingar, hon hade flera skikt i sin livmodern som växte samman, som motverkade gravditet. Hon behövde behandla dem regelbundet inför hennes IVF och ÄD.

Vid samma behandling, HSS, så gör de även en genomspolning av koksalt för att se om passage finns.

Du har kanske redan gjort detta innan ni startade er resa med  IVF? Det är en av undersökningarna som görs vid fertlitetsproblem i mitt landsting. Hos mig hittades en polyp, som opererades bort 2011 ca mars och i juni tog det sig för oss på FET försöket. Hade då varit nedreglerad ett par månader också.

Jag har inte fått göra något av det. Har frågat efter det men den IVF-läkaren menade på att det kunde skada mer än göra nytta. Jag vet inte.

Jag har fått göra en vattenscanning av livmodern nu i våras i alla fall. Då sågs inget konstigt. Hade det gjort det så hade jag fått gå vidare med hysteroskopi. Men det behövdes tydligen inte. Nordic som gjorde den.

De säger bara att det kvittar hur äggledarna ser ut. Vi måste ändå göra IVF.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-03 10:58:16 följande:
    Å vad härligt med en resa till Kreta!

Men nu har solen kommit även hit, min sista semestervecka - och oj vad jag ska njuta.

Nu sitter jag och väntar på att min grekiska läkare ska ringa för telefonmöte. Vi har bytt från Serum till Life Clinic som är villiga att ge dinstanssupport och följa upp blodprover mm under min behandling för immunförsvarsproblemen.
    Underbart när det är sommarväder igen, man har inte varit bortskämd med fint väder denna sommaren tyvärr.. Men tur vi bokade resa iaf :)

Spännande :) Lycka till :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-03 12:43:02 följande:
    Jag har inte fått göra något av det. Har frågat efter det men den IVF-läkaren menade på att det kunde skada mer än göra nytta. Jag vet inte.

Jag har fått göra en vattenscanning av livmodern nu i våras i alla fall. Då sågs inget konstigt. Hade det gjort det så hade jag fått gå vidare med hysteroskopi. Men det behövdes tydligen inte. Nordic som gjorde den.

De säger bara att det kvittar hur äggledarna ser ut. Vi måste ändå göra IVF.
    Okej Då har du gjort delar av undersökningen. Varför menar de på att du måste göra IVF? Vad är orsaken till att de säger så?
    Manlig faktor? Känner mig dåligt uppdaterad nu känner jag, borde ju veta det. 

• mom2012

Har som ni vet varit och gjort immunutredning i Athen. Den gjorde jag på Serum, mycket bra klinik. Men de ville inte stötta mig på disans med uppföljning och behandling av immunförsvaret. Jag ville inte experimenera med det själv så jag sökte upp Life Clinic och har idag haft 1 h consultation med läkaren.
    Jag känner mig hoppfull och trygg. Jag vet att det inte är magi och att det så klart inte tar sig på första försöket nu men oj vad jag hoppas.

Om någon av er efter era IVF fått sjukdomssymtom ca ruvardag 7 så ska ni absolut inboxa mig och få tips.  

• GrukanGrace

Kan bara hålla med. Var på life clinic i måndags och tog prover. Mycket proffsigt och förtroendeingivande. Fick testsvar idag och min egen analys är glasklar detta är så jävla bra.

I morgon by Skype tid bokad med dr D. Om ni vill så kan jag lägga in provsvar plus det jag blir ordinerad.

Kram

mom2012 skrev 2015-08-03 20:03:29 följande:

Har som ni vet varit och gjort immunutredning i Athen. Den gjorde jag på Serum, mycket bra klinik. Men de ville inte stötta mig på disans med uppföljning och behandling av immunförsvaret. Jag ville inte experimenera med det själv så jag sökte upp Life Clinic och har idag haft 1 h consultation med läkaren.

Jag känner mig hoppfull och trygg. Jag vet att det inte är magi och att det så klart inte tar sig på första försöket nu men oj vad jag hoppas.

Om någon av er efter era IVF fått sjukdomssymtom ca ruvardag 7 så ska ni absolut inboxa mig och få tips.  

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-03 19:58:35 följande:
    Okej smile1.gif Då har du gjort delar av undersökningen. Varför menar de på att du måste göra IVF? Vad är orsaken till att de säger så?
    Manlig faktor? Känner mig dåligt uppdaterad nu känner jag, borde ju veta det. 

Man kan inte hålla reda på alla. :)

Vi har försökt i 6 år, 3 med IVF. Oförklarligt barnlösa. Har aldrig lyckats själva. Men visst har vi funderat många gånger på om det är stopp i äggledarna som är problemet. Skulle vara skönt att få det bevisat. Kanske vi borde betala för att få den gjord.

Vi får se vad titthålsoperationen visar först. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö