• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-08-07 15:16:40 följande:

Hägmatta låter ju tråkigt... inte.

Gick du från Nordic eller till Nordic?

Ser att en del tjejer får lämna blodprover under behandlingarna, vilka prover är det som tas då?

Jag har aldrig någonsinn fått lämna ett blodprov under en behandling och jag har gjort ivf sedan 2009.... 

Jo, skönt med hängmatta! När man kan njuta av lite soligt väder (fast i skuggan av äppelträd).

Jag gick från Nordic denna gång. Är egentligen nöjd med Nordic, men behövde nya tag (och min läkare var nöjd med den föregående behandlingen). Kan tänka mig att återvända, så det är inte så att jag stängt dörren.

De kontrollerade östradiol. Jag är just nu på det långa protokollet, nedreglerad. Jag är ju lättstimulerad (jo, den här gången verkar äggstockarna pigga igen) så det är många äggblåsor och de producerar ju hormoner. De ville kolla läget.
  • Libra1

Jag har aldrig fått kolla östradiol. Men vet att många andra kliniker har koll på det. Lite märkligt, eller?

• Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-07 23:18:14 följande:

Jag har aldrig fått kolla östradiol. Men vet att många andra kliniker har koll på det. Lite märkligt, eller?

Det beror säkert på kliniken men också det enskilda fallet? Jag tycker att det var skönt att de kollade nu. Jag ligger ju i riskzonen för överstimulering och har haft komplikationer efter IVF (vill ej specificera närmare här eftersom jag vill behålla min anonymitet).

Skönt att allt är "so far so good". Är mindre stressad denna gång än vid de tidigare försöken.

Hur går det för dig mom2012?
  • mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-08 10:48:08 följande:
    Det beror säkert på kliniken men också det enskilda fallet? Jag tycker att det var skönt att de kollade nu. Jag ligger ju i riskzonen för överstimulering och har haft komplikationer efter IVF (vill ej specificera närmare här eftersom jag vill behålla min anonymitet).

Skönt att allt är "so far so good". Är mindre stressad denna gång än vid de tidigare försöken.

Hur går det för dig mom2012?

Det går, fast inte helt OK. Är lite bitter över att Athen kliniken Serum inte ville stötta oss på distans kring uppföljning av immunförsvaret när jag tar medicinerna (vågar inte riktigt ta dem på egen hand, experimenterar inte gärna med kroppen), vilket det lät som när vi var hos dem I Athen. Ska Life clinic stötta oss så vill de att vi ska komma till dem och göra om immuntestet. Flyga till Athen + 550 euro en gang till, när testet gjordes I slutet av Juni. 10 000 sek till...... är inte gjord av pengar.

Så vi står inför ett val, medicinera enligt Serum på egen hand, eller öppna plånboken och göra med Life Clinic (som stöttar oss på distans).

Ska till Nordic 11/8 för scratching och sen upplägg av behandlingsplanen. Tanken är att starta med Gonal-F 17/8. Sen fryser vi alla befruktade embryos (om vi har den turen) och gör åteföring I annan cykel. Det är det absolut bästa för oss med Endometrios sager bade Serum och Life Clinic I Athen.

• Gina43

Oj, hårda bud med nya tester! Tråkigt att det ska vara på det viset! Förstår att ni blir stressade över kostnaderna.

Svåra frågeställningar. Vad innebär det att bli stöttad på distans under medicineringen/immunbehandlingen? Görs det extra tester? Eller är det extra support i form av tillgänglighet för frågor som det handlar om? Hur gör de andra i "immuntråden" med behandlingar i Athen?

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-08 20:47:26 följande:

Oj, hårda bud med nya tester! Tråkigt att det ska vara på det viset! Förstår att ni blir stressade över kostnaderna.

Svåra frågeställningar. Vad innebär det att bli stöttad på distans under medicineringen/immunbehandlingen? Görs det extra tester? Eller är det extra support i form av tillgänglighet för frågor som det handlar om? Hur gör de andra i "immuntråden" med behandlingar i Athen?

Ja det handlar dels om tillgänglighet men även blodprover.

Jag har fått en plan från Serum, och mediciner, men då övervakas inte jag med blodprover. Life Clinic kommer att ta blodprover under behadlingen och en ev. graviditet och stötta mig I om jag behöver mer eller mindre av någon medicin.

I immuntråden så är det mer personer som gör äggdonation och då gör de även sina IVF på plats.
  • GrukanGrace

Vad menar du med scratching? Skrapning av livmoderslemhinnan?

I mitt fall med högt immunförsvar så hade det helt motsatt effekt. Det var inte att rekommendera en DrD. På life clinic. Men det var för mig och det är kanske inte ens det du menar. Kram på dig

mom2012 skrev 2015-08-08 17:09:18 följande:

Det går, fast inte helt OK. Är lite bitter över att Athen kliniken Serum inte ville stötta oss på distans kring uppföljning av immunförsvaret när jag tar medicinerna (vågar inte riktigt ta dem på egen hand, experimenterar inte gärna med kroppen), vilket det lät som när vi var hos dem I Athen. Ska Life clinic stötta oss så vill de att vi ska komma till dem och göra om immuntestet. Flyga till Athen + 550 euro en gang till, när testet gjordes I slutet av Juni. 10 000 sek till...... är inte gjord av pengar.

Så vi står inför ett val, medicinera enligt Serum på egen hand, eller öppna plånboken och göra med Life Clinic (som stöttar oss på distans).

Ska till Nordic 11/8 för scratching och sen upplägg av behandlingsplanen. Tanken är att starta med Gonal-F 17/8. Sen fryser vi alla befruktade embryos (om vi har den turen) och gör åteföring I annan cykel. Det är det absolut bästa för oss med Endometrios sager bade Serum och Life Clinic I Athen.

• Gina43

Ugh! Regelbunden värk från höger äggstock. Kommer i täta smärtimpulser. Hoppas att den inte är på gång att hamna på sniskan!

Tycker att Carlanderska är bra, men tja.. de har inte givit mig något journummer. Det står i deras egna papper att man ska få det när man påbörjar behandling, men jag fick det inte. Har efterfrågat det typ tre gånger under behandling (på förekommen anledning) utan resultat. Gillar inte riktigt att jag inte har något nummer att höra av mig till om det verkligen skulle knipa eller gå galet. Är man i behandling så är man och det är ju faktiskt vård i privat regi, inte offentlig vård - ändå känns det nästan så vad gäller tillgängligheten. Jag känner mig ganska kritisk till hanteringen. Inte riktigt vad jag förväntade mig. På Nordic var det inga problem med den saken. Journummer fick man i behandlingsbladet och särskild mailadress också. Svar brukade man dessutom få hyfsat snabbt.

Frågade en väninna som också gått på Carlanderska och hon har inte heller journumret.

En sak som jag inte gillar med endera klinik är att de nästan altid är sena. Om man har en bokad tid till 13:30 får man komma in 13:45. Så om jag stressat för att komma ifrån jobbet och för att komma dit i tid så känns det inte bra alls när man sedan drar över tiden. Varför inte boka tiderna med lite bättre tidsmarginaler? En gång var jag på väg därifrån för att jag hade väntat så länge.

(*morr*)

• Gina43

Uäck, mår pyton. Äggstockarna är spända, så spända. Känner mig lite illamående och kan inte sova. Obehagligt.

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-11 01:58:55 följande:

Uäck, mår pyton. Äggstockarna är spända, så spända. Känner mig lite illamående och kan inte sova. Obehagligt.

Usch! Låter inte bra. Har du fått tag på dem nu? Annars finns det kanske någon gynakut du kan åka till?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö