• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-11 10:16:52 följande:

Usch! Låter inte bra. Har du fått tag på dem nu? Annars finns det kanske någon gynakut du kan åka till?

De har en sån där käck automatisk telefonsvarare som man knappar in sina uppgifter i och så ringer de upp en på angiven tid.. typ...ett par timmar senare. Det görs ju ingen prioritering bland samtalen på det viset utan man får vänta på sin tur.

Är törstig och illamående men det värker i alla fall inte från äggstockarna nu. Tar det lugnt.
  • mom2012

Snopen. Idag trodde jag att jag skulle få grönt ljus att starta behandling men det var tjock slemhinna och risk att hinnsäck fanns kvar. Någon som varit med om detta från en behandling med att en hinnsäck syns i livmodern. Betyder det att jag varit gravid och att det stannat av? Det förklarar i så fall mina lustiga gravtest som va både plus och minus.

Om ni haft hinnsäck i livmodern. Vad gjordes efter det? Väntar man på mens eller vad händer? (Har varit nedreglerad med enanton. Kanske blödde jag ej ordentligt efter behandlingen i juni??).

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-11 01:58:55 följande:

Uäck, mår pyton. Äggstockarna är spända, så spända. Känner mig lite illamående och kan inte sova. Obehagligt.

Men usch, har de hört av sig? Riktigt dåligt att inte få ett journummer! 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-11 11:41:38 följande:

Snopen. Idag trodde jag att jag skulle få grönt ljus att starta behandling men det var tjock slemhinna och risk att hinnsäck fanns kvar. Någon som varit med om detta från en behandling med att en hinnsäck syns i livmodern. Betyder det att jag varit gravid och att det stannat av? Det förklarar i så fall mina lustiga gravtest som va både plus och minus.

Om ni haft hinnsäck i livmodern. Vad gjordes efter det? Väntar man på mens eller vad händer? (Har varit nedreglerad med enanton. Kanske blödde jag ej ordentligt efter behandlingen i juni??).

Men oj vad märkligt! Kan kanske vara ett MA ? Fast då borde väl gravtesten visa positivt ? 
  • Gina43

Jag har tyvärr inga svar på dina frågor mom2012, men vill ändå säga att det är tråkigt att ni får vänta. Å andra sidan får ni tid att fundera lite längre på hur ni vill göra med immunbehandlingen och uppföljning från Aten? Eller har ni redan bestämt?

Jag är fortsatt besviken på kliniken. Först idag fick vi informationsbladet inför ägguttaget. Där fanns vissa instruktioner och rekommendationer som vi inte kunnat hörsamma eftersom vi inte fick informationen i tid. Nu är det för sent och kan inte rättas till. Jag skulle egentligen ha fått informationen (och journumret) redan i fredags. Slarvigt! Här lägger vi stora pengar på behandling och att vi ska få bästa möjliga utfall och så gör inte kliniken sin del fullt ut för att vi ska nå det målet. Svårt läge. Känns inte som om vi är i så trygga händer som vi hade förväntat oss. Ångrar nästan att vi bytte från Nordic.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-11 21:27:25 följande:

Men usch, har de hört av sig? Riktigt dåligt att inte få ett journummer! 

Jo...har varit frustrerad och besviken.

Och vi fick inte heller infon om att mannen ska ha en utlösning två dygn före äggplock. Den fick vi idag. Fick muntlig info om att mannen inte bör ha utlösning två dagar innan, men det är ju inte samma sak. Nu kan vi inte följa deras anvisningar. Och särskilt viktigt är det ju för oss - vi gör ju IVF pga manlig faktor. Det är väl klart att de måste se till att vi då får all info/alla rekommendationer som hör till mannens del och hur de vill att vi gör för ett optimalt resultat enligt deras metod och behandlingsplan?
  • mom2012

Målamitthjärta jag hade jättekonstig sista behandling. Jag hade gravkänslor, sen mens, plus och minus på mina tester om vartannat. Slutligen bad vi om blodprov. Det visade 8 och lägsta värdet är väl 2 eller 5? Sen kom mensen men det va en liten blödning på 1,5-2 dagar bara. Så jag tror att det är rester från juni. Kliniken säger att det inte kan vara det iom att jag haft blödning. Men jag tror ändå på att det är en hinnsäck. Nu bör jag få mens snart då jag tog sista enantonprutan 10 juli. Sen får vi se om det är kvar. De tog blodprov för att se mer.

• mom2012

Gina43 tyvärr känner jag igen mig i din situation. Vi har haft 3 kliniker. Rmc, öresundskliniken samt Nordic. Jag tycker Nordic är den som funkar bäst och mest ordning på information och sådant. Öresund va bra i början men sen bytte de ägare och då va det stökigt en tid.

Ang. Spermierna tror jag inte du ska vara orolig. Fråga kliniken hur mycket påverkan det har för kvaliteten och mängden. Kanske kan du plocka äggen en dag senare? Förutsatt du ej tagit ovitrelle.

Förstår din inre stress och oro. Man vill att klinikerna ska göra vad är bäst hela hela tiden och inte göra misstag hit och dit. Du ska kunna kna dig trygg och "bara åka med".

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-11 21:43:12 följande:
    Jo...har varit frustrerad och besviken.

Och vi fick inte heller infon om att mannen ska ha en utlösning två dygn före äggplock. Den fick vi idag. Fick muntlig info om att mannen inte bör ha utlösning två dagar innan, men det är ju inte samma sak. Nu kan vi inte följa deras anvisningar. Och särskilt viktigt är det ju för oss - vi gör ju IVF pga manlig faktor. Det är väl klart att de måste se till att vi då får all info/alla rekommendationer som hör till mannens del och hur de vill att vi gör för ett optimalt resultat enligt deras metod och behandlingsplan?
    Men fy vad dåligt! 
  • GrukanGrace

Jag hade hinnsäck kvar men gjorde ett nytt UL efter någon dag och då var det borta. Minns inte riktigt men det kunde vara tidigt MF men om jag minns rätt så kunde det även vara en eftersläpning, att kroppenbinte absorberat/stött ut.

Kram

mom2012 skrev 2015-08-11 11:41:38 följande:

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö