• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Lycka till! :D Jag är på tredje dagen på vårt första försök! :))

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 12:24:13 följande:
    Moolie: Spännande! Går det bra?
    Ja, det går helt okej! Första gången spände jag mig så jag inte kände något alls! Jag var lite upptagen med min panik! ;) Sen andra och tredje gången har det känts! Lite frustrerande eftersom det inte kändes första gången! :O Men det är kul! :) Det närmar sig med stormsteg nu! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 15:42:09 följande:

Det är så skönt att vara igång även om sprutorna är jobbiga. Får hoppas att tiden går snabbt. Förra gången behövde jag bara spruta i 9 dagar. :)

Jaså?? Så bra!! Hur resonerade de då? Många eller välväxta ägg? Både och kanske?? :P
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 16:35:22 följande:

Jag fick en något högre dos och använde Menopur istället för Gonal-f så de växte snabbt. :) Jag blev lite nervös över att de hade växt för snabbt men blev gravid. Får se hur det går denna gång. Samma dos men Gonal-f.

Aha! Ja, ska bli spännande att höra hur olika hormonerna funkar på dig! :) Hur olika det kan vara!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 09:02:24 följande:
    Läkaren tyckte att Gonal-F och Menopur fungerade lika för mig så fick välja vilken jag ville ha. Penna är bättre än engångsspruta. :)

Men 225 med Gonal-F har jag aldrig testat. Får se vad svaret på mitt AMH-värde blir. Kanske de justerar dosen.

Aha! Kan man göra grupper också. Ska kika på det. :)

Okej! Så Menopur är engångs! :)

Du är så välkommen! :) 

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 09:22:13 följande:
    Ja Menopuren måste man blanda och dra upp själv. Lite meckigt, men det går.

Tack! :)
    Då måste jag få säga att Gonal är super enkelt! Vrider på en ratt, sätter i nålen och sprutar! Skönt du fick välja då! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-18 11:25:16 följande:

Ja men precis. Nålen bara glider in också. Jobbigt när man behöver hugga sig in. Jag bävar för Orgalutranen. Har inte hört gott om den. Men många kanske bara förstorar upp det. Sen läser man ju bara om det negativa. Lite dumt! :)

Det kliar och sticker till TUSEN efter orgalen! :/ Sipprar ut lite efteråt med! Så lägg dig bekvämt och ligg där en stund! :)

HAHA!! Här sitter jag och maken... Planerar att ha sex tre dagar innan hans ingrepp! Hux flux börjar han skratta så han kiknar! Han KAN ju inte tömma pungen! Tji fick vi! ;) Blir ligga kvällen innan bara!
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-21 21:23:44 följande:

Snart dags för vårt första möte på Nordic. Ni som varit där, har ni fått börja behandling direkt? Jag kommer troligtvis få mens den dagen vi är där och vill så gärna börja direkt. Hoppas verkligen att jag slipper vänta tills nästa. Är det någon som har träffat Pia? Hur är hon?

Vi träffade Pia idag! Hon brinner verkligen för detta!! Otroligt skönt!! :) Någon som är mer engagerad än vi! ;)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-21 21:23:44 följande:

Snart dags för vårt första möte på Nordic. Ni som varit där, har ni fått börja behandling direkt? Jag kommer troligtvis få mens den dagen vi är där och vill så gärna börja direkt. Hoppas verkligen att jag slipper vänta tills nästa. Är det någon som har träffat Pia? Hur är hon?

Och du kan hämta ut recepten på Mobilia! De hade ALLT där! Lite folk med! :) Det kan du göra samma dag! Det går nog få igång det direkt! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö