• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2014-02-03 20:48:21 följande:

Vi ska inte bli ovänner i tråden. Men man kan försöka tänka sig för. De flesta av oss är väldigt sköra. Har kämpat länge och förlorat mer än vunnit. Man tar lätt illa vid sig. Jag tog t ex väldigt illa vid mig av ett inlägg du skrev i februaritråden. :-/ Men vi är alla olika.

Precis som jag tog VÄLDIGT illa vid mig av de andras kommentarer! Bara det att i flera trådar är det flera mot en. Bara för att detta är mitt första försök har många ett otroligt stort behov av att rätta mig.
  • Moolie
    Edison skrev 2014-02-05 09:46:03 följande:

Imorgon ska vi till nordic ivf för vårt första möte. Vi ska gå till Sven:) skulle gått till RMC egentligen men blivit förfärligt dåligt bemötta där så valt att vända oss privat istället. Den kontakt jag haft med nordic än så länge har bara varit positiv!! Så ska bli väldigt spännande o se hur de går imorgon:)

Lycka till!!

Nu närmar sig BIM... Börjar bli nervös... Ett befruktat ägg är där ju...
  • Moolie
    Edison skrev 2014-02-06 19:35:04 följande:

Så, nu har vi varit på vårt första besök på Nordic. Kändes fantastiskt bra!! Sven kändes väldigt kunnig och var oerhört lätt att prata med tyckte jag:) Träffade även Eva som tog lite prover på mig, väldigt trevlig och ödmjuk hon med. Jämför man med vår upplevelse av RMC så var detta ljusår bättre! Enormt stor skillnad. Det gör valet enkelt för oss. Vi kommer att gå privat och bekosta kalaset på egen hand istället för att genomgå behandlingen på RMC. I mars har vi tid igen för att lära oss hur det fungerar med sprutorna osv, sen i april kör vi igång :) då kommer dock inte Sven vara kvar vilket jag tycker känns lite synd, tyckte väldigt bra om honom.

Så tråkigt! Varför skulle Sven sluta??
  • Moolie
    Edison skrev 2014-02-07 14:00:25 följande:
    Allt som jag måste betala själv innan jag kommer upp i högkostnadsskyddet får jag betalt via mitt jobb, så det är väldigt bra :)

vad roligt med en till som ska sätta igång i april :) jag är väldigt spruträdd så jag är lite orolig hur jag ska fixa att sätta en nål i mig själv, men de ska väl gå på nått sätt! Det är ju för en god sak :)
    Jag är med otroligt spruträdd. Men jag låg i soffan, la armen över ögonen och andades. Hela kroppen spände varenda gång nålen gick igenom huden. Men tillslut vande man sig och till sist började man tycka att det var jobbigt.
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-02-09 21:58:45 följande:
    Hur går det för er här i Nordic tråden?
    Någon som startat behandling?
    Moolie hur går det för dig, är det td snart?
    3v kvar sen får vi för hoppningsvis starta! Längtar!
    Jag har plussat! :) TD är på fredag. De där billiga testerna för 4.50kr är helt värdelösa! Så ett ClearBlue är något som kommer införskaffas inför fredagens stora test! :P

Åh, tre veckor! Så förväntansfullt! 
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-02-10 07:54:21 följande:
    Grattis Moolie !

Tack! :D
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-10 15:00:31 följande:
    Tror att Sven primärt är verksam i Göteborg.. Han brukade vara där i alla fall. Malmökliniken är fortfarande under uppstart, så han kanske var där för att hjälpa till. 
    Så är det säkert! :) Hans hjälp var uppskattad i alla fall! :)
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-10 15:45:43 följande:
    Hur mår du Moolie? Såg att du plussat! Vad kul! Jag plussade också på första försöket hos Nordic IVF Center (men alltså här i Göteborg). Vi är väldigt nöjda med deras insats i alla fall!

Fick du något till frysen?
    Vi fick ett till frysen! Jag har humörsvängningar, mår illa och livmodern värker till TUSEN! Underbart! ;)

Lämna gärna ett omdöme här! Såg att de fått två bra och ett dåligt! De förtjänar verkligen INTE ett dåligt omdöme! 
    www.rejta.se/omdome/19284/nordic+ivf-center+g%C3%B6teborg
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:15 följande:
    Moolie: Ett stort grattis! Först ut i tråden. Hur känns det? :)
    Jag berättade för en kollega på jobbet att jag plussat. Och den negativa kärringen sa att "Det är väl lite väl tidigt med graviditetskänningar redan? Men det förstås, du har ju varit fullproppad med hormoner ett tag nu.". 

Vill bara strypa henne lååååååååångsamt! Det är dessutom min närmsta kollega.

Men för övrigt känns det helt fantastiskt! :D Det stramar i äggledarna/äggstockarna. Jag mår illa till och från. Men det absolut bästa är hur det sticker lite i livmodern. Moderkakan börjar "bildas" då väl? Embryot(?) ska vara stort som en äppelkärna nu! :P

Officiell testdag på fredag! Alla hjärtansdag och allt! ;) Så jag körde och köpte ett riktigt clearblue och gravid-vitaminer. Det blir vad vi får festa till det med på fredag! ;) Och en pizza! :D
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:57 följande:
    På måndag ska jag opereras. Så kanske vi kan göra ett försök i mars. Hoppas! :)
    Hoppas hoppas!! :D 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö