• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2014-02-11 16:09:19 följande:
    Usch! Varför kunde hon inte sagt något glatt och snällt istället? Som "vad roligt för er! Nu håller vi tummarna för att det ska gå hela vägen!" ..men en del människor fattar bara inte. När jag var nyopererad för ett par veckor sedan och gick tillbaka till jobbet berättade jag vad som hänt för tanten på löneavdelningen eftersom jag behövde lämna in sjukdagsupplysningar till henne. Jag berättade då om de skuldkänslor jag hade över alla mediciner som jag tvingades ta så tidigt i min graviditet och nämner kort narkosen, morfinet och alvedonen. Då säger tanten "Och det senaste rönet är ju att även alvedon är skadligt för barnet"  ....det var ju fantastiskt fint av henne att särskilt upplysa mig om det där och då. Jo, mycket får man låtsas att man inte hörde...

Verkligen! Bara för att hon kunnat bli gravid direkt ska hon inte komma och dra ner mig i smutsen...
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 17:09:14 följande:

Moolie: Vissa kan verkligen inte säga rätt saker. :-/ I början är där bara en gulekropp som embryot lever på. Moderkakan tar över runt v10. Ladda ner någon app och följ. Det är roligt! :)

Nog för att jag inte är världens smidigaste alltid. Men att jag skulle ha "inbillade" känningar var SJUKT mycket över gränsen!!
  • Moolie
    ITM skrev 2014-02-11 17:20:05 följande:

Moolie stort grattis!!!

Tack! :D
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 18:07:01 följande:

Jag har börjat må illa i vecka 5 när jag varit gravid. Sen har de blivit värre. Hur långt är du nu? När hade du ÄP?

Vem? Jag?

Äggplock den 27e och insättning den 29e! :) Testade positivt 8e! :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 20:11:30 följande:

Tack för tummarna!

Moolie: Ja! Menade dig. Sorry! 4+1 idag då, vecka 5. :)

Precis! :))
  • Moolie
    Solrosens skrev 2014-02-11 22:12:27 följande:

Tänkte höra med er i tråden, när ägget återinförs har läkarna ultraljud på magen då också för att se vart de kan sätta in ägget? Tacksam för svar!

Japp! :) Vårt ligger på högersidan!
  • Moolie
    Edison skrev 2014-02-12 10:55:43 följande:

En liten fundering som kanske någon här  vet svaret på.

Om man köper paketet med tre försök, så kostar det vad jag förstår några tusen extra utöver det för frysning av eventuellt "övertaliga" embryon.
    Om man inte blir gravid vid första försöket och har fått embryon till frysen, tar man av dem då vid försök två eller vad händer då?

Eller är de som man ska spara till eventuellt syskonförsök i framtiden?

Dum fråga kanske men inte helt lätt att hänga med i IVF världen:)

Vi betalade 60 000kr för tre försök inkl frysning! :)

Ett färskt kostar lika mycket som två frys. Har man tur behöver man bara ett färskt och får man fyra ägg över till frysen får man fyra FET! :)
  • Moolie
    Solrosens skrev 2014-02-12 15:08:18 följande:
    Tack för svar! Hur menar du att ert ligger på högersidan?

Vi fick se när de satte in ägget och jag såg tydligt att de lixom "svängde höger". Kan vara så att det ligger på framsidan med! :)
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-12 18:39:47 följande:
    Ja de har det. Jag fick hålla manicken själv medan läkaren placerade embryo och vätska i min livmoder genom ett tunt rör vilket man kunde se på skärmen. Embryot kan man inte se, däremot kan man se vätskan som kommer ut genom röret. Det är förstås lite blurrigt och svårt att se, men det går om läkaren visar! Jag blev väldigt rörd över det hela ... 
    Min läkare beskrev det som en "luftbubbla". Kanske något han sa i förbifarten. För jag tror inte de skickar in luft! :P 
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-12 18:59:47 följande:
    Ingen aning Glad För mig var det ett litet moln på skärmen.. och så en liten tår i ögonvrån..
    Ungefär så för oss med! :) En rund ljusgrå cirkel mitt i allt det svarta! :) 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö