• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-04-14 16:49:50 följande:
    Grattis! Vad bra med några till frysen också! :)
    Ja denna gången har allt går så mycket bättre än förra, även om jag väger mer nu är förra gången och syndade rejält vid påsk med onyttig mat/godis.
    Ena som skiljer är att jag har ätit d vitamin under detta försöket, är kanske det som ger bra resultat? 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-04-14 21:01:22 följande:

Glömde fråga hur mkt D vitamin du tog? Jag äter 2 st mitt val kvinna per dag.

Ja det var blastocyster som de frös och även det jag fick tillbaka. 
    Jag tar 2 st mitt val kvinna + 1 tablett vitamin D3 (Pure Pharma) då jag googlade var de tabletterna överlägset bäst och som man fick mest % D vitamin i kroppen. 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-15 15:59:06 följande:

När det gäller D-vitamin så bör man få i sig mellan 2500-4000 IE. 2000 IE motsvarar 50 mikrogram. Så det är väl bra att få i sig 100 mikrogram om dagen då. :)

Jag äter Apoteket Kvinna med 10 mikrogram och D3 med 25 mikrogram. Får nog öka lite då.

Dem jag äter innehåller 2500 ie i en tablett och tycker nog att dem funkar :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-22 14:17:51 följande:

Jag har alltid blivit så väl bemött på Nordic. De har alltid varit så snälla och förstående.

Men idag upptäckte jag en ny sida.

Pia har satt mig på Synarela för att jag ska slippa blödning och ha ont för misstänkt endo. Hon har sagt att jag ska vända mig till dem om jag behöver hjälp med något.

Denna veckan jobbar Sorana. Hon skulle ringt upp mig igår. Idag ringde jag och pratade med Eva som säger att Sorana inte kan hjälpa mig. Jag har sjukt ont och behöver medicin och sjukskrivning. Jag säger att både Pia och en läkare på Kvinnokliniken har sagt att den som behandlar mig får hjälpa mig. Då säger Eva att ja då får vi väl avbryta din behandling så vi slipper ha ansvar för dig.

Säger man så till en patient som ringer om desperat hjälp och extrema smärtor och inte har någon annanstans att vända sig???

Jag blev så ledsen!!! :(

Men OJ låter så olikt dem ? 
    Men usch hoppas verkligen du får bra svar av sorana nästa vecka och känns ju helt fel du ska behöva vänta tills nästa vecka!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-22 19:24:15 följande:
    Jag har bara fått göra en undersökning än så länge på Kvinnokliniken. Har inte fått någon läkare där ännu. Så tills jag har fått det så är Nordic ansvariga för min behandling. Även om det är en IVF-klinik så har Pia satt mig på en behandling mot endometrios.

Jag var på gynakuten idag. Men de kunde inte hjälpa mig med en fortsatt sjukskrivning. Jag var där förra veckan. Fick medicin i alla fall. Imorgon måste jag gå till vårdcentralen. Känns galet att blanda in en 3:e part. Hoppas verkligen att min läkare är där. Hon är bra och förstående, även om hon inte är så insatt.

Blir så trött på det här!!!

Men de håller på att starta upp Endometrioscentrum igen. Jag ska få komma dit. Toppen!!! :)
    Nej fy vad rörigt att behöva hatta runt med tre olika vårdenheter för att få hjälp! Helt sjukt. Hoppas du hjälpen från VC.

Men bra dem startar upp endo mottagningen igen, fattar faktiskt inte varför dem la ner det... Säkert en man som tog det beslutet!
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 15:12:56 följande:

Idag går jag iallafall in i v 13 (12+0) Solig Var på inskrivning igår och dom gjorde ett ultraljud när jag förklarade min oro. Och fick se vår lille bebis hoppa och sprattla och klia sig på näsan !!!
    Så nu börjar det roliga med att berätta för nära och kära! 

Åh underbart :) Har ni hållit det hemligt för alla? 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-04-22 21:38:19 följande:

Målamitthjärta hur går det med ruvandet för dig? När har du testdagen ?

Själv börjar behandlingen nu för mig igen. Sista behandling innan äggdonation. 1/5 tar jag första gonalf.

På tisdag har jag testdag så det går framåt :) 
    Idag börjar jag praktik på en förskola så det känns som den kan distrahera mig lite så allt fokus inte går till testdag. 

Håller verkligen tummarna att sista behandlingen funkar!
  • MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-22 20:50:23 följande:
    Vi har haft ett par personer som har vetat, men övriga familj och vänner vet inget om bebisen än
    Oj imponerande att ni har kunnat vänta :) Vi kommer nog inte kunna hålla oss? Sambon berättade redan på testdagen till familjen men vi kommer nog vänt lite längre denna gången :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-22 20:25:43 följande:
    Ja eller hur! Samt ha ont på det och inte orka. Förstår inte hur de tänker. Jag blir så uppgiven. :(

Jag hittade en gammal artikel om endocentrum.

www.sydsvenskan.se/sverige/tio-ar-tillbaka-i-kvinnosjukvarden/
    Jag tycker min mensvärk kan vara hemskt men inte så illa så jag måste in till akuten och be om morfin. Fy fasen vilken hemsk sjukdom det är och leva med dessa smärtor.

Men hoppas du hjälp av vc idag!
  • MålaMittHjärta

Fick brev från Nordic idag, vi fick 6 embryon från dag 5 och 1 embryo från dag 6 i frysen, helt galet att det blev 7 ägg i frysen och ett till mig :) 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö