• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Nassa

Hej Alla!

Moolie: Jag är verkligen ledsen för din skull. Jag vet hur det känns har varit i din situation man pendlar mellan hopp och förtvivlan då man inte vill riktigt tro att hjärtat inte slår.... jag hoppas att du kan hitta strykan att orka för fler försök. Hör av dig om du vill prata om det.

2014Bebis; håller tummarna att de fastnar! :) 

Jag startar med sprutorna i morgon kväll. Glad att komma igång men samtidigt nervös.... :)

• Moolie
    Nassa skrev 2014-03-12 19:22:06 följande:
    Hej Alla! Moolie: Jag är verkligen ledsen för din skull. Jag vet hur det känns har varit i din situation man pendlar mellan hopp och förtvivlan då man inte vill riktigt tro att hjärtat inte slår.... jag hoppas att du kan hitta strykan att orka för fler försök. Hör av dig om du vill prata om det. 2014Bebis; håller tummarna att de fastnar! :)  Jag startar med sprutorna i morgon kväll. Glad att komma igång men samtidigt nervös.... :)

Jag vet inte så mycket om något... Så frågor har jag inga... Förhoppningarna är låga... Samtidigt är de ganska så låga... Något som jag däremot har att klaga på är vårt sjukhus... Tur de inte har någon förlossning där längre... Otroligt oprofessionella... Hoppas vi kan byta till det sjukhuset vi vill förlösa på sen.... Vill byta omgående....
  • Gina43

[quote=72739759][quote-nick]Moolie skrev 2014-03-12 Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...[/quote] Oj vad trist! Det är verkligen tråkiga nyheter!! Man är ju spänd och förväntansfull vid tidigt VUL också! Stor styrkekram!!

• Moolie
    Gina43 skrev 2014-03-12 19:37:43 följande:
    [quote=72739759][quote-nick]Moolie skrev 2014-03-12 Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...

Oj vad trist! Det är verkligen tråkiga nyheter!! Man är ju spänd och förväntansfull vid tidigt VUL också! Stor styrkekram!![/quote] Ja, vi förväntade oss verkligen att se det lilla hjärtljudet... Nu vill jag bara ha det svart på vitt... Abort eller ett foster.... Jag vill inte vänta längre....
  • Gina43

Det förstår jag!! Hemsk väntan! Och det är så trist när man börjat hoppas ordentligt! Hoppas att ni får bättre besked vid återbesöket.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö