• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-14 09:57:58 följande:
    Alla 5 hade delat sig bra tills idag så de vill vänta tills på måndag i sätta tillbaka!!! Blacto;)
    Trevlig helg på er!!! Kramar

Fantastiskt! Stort lycka till på måndag!
    Trevlig helg på er alla! Kram
  • Libra1

Moolie: Förstår att det är jobbigt. Jag kunde inte gå tillbaka till jobbet förrän det var över. Var livrädd för smärta och stor blödning. Kan du inte försöka få en tidigare tid? Man borde ju kunna se hjärtat nu. Fast de vill väl se om det växer. :-/

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-14 12:26:30 följande:
    Moolie: Förstår att det är jobbigt. Jag kunde inte gå tillbaka till jobbet förrän det var över. Var livrädd för smärta och stor blödning. Kan du inte försöka få en tidigare tid? Man borde ju kunna se hjärtat nu. Fast de vill väl se om det växer. :-/

Ja, det är säkert därför de vill avvakta så länge... Hjärtljud kan komma över ett dygn...Men vilket dygn?? Fick tipset att åka till gynakuten... Problemet är bara att vi har makens barn nästa vecka... Svårt att åka utan dem och jag vill absolut inte ha dem med mig... Det är svårt att förklara nog som det är...
  • Libra1

Tyvärr får man inte så bra hjälp på gynakuten när det är så tidigt. De menar på att de inte kan göra något ändå. Jag har blivit hemskickad många ggr. Trist! :-/

Hjärtat börjar att slå redan i vecka 5-6 något. Men det kan vara svårt att se så tidigt. Därför brukar man vänta till vecka 8.

• ITM

En fråga hur mycket av pinnen trycker ni in när ni tar litinus? Tycker de gör så sjukt ont. Har bara haft crinone innan o den kändes mycket bättre. Kan kanske ha med äp att göra oxå?!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-14 14:00:07 följande:
    Tyvärr får man inte så bra hjälp på gynakuten när det är så tidigt. De menar på att de inte kan göra något ändå. Jag har blivit hemskickad många ggr. Trist! :-/ Hjärtat börjar att slå redan i vecka 5-6 något. Men det kan vara svårt att se så tidigt. Därför brukar man vänta till vecka 8.

De sa på Nordic att jag skulle vänta tills efter den 7e mars. Och vi väntade tills den 12e... Så vi har följt alla rekommendationer som vi fått... Tråkigt att det ändå inte gick... Hemskickad?? Du menar att de inte ens gjort ett VUL??
  • Libra1

Precis! Fick kontakta min BM istället och gå den vägen. Hon skickade vidare mig med ett intyg till gynakuten igen eftersom hon inte kunde se hjärtat slå. Där fick jag ändå tjata mig till ett VUL. Hade ändå fått en blödning och var väldigt orolig. :-/ Det enda gynakuten sa var att de inte kunde göra något. De kan inte göra VUL på alla för att de är oroliga eller har lite blödningar. Det förstår man ju. Men ändå. Helt sjukt!!! :(

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-14 15:32:38 följande:
    Precis! Fick kontakta min BM istället och gå den vägen. Hon skickade vidare mig med ett intyg till gynakuten igen eftersom hon inte kunde se hjärtat slå. Där fick jag ändå tjata mig till ett VUL. Hade ändå fått en blödning och var väldigt orolig. :-/ Det enda gynakuten sa var att de inte kunde göra något. De kan inte göra VUL på alla för att de är oroliga eller har lite blödningar. Det förstår man ju. Men ändå. Helt sjukt!!! :(

Det hade gått snabbare att bara göra det än att stå och prata om det.... Tycker man....
  • 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-14 15:09:55 följande:
    En fråga hur mycket av pinnen trycker ni in när ni tar litinus? Tycker de gör så sjukt ont. Har bara haft crinone innan o den kändes mycket bättre. Kan kanske ha med äp att göra oxå?!

Jag för upp den så långt jag kan utan att det gör alltför ont. Men det gör mindre ont för varje dag som går efter äp. Gillar den inte alls. Tyckte crinonen var lättare att ta.

Fy vad denna väntan är jobbig, känns som en evighet till 29/3....
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö