• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Barnpaburk: Ser på din blogg att ni köpt "enpack". Har man kollat vad ditt AMH ligger på? Har du goda äggreserver kan det förhoppningsvis bli en del ägg och kanske något till frysen om allt går bra.

Vi gick också direkt till privat vård, av samma skäl som ni - att det skulle bli ytterligare väntan på landstinget osv. Vad vi inte kände till var att om behandlingen lyckas och det blir ett barn så är det tveksamt om ni sedan får hjälp med syskonförsök via landstinget (eftersom ni då "redan har ett barn" - att det kom till via IVF tar man inte hänsyn till, inte här i Västra Götaland (vi var på Nordic IVF Center Göteborg)). 

• Libra1

Barnpaburk: Jag jobbar som personlig assistent helt själv. Har också en del tunga lyft. Känns inte bra att jobba då om man inte är på topp. Man har rätt att vara sjukskriven 7 dagar i rad.

• Barnpaburk

Gina43:
    Vi köpte bara "enpack" och hoppas på det bästa. kanske får ångra det sen men jag måste se positivt på behandlingen från början för att orka med...
    Mina äggreserver var bra när vi gjorde undersökningen. 
    Jag hade ÄL när vi gjorde ultraljud och då såg allt bra ut även där. 
    Jag och sambon diskuterade lite angående att frysa om det skulle bli aktuellt... Vi vet fortfarande inte hur vi vill göra med det :) Känns som ett smart alternativ att utnyttja om det blir aktuellt, men det känns oxå så konstigt att frysa ner ett liv...

• ITM

Varit på vul idag 13 på ena sidan och 7 på andra de hade dock inte "rätt" strl så nytt vul på måndag o antagligen plock på onsdag.
    Trevlig helg på er!

• finski

Oj ITM! Det var ingen liten skörd ☺ Hoppas att de små växer till sig lite till!

• Libra1
    ITM skrev 2014-03-07 11:01:38 följande:
    Varit på vul idag 13 på ena sidan och 7 på andra de hade dock inte "rätt" strl så nytt vul på måndag o antagligen plock på onsdag.
    Trevlig helg på er!
    Låter jättebra. Hoppas ni får en tid idag för ÄP. :)
  • Edison
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    4 april - Libra1
    24 mars- Edison

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 15 - Edison

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF: