• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Vad kul att det börjar närma sig för er. Sprutorna hjälper också till med slemhinnan. Annars blir det för sent. Vaggisarna börjar man med efter ÄP. :) Tabletterna vid FET innehåller Östrogen som bygger upp slemhinnan. :)

• ITM

Tack Libra1 för lugnande ord. Hur mår du nu?

Hur går de för er andra i tråden?

• Libra1

Jag mår mycket bättre. Var på ett återbesök idag. Ska få göra en magnetröntgen och kolla så där inte är stenar kvar. För en sån operation som behövs då kan man inte göra som gravid. Jag hoppas verkligen att jag slipper skjuta fram detta försök.

Idag beställde jag mina mediciner. Tydligen håller Lutinus på att ta slut hos leverantören. Något ni varit med om?

• ITM

Skönt att du mår bättre, hoppas där inte finns några stenar så ni kommer igång.

Ni andra som sprutar har ni oxå ont när ni sätter er? De liksom trycker. Jag är inte svullen o uppblåst men de känns i äggstockar o de nedre regionerna kan jag säga;)

• Finmamma

Någon här inne som varit med om att få vätska o buken i samband med

Ägglossnong? Har gjort en gonal f stimulering på nordic i malmö och har idag 2 dagar efter ovitrellen haft såå fruktanavärt ont i magen att jag inte kan stå upprätt.

Va inne för en koll och dock veta att ägglossningen hade varit, såg ut som 2 ägg hade släppt.

Är livrädd för överstimulering...

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-05 16:16:38 följande:
    Skönt att du mår bättre, hoppas där inte finns några stenar så ni kommer igång.

Ni andra som sprutar har ni oxå ont när ni sätter er? De liksom trycker. Jag är inte svullen o uppblåst men de känns i äggstockar o de nedre regionerna kan jag säga;)

Jag har också ont, det värker i äggstockarna och precis som du skriver så trycker det ordentligt emellanåt.
    6 befruktade förra gången var ju jätte bra, håller tummarna för lika bra resultat denna gången.
    Lycka till på vul i morgon. Hoppas det ser bra ut.
    Nu har nedräkningen börjat tills måndag =)
  • Barnpaburk

Jag hoppar in lite i tråden här

Jag och min sambo går oxå på IVF Nordic center. 

Vi har gjort underökningarna och nästa vecka är det dags att åka för ett första informationsmöte inför IVF.

Jag har läst lite i slutet av tråden att några av er har behövt sjukskriva er... Vad blir det för biverkningar av sprutor, äggplockning m.m?
    Borde vänta till mötet och diskutera med Pia men mitt jobb kräver dock lite planering innan tyvärr...

• Libra1

Barnpaburk: Välkommen hit! Det är lite olika hur man mår av mediciner och äggplock. Jag mår väldigt dåligt av sprayen som man gör en nedreglering med. Sen känner jag mig öm någon dag efter ägglock och vill ta det lite lugnt. Men vissa känner inget alls. Lycka till! :)

• Barnpaburk

Libra1:
    Tack för ditt svar!
    Det är så svårt att veta innan hur man kommer att reagera. Då jag har ett jobb som kan vara både tungt och stressigt så vill man inte jobba om man mår dåligt, speciellt inte när man jobbar med människor.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö