• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • finski
    Libra1 skrev 2014-03-20 05:58:16 följande:
    finski: Grattis!!! :)

2014bebis: Jag har plussat på rd9 med ett 2-dagars. :)

Tack Libra1!

Har du fått svar igår? Vet du när ni får sätta igång?
  • Finmamma

Ni som har spolat äggledare, ingick det i priset för itredning el fick ni betala extra för det?

Vad kostar det isåf? Går själv på nordic i mö och ska ev göra en spolning.

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-03-18 07:01:47 följande:
    Härligt då är det bara det värsta kvar ... väntan. Jag har testdag 29/3 men jag kommer att veta på måndag. Vid de 3 senaste et har jag fått mens 14dagar efter äp. Bara att hålla ut och hoppas varje dag. Blev det några till frysen eller ni hoppade över det? Hoppas du inte misstycker att jag frågar. Finski, hur går det för dig? Är inte riktigt med på var i behandlingen du är. =) Moolie, hur mår du? Libra, hur gick det för dig på din röntgen? För det var väl nu i dagarna du skulle kollas.

Jag mår skit! Mentalt och fysiskt är jag helt slut... De senaste tre dagarna har blödningarna ökat. Idag fick jag det i princip fullskaligt... Vi har en tid hos en överläkare på sjukhuset på måndag. Men nordic tyckte att det absolut inte behövde betyda något... Fullskaliga blödningar får 1/3 av alla gravida kvinnor. Och inte allt för sällan är det så genom hela graviditeten... Och jag som hade hoppats på att antingen få ett avslut på graviditeten eller att blödningarna slutat... Undrar just hur många ultraljud man får om man är gravid och har blödningar... En gång i månaden? Inga extra alls?
  • 2014bebis

rd10 här och mår verkligen skit av lutinusarna. Usch vad jag tycker illa om dom.
    Funderar på att testa i morgon men vet inte om jag vågar.

Hur går det för er andra?

• Barnpaburk01
    Finmamma skrev 2014-03-20 12:37:56 följande:
    Ni som har spolat äggledare, ingick det i priset för itredning el fick ni betala extra för det?

Vad kostar det isåf? Går själv på nordic i mö och ska ev göra en spolning.
    Spolningen fick vi betala 3000 :- för, vi går oxå på IVF Nordic i Malmö.
    För oss var det värt att göra det för då fick vi besked att det fanns ett stopp i en av äggledarna så att man kunde få något svar iaf varför det inte går... hittar man inget fel så kan det vara skönt att utesluta det oxå!
  • Finmamma
    Barnpaburk01 skrev 2014-03-22 19:07:30 följande:
    Spolningen fick vi betala 3000 :- för, vi går oxå på IVF Nordic i Malmö.
    För oss var det värt att göra det för då fick vi besked att det fanns ett stopp i en av äggledarna så att man kunde få något svar iaf varför det inte går... hittar man inget fel så kan det vara skönt att utesluta det oxå!
    Jag är lite förvirrad. När vi började på nordic så betalade vi 3000 kr för en komplett utredning. Ingen äggledarspolning gjordes edtersom vi redan har 2 barn tillsammans. När jag pratade med Pia igår sa hon att jag skulle betala endast 300 kr för spolningen. Det tycker jag är lite märkligen så här i efterhand
  • ITM

2014bebis inget vidare med lutinusarna:(
    Vilka symptom känner du av?
    Håller tummarna för er imorgon ( om ni testar).

Här har precis ruvardag 5 passerat o idag är typ första dagen som jag känt något, Har haft lite ont i äggstockar o livmoder.

Att ruva är de värsta som finns, genomgår hellre 10 äp än dessa dagarna.
    Jag är APC resistent så måste ta fragmin varje kväll fy f-n säger jag bara, de sprutorna gör så sjukt ont.
    Hoppas att allt är bra med alla!
    Kram

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-22 23:16:09 följande:
    2014bebis inget vidare med lutinusarna:(

Vilka symptom känner du av?

Håller tummarna för er imorgon ( om ni testar).

Här har precis ruvardag 5 passerat o idag är typ första dagen som jag känt något, Har haft lite ont i äggstockar o livmoder.

Att ruva är de värsta som finns, genomgår hellre 10 äp än dessa dagarna.

Jag är APC resistent så måste ta fragmin varje kväll fy f-n säger jag bara, de sprutorna gör så sjukt ont.

Hoppas att allt är bra med alla!

Kram

Jag testade idag och det var negativt. Är det lönt att hoppas? Känner mig helt förstörd detta var nr 5 och just nu känns det som om jag inte orkar fler.

Håller med dig, jag gör också hellre 10 än detta. Jag har haft jätte ont i brösten, stramar i livmodern men värst är nog att jag känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden.

Vad jobbigt för dig med sprutorna också. Men det kommer vara värt det när du får plus på stickan.

Håller tummarna för dig.

Kram
  • ITM

Ja de klart de inte är kört 2014bebis.
    Jag vet att när vi gjorde försök på rmc o skulle testa med blodprov så sa de till oss att om ni får minus på Stickan kan de ändå vara plus för så tidigt i grav så ser man de bara med blodprov.
    O du testade bara på dag 10 hcg värdet ökar jätte mycket fram till din riktiga testdag om du är gravid så de håller jag ALLA tummar för.

• 2014bebis

Blod på lutinus staven nu så nu känns det helt kört. Svårt att hålla hoppet kvar nu

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö