• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    Edison skrev 2014-03-26 18:12:26 följande:
    Hur gick det idag libra? Var stenen borta?
    Där fanns tyvärr lite småstenar kvar. Men läkaren tyckte att de borde komma ut av sig själv. Vi diskuterade IVFen och han tyckte vi kunde köra igång. Så nu känner jag mig glad. Så nu väntar jag på mensen som borde komma någon gång nästa vecka. Missade ägglossningen så vet inte exakt när. Märkligt!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-26 19:26:26 följande:
    Där fanns tyvärr lite småstenar kvar. Men läkaren tyckte att de borde komma ut av sig själv. Vi diskuterade IVFen och han tyckte vi kunde köra igång. Så nu känner jag mig glad. Så nu väntar jag på mensen som borde komma någon gång nästa vecka. Missade ägglossningen så vet inte exakt när. Märkligt!

Åh så roligt!!! Inte åt småstenen då! ;) Så skönt! Nu har ni väntat länge!!
  • Finmamma
    ITM skrev 2014-03-26 12:00:44 följande:

Nu kom mens helvetet... :(
    Är de någon som vet hur snabbt man får börja nu behandling?

Lycka till Libra!

:(((( bara tråkiga nyheter här i tråden. Hoppas ni får börja snart igen
  • ITM

Tack för alla kramar! Och ursäkta för mitt ordval innan men man blir så arg o ledsen...

Hoppas att vi snart kan komma igång igen. Vi som trodde att de berodde på att de fyra sista försöken varit frysta och de var därför de inte funkat. Nu får vi överge den teorin i försöka hitta en annan lösning på problemet.
    De känns så förnedrande att behöva ta lutinus fram till måndag trots att man vet att de är kört.

Libra1. Skönt att ni snart är igång.

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-26 22:20:08 följande:
    Tack för alla kramar! Och ursäkta för mitt ordval innan men man blir så arg o ledsen...

Hoppas att vi snart kan komma igång igen. Vi som trodde att de berodde på att de fyra sista försöken varit frysta och de var därför de inte funkat. Nu får vi överge den teorin i försöka hitta en annan lösning på problemet.
    De känns så förnedrande att behöva ta lutinus fram till måndag trots att man vet att de är kört.

Libra1. Skönt att ni snart är igång.

Ja man blir fruktansvärt arg och ledsen. Ska det aldrig bli våran tur?
    Jag slutade med lutinus igår, orkar inte med dom, det är ju ändå kört så jag känner ingen mening med att fortsätta med dom.
    Har du pratat med Nordic om när ni kan starta igen?

Vad skönt Libra1 att ni får sätta igång igen!
  • Nassa

Hej alla! 

Jag blir väldigt ledsen att höra att det inte har gått så bra för Moolie, ITM, 2014Bebis. Har själv varit i samma situation eller snarlik i alla fall. Jag hoppas att ni kan finna styrka att försöka igen. Moolie för mig tog det nästan 8 veckor innan mensen kom igång igen. 
    Jag har sprutat Gonalf i nästan 10 dagar var på äp igår. Jobbigt för min sambo är i Libyen så vi fick frysa hans sperma innan han åkte. Han jobbar där nere 6 veckor, hemma 3 veckor. (för att vi ska ha råd med ivf)  Fick ingen stesolid så jag blev så nervös och spänd att bedövningen inte riktigt ville verka. Dock blev resultatet bra. Det bekräftar mitt missnöje med Cura/Öresunds kliniken. Jag var på ul hos Pia förra fredagen och hon sa att det inte såg så bra ut och ville skjuta upp äp några dagar så äggen skulle växa till sig lite till. På Cura/Öresund sa Fredrik på ul att det inte såg bra ut men att jag skulle på äp trots det.... Pia frågade hur stora de var när Fredrik gjorde ul och det finns inte noterat i mina journaler. Så oproffsigt man betalar privat och får sämsta tänkbara service. Sköterskorna var jätte gulliga mot mig och Sorana hade jag träffat på Cura/Öresund och hon kände igen mig. Alla var glada att vi fick ut 13 ägg denna gång mot 1 värdelöst förra försöket. 

Ge inte upp för det kan komma en dag när det helt enkelt funkar... jag vågar inte ha för stora förhoppningar för det gör så ont när det inte blir som man önskar....

Håller er uppdaterade och jag är glad över att få ta del av era liv och försök för det får mig att känna mig lite mindre ensam på denna ivf resa.

kram till er alla! 

• finski
    ITM skrev 2014-03-26 12:00:44 följande:
    Nu kom mens helvetet... :( Är de någon som vet hur snabbt man får börja nu behandling? Lycka till Libra!

Kram till dig! Hoppas du kan sätta igång så snabbt som möjligt. Tror säkert du kan börja nästa mens.
  • ITM

2014bebis jag har inte heller tagit litinus idag. Sa till min sambo att jag vägrar stoppa i mig massa hormoner o förlänga denna process med att blöda ut.
    Nej tänker ringa på måndag. Har du ringt 2014bebis?

Nassa grattis till bra äggskörd o lycka till med återföring.

Finski tack för kramen!
    Jag skickar en styrkekram till alla o hoppas ni får en skön helg!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö