• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Idag är jag på dag 70 med Synarela och har fått mens. Är det ens möjligt? Blir så trött på det här. Har i alla fall ökat dosen. :-/

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-28 16:38:42 följande:

Men känns ändå skönt att få det bekräftat och att man har en plan på vad som händer/kommer att hända nu. 

Ska försöka beta av skolgrejerna och sen vila upp mig i resten av helgen för att orkar med måndagen och att läka ut efteråt. 

Bara nojjig över hur man kommer reagera och hur ont det kommer göra. Sambon tog semester så skönt han kan följa med!

Ska du skrapas eller bara ta Cytotec? Fördelen med att vara inlagd är att du kan få morfin om det gör för ont. Jag gjorde båda. Det gick snabbt men gjorde väldigt ont.

Hoppas allt går bra. Ska tänka på dig!!!
  • Libra1

Detta är tyvärr mer än sköra slemhinnor. Har extrem mensvärk och blöder som vid mens. Kändes som ägglossning för 2 veckor sedan. Får hoppas att den höjda dosen gör att jag slipper mens i fortsättningen. Vissa biter inte Synarela på. Jag är tydligen en av dem. :-/

mom2012 skrev 2015-05-29 18:31:17 följande:

Libra1 jag blödde också med enanton (har aldrig gjort det) och klinikens förklaring var att det kunde va känsliga slemhinnor.

Jag var rädd jag ej va nedreglerad ordentligt och ej skulle få starta.

• Libra1

Jag tar den för att svälta ut eventuell endometrios.

Vi har valt att avvakta tills efter semestern. Eftersom det är vårt sista betalda försök så vill man ju vara på topp.

Jag har fått en kallelse till Endometrioscentrum nu i alla fall. Tyvärr mitt i semestern. Får se om jag kan ändra dag. Laparoskopin har jag inte hört något om ännu. Ska ringa på måndag.

Jag började faktiskt må lite bättre men nu har jag fått mens. Inget tog bort smärtan. Inte förrän jag tog dubbel dos morfin så känns det bättre igen. Varken alvedon, Orudis och Oxikodon tog bort smärtan. Ingen vanlig mensvärk va?

MålaMittHjärta skrev 2015-05-29 19:28:00 följande:

Men oj vad lustigt, hoppas du blir bättre på högre dos. Helt galet du har tagit dosen så länge.

Har ni bestämt om det blir nytt försök nu innan semestern?

Hur mår du annars? Fått svar angående remissen? 

• Libra1

Så ledsen för er skull! :(

Många styrkekramar

mom2012 skrev 2015-05-30 08:29:02 följande:

Deppar ihop... varje dag blir strecken svagare så det är helt klart bara ovitrelle som ger utslag på stickan. Sista sprutan torsdags morgon 6.30. Skit me.

Då ska man samla energi till äggdonation i Riga. Har redan en kontakt där så det är resa o undersökning som ska till innan de hittar en donator.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-02 12:29:08 följande:

I eftermiddag tidigast bör jag få svar. Bor på liten ort så min vc måste skicka till närmaste sjukhus som i sin tur skickar till Nordic som i sin tur ska ringa mig......

Jag håller tummarna hårt!!! Vet hur galen man blir på dessa testen.
    Kram
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-02 13:18:38 följande:

Känns som att jag kapat tråden.... Ber om ursäkt för det.

Libra1 när du fixa extra stöd med ovitrelle var din mens sen då? Jag är på bim +4 dgr nu..brukar aldrig gå över vid ivf.

Kapa hur mycket du vill! :)

Min mens kom inte förrän efter TD. Så den var väldigt sen.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-09 16:40:18 följande:

Men blomster. Hur kan de vara så hjärtlösa. Eller vill de inte prata pga de är rädda att fråga saker som är känsligt? Jobbig sits. Involvera inte dem.om du blir ledsen.

Här är läget märkligt. Mitt blodprov visade att jag varit gravid. Värde 8 där lägsta är 5. Jag trodde först det va pga hcg supporten jag fått med läkare sa nej det va inte pga det. Vi va gravida och den avstannade tidigt. Fick min blödning mer än 10 dgr sent. Bitterljuvt sista försök....

Vad tråkigt att det inte gick vägen. Men jag känner lite som du. De där svaga plussen är bättre än minus. Det ger lite mer hopp om att lyckas någon gång.

Hoppas det blir ett försök till!

Styrkekramar
  • Libra1

Jag är inte så aktiv just nu. Orkar inte riktigt. Men går in och läser ibland och hejar på er. :)

Har en tid hos läkare på Endometrioscentrum om 3 veckor. Hoppas på att få bra hjälp. Någon som har träffat Johanna på Kvinnokliniken i Malmö?

Jag går på 2 x 2 puffar Synarela just nu och mår inget vidare. Vill inte må så här hela sommaren. Men vill inte heller ha mens. Vad ska man göra? Jag fick mens ändå även om jag går på Synarela för 2 veckor sen. :-/

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö