mom2012 skrev 2015-07-28 00:26:41 följande:
Försökte skriva privat pm till dig Libra1 men har inte access till din profil. Läste i din blogg om din läkare säger ev livmodern ska opereras bort. Det är fel fel - för en del. Många med endometrios har kvar sina smärtor trots hystorektomi. Det ör absolut ingen garanti vad gäller befintlig smärta. Flera personer beslriver att smärtan tyvärr ör kvar trots den stoea operationen. Du beskriver att du har ont bara av att gå. Låter som du ev har endometrios långt bak mot nervtrådar mot svanskotan, vilket verkar vara den plats som orsakar mest smärta.. Enanton i 6-7 månader kommer hjälpa till att svälta endometriosen, men den tiden kanske du inte känner att du har om ni vill bli gravida. För att "skynda på" processen litr kan du be läkaren bränna all synlig endometrios, lösa upp adherser samt ObS viktigt - ta ett vävnadsprov. På äggstockar ska de ta så lite äggstocksvövnad som möjligt iom att ni vill ha egna barn. Att brönna synlig endometrios minska inflammationer ger en en mer gynsamm miljö för äggen. Du verkar dock ha bra ägg eftersom du blir gravid. Håller tummar och tår!
Tack för ditt svar!
Läkaren sa att de kommer att bränna bort härdar om de hittar något. Hon är medveten om att vi vill göra fler IVF så äggstockarna får de försöka låta bli. Om äggledarna skulle vara skadade kan jag gå med på att ta bort dem.
Jag har ju gått på Synarela sedan mars så ett försök innan eller efter jul borde gå bra. Det är jobbigt att vänta. Men jag vill ju få rätt på detta först.
Antagligen är det nerver som bråkar. Hoppas verkligen att det inte blir kroniskt. Verkar jättejobbigt. :-/