• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-08-31 21:53:08 följande:

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

Ett stort lycka till på måndag!!! Hoppas att det kommer att gå superbra! :)
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-02 21:55:03 följande:

Jobbig dag smile4.gif Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Hoppas att jag kan sova inatt. ...

Det är väldigt tidigt ännu. Jag fick göra 3 VUL en gång innan det syntes. Så säkert ingen fara. Antagligen vätskan som känns. Jag tycker det låter positivt. :)

Hoppas du kan sova!!! När har du det riktiga VUL?
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-03 22:00:55 följande:

Tack gulliga ni!

Jag har läst Libras blogg, om Irja. Tack för att du delat med dig om den resan, Libra. Ser att ni hade ett VUL i 4+6 och att man inte såg hinnsäck förrän veckan efter och att ni senare fick se ett litet hjärta slå. Det gör att jag lugnar mig lite. Synd att ni hade de där blödningarna och att det inte gick vägen.

Jo, jag ska prata med kliniken igen på måndag. Då vet jag om HCG stegringen är normal eller inte.

Har lite Lutinus som är över från förra försöket. Tar dem nu när min paket tog slut. Just in case. Några dagar till kan väl inte skada?

Vad skönt att jag kan lugna lite. Det där var ingen lugn graviditet om man säger så. Så förstår absolut din oro. Jag gick på RMC då och fick komma in en gång i veckan och göra VUL. Nu i efterhand är jag rädd för att det kan ha påverkat negativt. Man vet ju aldrig. Men troligtvis blev det något fel när moderkakan skulle ta över för vår del. :-/

Jag håller tummarna superhårt!!! Så länge du inte blöder så är det positivt. Kramar
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-04 10:44:30 följande:
    Oh ja! Jag var verkligen bättre till mods efter att ha läst. Så tidiga VUL som i vecka 5/6 är inte så vanliga här men verkar vara standard i exempelvis USA, där man har satt upp vissa tydliga riktlinjer kring vad man ska se vid visst HCG-värde. Det finns hur mycket som helst på området att läsa och bekymra sig över. Men det är ju inte ens säkert att man har samma krav på utrustning här som där osv.

Jag tror inte att jag har utomkvedshavandeskap på gång. Hade ju inte mer ont igår. Idag har jag ont, men på andra sidan. Märkligt.

Nåja, vi får se hur det går imorgon. I värsta fall så blev det en massa drama för ingenting. Kom på kant med min man efter att ha känt att min stressgräns för veckan var nådd (att jag inte orkade lyssna på hans vardagsgnäll, inte på toppen av allt annat), men nu är det som sagt okej.
    Hoppas du kan slappna av lite i alla fall. Man får försöka tänka på att det som händer, händer ändå och man kan inte göra något åt det.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-04 20:50:28 följande:

Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).

Jag brukar få mer ömma bröst av själva stimuleringen än vid graviditet. Ingen gång är den andra lik. Låter ju toppen med en tjock slemhinna!!! Spännande!!! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);

Hoppas det går bra ändå. Kan de inte göra ett undantag för er? Den enda gången vi fick till frys så var det ett 2-dagars. På RMC visserligen. Men det överlevde inte så kan ju ha med det att göra. :-/
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-09 08:59:07 följande:

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

Förstår att det är plågsamt. Jag följer med spänning och håller tummarna!!! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-11 22:30:24 följande:

Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)

Go natt

Jag håller tummar och tår!!!
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-12 11:03:26 följande:
    Hej Libra1.

Hur går det för dig? Har du fått bukt med smärtorna över sommaren? Kram
    Hej! Tack för omtanken! :)

Tyvärr inte. Väntar på operation som kommer att bli av i okt/nov. Dryg väntan! :-/

Hur är det med dig?
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-12 11:56:39 följande:
    Vårt 3.e försök (FET) gick inte vägen men vi har precis gjort ett nytt försök. Är på rd2 idag. Dock kläckte sambon ur sig under ett bråk igår att han inte alls är intresserad av att skaffa barn och att han hoppas att detta inte heller går vägen. Så jag vet inte vad jag ska göra just nu. Hoppas eller inte...

Tråkigt att höra att det inte blivit bättre för dig. Hoppas innerligt att tiden går fort och att du kommer in på op fortast möjligt. Förstår att väntan måste tära nåt fruktansvärt

Kram
    Men nej vad tråkigt. Vad elakt av honom att säga så. Det där känns ju inte ok. Hoppas ni kan rätta till det. :-/

Kramar
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö