Nordic IVF Center Malmö
Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......
Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......
Jobbig dag Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.
Hoppas att jag kan sova inatt. ...
Tack gulliga ni!
Jag har läst Libras blogg, om Irja. Tack för att du delat med dig om den resan, Libra. Ser att ni hade ett VUL i 4+6 och att man inte såg hinnsäck förrän veckan efter och att ni senare fick se ett litet hjärta slå. Det gör att jag lugnar mig lite. Synd att ni hade de där blödningarna och att det inte gick vägen.
Jo, jag ska prata med kliniken igen på måndag. Då vet jag om HCG stegringen är normal eller inte.
Har lite Lutinus som är över från förra försöket. Tar dem nu när min paket tog slut. Just in case. Några dagar till kan väl inte skada?
Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).
Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.
Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);
Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.
Å vad detta är plågsamt jobbigt.
Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)
Go natt