Nordic IVF Center Malmö
Hcg på blod lägre än 1 idag. Ingen graviditet. Game over. Dags att bryta ihop o bilen hem....
Hcg på blod lägre än 1 idag. Ingen graviditet. Game over. Dags att bryta ihop o bilen hem....
Spännande med ÄD tjejer!!! :)
Håller med libra, spännande med äd :)
Var på vårt tul förra veckan, fick t.o.m se lillebrors ansikte i 3d helt magiskt. En kopia av sin storebror <3
Hur ställer sig Nordic till att föra tillbaka två embryo om man kan få ut och befruktade ägg att få öka chansen för tvillingar?
Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen!
Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.
Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.
I söndags kom lillebror efter igångsättning (gått över 8 dagar) han vägde 3575g och var 50cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två.
Håller tummarna för er andra att ni ska få era plus och mirakel snart <3
Hur går det för alla i tråden <3 ?
Hej! Jag är ny här inne, 35 år gammal och vill gärna ha barn nr 2 (med ny man). Jag har läst på en massa om Nordic som verkar riktigt bra!
Hur är era upplevelser?
Och hur gjorde ni för att komma dit? Via remiss?
Är era försök egenfinansierade eller via landsting?
Jag läser om dyra VUL tex, men de ingår väl om man behandlas där?
Berätta gärna era historier, jag är så nyfiken och förväntansfull :)
Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).
Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...
Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.
Någon som vet om dem gör äggplock på en lördag:)?
Den 13 oktober kom vår lille pojke till världen! Kärlek vid första ögonkastet. <3
De har öppet vid behov på helgerna. Så det är lugnt. :)
Vi köpte ett 3-pack och lyckades på tredje försöket med IVF. Nu har vi en 6-månaders bebis.
Lycka till! Nordic är superbra!!! :D