• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-10-09 17:07:40 följande:

Tjejer hjälp. Med testlagrets stickor för äl blir det inte mer starkt än så här. Nu blir de svagare. Är detta ett utslag på äl? Har läst en del trådar på nätet där de ej får exakt som kontrollstrecket.

De där är svåra att tyda tycker jag. Det går upp och ner och sen helt plötsligt blir det fullt utslag. Du kan inte testa med CB istället?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-10-09 17:11:05 följande:

Bilden me.....

Ser ingen bild? Läser från appen iofs.
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-09 22:57:50 följande:

varit på kliniken och allt såg bra ut och det blir återföring redan på fredag :)
    Nu är jag både förväntansfull och jäkligt nervös, vill verkligen inte vara med om ett MA till!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Vad kul! Ett stort lycka till. Förstår att du är orolig.
  • Libra1

När man väl är nedreglerad så kan man köra igång när som helst med sprutorna.

Jag går på Enanton. 2 veckor efter jag tagit en ny sådan spruta så kan jag börja med Menopur. Smidigt! Nu ska jag bara försöka hålla ut så länge. Börjar må lite dåligt.

20 januari börjar vi nog med nästa försök. :)

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-10-10 14:38:25 följande:

Jag testade med 3 olika märken igår. Desperat. Men så idag kom ett tydligt tydligt omslag. Phew!! Återföring på torsdag eller fredag. Då ses vi kanske målamitthjärta. Jag får min dag o tid på måndag.

Ett stort lycka till nu!!! :)
  • Libra1

Tack!!! :)

Operationen gick bra. Jag har nu 4 hål i magen och diagnosen endometrios. Känns faktiskt som en lättnad även om det inte är en rolig diagnos.

Nu ska jag bara läka och hoppas på att må bättre snart. :D

• Libra1

Grattis!!! :)

MålaMittHjärta skrev 2015-10-30 15:41:50 följande:

Hade ju testdag idag och det blev ett +, blev mest förvånad och har nog inte riktigt förstått det än :)

Har hela tiden intalat mig själv att det är lutinus som har gett mig dessa symtom och har direkt inte vågat hoppas för mycket. 

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-11-01 09:33:33 följande:

Libra tog läkaren ett vävnadsprov vid op?

Med endometrios bör man även tänka på sjukdomen vid ivf och hur den påverkar kroppen. En fördel är att dela upp ivf i 2 steg. Satsa på bra ägg en cykel och återföra en annan när inflammationer lagt sig. Jag har bara fått plus på frysåterföring.... slump eller ej.

Ja de tog vävnadsprov och försökte rensa lite. Hade fruktansvärt ont efteråt. Men nu börjar det kännas bättre. Hoppas det håller i sig. :)

Hoppas vi kan köra igång med nästa IVF i januari. Känner mig lite peppad nu. Tror inte det går att frysa ner dem tyvärr. Det har inte lyckats tidigare. Så vågar inte chansa. Jag har ju blivit gravid 2 ggr med 2-dagars. Nu har jag dessutom varit nedreglerad länge.

Någon tipsade mig om att det var bra att få antibiotika efter ÄP om man har endo. Något du har hört?
  • Libra1

Nu var det ett tag sen jag var inne här igen. Men nu börjar det närma sig nästa försök för oss. Jag ska ta den sista Enanton den 5 januari och då borde jag börja med Menopur den 19 januari. Oj vad jag är nervös. Måste ringa Nordic snart och planera. Undrar om det är några särskilda prover jag behöver ta om. Ett VUL måste jag få göra innan jag startar.

Annars mår jag lite sådär. Har fortfarande mycket smärtor. Men tänker att det nog inte kommer att bli bättre för att jag väntar. Kanske jag kommer att må bättre när jag blir gravid. Jag försöker intala mig själv det i alla fall.

Hur mår ni?

Kramar!

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-12-12 16:21:15 följande:

Härligt att höra av dig libra!

De prover du behöver ta om är nog HIV och så TSH tror jag och om du tagit ngt mer prov (de får max vara 1 år gamla). Jag har tex högt prolaktin som jag medicinerar för så det brukar jag testas för.

Tråkigt att du har ont men du låter positiv :)

Då får ev vi följe 2016. Ev kör vi sista blaston i Jan eller februari.

Nordic har mycket att göra nu. Min kollega ringde för ferilitetsutredning, inte ivf, och tid mars 2016! Lite för populärt och inte längre det lilla personliga. Tex kortare tfn tider om dagarna. Tex bara till 15.00 och kortare på fredagar :(

Jag ringde idag. Den 19 januari börjar jag med Menopur. Jag behövde inte ta om några prover. Känner mig ganska peppad men är samtidigt rädd. Tror det är bra att vi har haft så lång paus. :)

Spännande om vi kan följas åt!!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö