• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Ljusfat

Jag börjar få de där flytningarna (sorry) som jag hade när jag var gravid. Det sticker även liten på den sidan som det gjorde då.

Tror bestämt att jag blir skengravid denna gången bara för att det var så här det kändes sist.

En vecka till bim så det är ju på tok för tidigt att känna något alls.

• Ljusfat
    Tedax skrev 2014-05-07 20:12:59 följande:
    Hmmm, ÄL +5 i dag och det är långt tills BIM. Håller redan på att bli knäpp av allt analyserande. Kanske kan testa om en vecka, om jag kan hålla mig så länge...

Samma här. Det där med tålamod är inte min grej när det gäller det här. Vill att tiden ska gå foooort hihi.
  • Tedax
    cottonBelle skrev 2014-05-08 09:12:44 följande:
    Hur långt efter ÄL plussade ni i era tidigare graviditeter? När är det lönt att börja testa?

Håller tummarna för alla er som väntar på bim! smile1.gif
    Jag plussade på ÄL +14 sist. Men jag tror ju att man kan testa betydligt tidigare. På CBs test står det väl från BIM -4, sedan finns det väl testa tidigt test som är extra känsliga.

Jag velar också om när jag ska börja testa, så länge man inte har testat känns det som hoppet lever på något sätt. Visar testet minus så blir man ju så besviken. Samtidigt är jag ju så vansinnigt nyfiken. Glad Hoppas att jag kan hålla mig till BIM...
    ÄL+6 i dag, nu kan ju ett befruktat ägg fästa... Drömmer
  • Tedax
    pärla00 skrev 2014-05-07 10:25:39 följande:
    Jag har testat för ÄL igår och idag. Ingen ÄL trots dag 15. Testade iof inte förra veckan, pga varit mkt annat, men kan man ha missat ÄL.... Brukar ha 30 dagar emellan.....
    Tyvärr har man väl bara ÄL ca 10 gånger om året, det vill säga någon månad om året så är det helt normalt att inte ha ÄL. Rynkar på näsan Hoppas naturligtvis att det inte är denna månad som ÄL hoppar över!
  • Vikkan333
    cottonBelle skrev 2014-05-08 09:12:44 följande:
    Hur långt efter ÄL plussade ni i era tidigare graviditeter? När är det lönt att börja testa?

Håller tummarna för alla er som väntar på bim!

Nu var det ju ett tag sedan jag plussade så testerna borde blivit bättre, men jag plussade på Bim -3 med första och Bim -1 med andra. Tog inget test innan dem så jag vet inte hur många dagar tidigare jag hade kunnat se det. :)
  • Vinterdröm

Igår på BIM+6 orkade jag inte vänta längre utan gjorde ett test på eftermiddagen och ett starkt plus dök upp direkt.Glad Känns helt overkligt! Samtidigt inte helt oväntat eftersom jag har haft molvärk sedan några dagar efter ägglossning, öm i ryggslutet och frusen. Men alla symptom är ju lätta att förväxla med pms så helt säker har jag inte varit. Nu hoppas vi att det lilla knyttet vill stanna i magen.

Jag önskar er alla i tråden lycka till, jag var själv helt övertygad om att vi skulle få försöka lääänge till, men helt plötsligt dök plusset upp!

• MagicQueen
    Vinterdröm skrev 2014-05-09 07:59:31 följande:

Igår på BIM+6 orkade jag inte vänta längre utan gjorde ett test på eftermiddagen och ett starkt plus dök upp direkt.Glad Känns helt overkligt! Samtidigt inte helt oväntat eftersom jag har haft molvärk sedan några dagar efter ägglossning, öm i ryggslutet och frusen. Men alla symptom är ju lätta att förväxla med pms så helt säker har jag inte varit. Nu hoppas vi att det lilla knyttet vill stanna i magen.

Jag önskar er alla i tråden lycka till, jag var själv helt övertygad om att vi skulle få försöka lääänge till, men helt plötsligt dök plusset upp!

Va härligt, grattis
  • joss82

GRATTIS!! Åh, vad härligt!
  • Tedax

Stort grattis! Glad {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?