• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Mysmia79

Vi hade avbrutet först och en timme senare i. Får hoppas att det ca några pigga gubbar kvar :)

• dopsid1

Tack Tedax! Första barnet kom på andra försöket och då hade vi ändå noll koll på ägglossning osv. Inbillade mig att det skulle vara lika lätt nu men icke. Tiden går såååå långsamt när man längtar och paniken växer över att det inte ska bli något syskon.

• pärla00

Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?

• joss82
    majja77 skrev 2014-05-04 12:06:00 följande:

Det var tanten som kom Kräks så bara upp på hästen igen, äl om 12-14 dagar.

Tråkigt!!
  • MagicQueen
    pärla00 skrev 2014-05-04 18:47:35 följande:

Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?

Jag har 11 månader mellan mina, två pojkar som blir 6 o 7 år nu i höst. Det fungerar bra, ju ville ha dom tätt.

Jobbar på ett syskon nu
  • pärla00
    MagicQueen skrev 2014-05-04 20:25:23 följande:
    Jag har 11 månader mellan mina, två pojkar som blir 6 o 7 år nu i höst. Det fungerar bra, ju ville ha dom tätt.
    Jobbar på ett syskon nu smile1.gif
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
  • Ljusfat

Då är jag tillbaka igen. Missfallet är klart och jag tror att jag hade ägglossning antingen igår eller idag (om jag kände rätt). Räknar förstås med några försök nu, men det känns ändå skönt att vara igång igen :)

Skam den som ger sig :)

• Aftonstjärna
    pärla00 skrev 2014-05-04 20:31:32 följande:
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
    Det är nog mycket intensivt att ha två blöjbarn, min bror har en 6 mån och en 2-åring och det är nog ett himla ståhej, men beror ju på barnens personligheter också. Jag har nästan 3,5 år mellan mina och det var nog väldigt bekvämt, tyckte jag när den äldre redan kunde göra mycket själv och framförallt underhålla sig själv. Barnen har haft mycket sällskap av varandra och har fortfarande kul nu när de är 8 och 11. Ålderskillnaden till lill*an jag väntar blir 9 och 12, tror det ska bli riktigt bra det med Skrattande
    bf 23/10
  • MrsLowlife

Alltid spännande att läsa om hur ni andra har det. Min egen situation är förmodad ägglossning och magsjuka! Kan bara skratta åt eländet.... Maken har alltså sovit på soffan i två nätter så då är det väldigt svårt att få barn tror jag. Magsjukan tar ju dock udden av allt annat, tänk om jag haft en bebis att ta hand om utöver det - hur gör folk?

• cottonBelle

Usch då MrsLowlife, hoppas du kryar på dig!! Blir man så sjuk och har barn är det guld värt att ha någon som ställer upp och barnvaktar!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?