• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • pärla00

Aftonstjärna: låter bra faktiskt!

Mrslowlife: Huh då, förstår!!! Ja jobbigt när man mår dåligt!!! Hur få till det liksom? Här har det varit mkt stress.... Sexet blir ju lidande...:/

• MrsLowlife
    cottonBelle skrev 2014-05-05 09:42:50 följande:
    Usch då MrsLowlife, hoppas du kryar på dig!! Blir man så sjuk och har barn är det guld värt att ha någon som ställer upp och barnvaktar!
    Det tar ju tid att komma igång som vanligt efter en sån där dust men jag reder mig nog till slut. Pratade med mamma i telefon och hon frågade om jag kanske var gravid för "en riktig magsjuka" var hennes första tecken när hon väntade min bror. Det lustiga är att hon inte har en aning om att vi försöker men en mor kanske förstår ändå.
  • MagicQueen
    pärla00 skrev 2014-05-04 20:31:32 följande:
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
    Jag har ju ingen erfarenhet av att bara ha ett barn, men nog verkar det bra mkt stillsammare med bara en eller flera år emellan. Men jag ångrar då aldrig att vi skaffade dom tätt
  • Tedax
    pärla00 skrev 2014-05-04 18:47:35 följande:
    Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?
    OM jag blir gravid denna månad så blir det två år och två månader mellan barnen. Det skulle nog vara tufft till en början, men förhoppningsvis har de större glädje av varandra om några år. Vi väntade att börja försöka bli gravida igen så att det skulle bli minst två år mellan barnen.  Vi vågade inte vänta längre med tanke på att det kan ta lång tid att bli gravid igen...
  • Tedax

Redan på ÄL+1 så började det dra i ljumskarna och i ryggen. Och det har fortsatt, känns som foglossning igen (fast väldigt mild)... Rynkar på näsan Jag vet ju rent logiskt att det inte går att känna några graviditetssymptom redan (ÄL+3 i dag), om ägget är befruktat så har det ju inte fäst ännu. Känner mig väldigt patetisk... Skengravid så det skriker om det, det kommer kännas väldigt långt till BIM.

• pärla00

Tedax: Ajdå, foglossning gör ju hemskt ont... Har en tjejkompis som haft det. Ajaj. Men jo, förstår, man känner sig skengravid och hoppas på det... :)

Detta med ålder emellan syskon, ja. Två små är säkert enormt mkt jobb. Men då har man de tuffa åren avklarade... Å andra sidan kan det va skönt att få vila lite emellan....Hm. 

• Vikkan333

Hej! Jag vet inte om jag har bett om att få hoppa in här tidigare så jag gör det nu. :) Tog ut kopparspiralen igår och hoppas på ett plus. :D BIM i början på juni så det blir lite läsande för att hålla mig sysselsatt. Dock helt oväntat att vi skulle skaffa en 3a. Har alltid tyckt det varit bra med två men en morgon vaknade jag bara med önskan om en till... (Maken har velat länge).

• cottonBelle

Välkommen Vikkan333!

Här kom mensen i morse, så nu börjar äntligen nedräkningen mot ÄL. Wwwiii känns så spännande!

• Ljusfat

Hur har ni det? Kryper tiden fram mellan äl och mens även för er? Går verkligen och känner efter hela tiden :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?