Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

daisy80 skrev 2015-12-04 11:52:06 följande:

Hurraaa vad spännande! Du måste meddela sen hur äggplocket var. Sååå spännande!

Klart jag ska göra! Ja jättespännande!
    FruA78 skrev 2015-12-04 12:40:15 följande:

Oj vad spännande! Håller tummarna för dig. På måndag vul och onsdag kommer det mest troligt bli insemination för våran del så då ligger vi lika till. Hoppas att vi får väldigt fina julklappar nu. Kram

Hehe ja, vad kul att vi ligger lika Då hoppas vi på insemination för dig och återförande för mig så vi kan följa varandra!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-09 20:41:33 följande:

Hur har det gått för dig? Kram

Hej!

Skriver ju i ivf trådar nu så att den här tråden kommit lite på efterkälken! Sorry!

Jo, nu har det hänt grejer här ska jag säga. I måndags var det dags för äggplock. Själva ingreppet gick bra men jag reagerade kraftigt på intravenösa smärtstillandet. Mådde illa och kräktes hela förmiddagen efter 4 ägg hittades.

Idag var det dags för återföring. Två ägg var för omogna och gick inte vidare. Men av de två som klarat sig fick jag ett återfört idag och ett är vidare på odling i labbet. Nästa vecka får vi reda på om det överlever till frysen.

Så nu är jag officiellt ruvare! Känns jättekonstigt, härligt, läskigt och spännande på en gång! Så här långt har jag aldrig kommit förr, vad jag vet om iallafall men jag antar inte det.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-09 20:48:17 följande:

I måndags gjorde jag vul och då fanns det två äggblåsor på 14 och 15 mm. Vi fick en ny tid idag för att se att de hade växt tillräckligt.

Det gick bra hos läkaren idag så himla skönt. Jag och mannen sov jättedåligt efter mötet i måndags vi var så oroliga att äggblåsorna skulle sluta växa eftersom det växt så långsamt denna månad. Men fick veta att båda växt till 18 mm och att det blir insemination på lördag. Så nu känns det som det finns lite större chans till ett plus. Vad konstig kroppen är, denna månad har jag inte känt av några biverkningar och bara lite stick i äggstocken och så blev det två äggblåsor istället för en. De andra månaderna har jag mått sämre och haft mer ont i äggstocken. Det jobbiga blir att testdagens blir juldagen istället för dagen innan julafton. Får se hur det blir med testandet, vågar inte tänka på det nu när jag känner mig positiv :)

Vad härligt att det gått bra för er! Spännande med insemination snart!

Vi har också fått testdag på juldagen Men har mensen inte dykt upp till julafton lär jag testa på julaftonsmorgonen! Vill ju veta om jag kan dricka glögg på julafton eller inte
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-09 22:00:48 följande:

Tack detsamma! Vad skönt att det gick så bra och att du nu är ruvare :) Vad spännande! Håller tummarna för er. Ja tyvärr kan jag inte test för tidigt för jag testar falskt positivt ca 14 dagar efter sprutan :( Får se när jag börjar testa denna gång.

Jo förstår. Jag har också tagit Ovitrellen, men det gjorde jag 5/12 så den bör ha gått ur till julafton

Lycka till!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-12-11 17:40:03 följande:

Jippie! Så himla spännande! Du får inte glömma bort oss här för vi måste ju få veta hur det går ;) och om du får några gravsymtom snart! Håller tummarna stenhårt!

Nä, jag ska inte glömma er! Kyss Vi får se till att skriva i tråden så den ligger i topp i listan så den inte halkar efter!

Ja, när får man gravsymtom egentligen? Har aldrig varit gravid så jag har ingen aning haha men än är jag bara lite öm i bröstvårtorna, tänker att det är det från progesteronet. Brukar ju få ömma bröstvårtor efter äl. Fast sen är det här bara andra ruvardagen också så det är tidigt

Jag tycker det låter bra att ni ringer och bokar tid för er. Ni kan ju inte vänta hur länge som helst
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-09 20:48:17 följande:

I måndags gjorde jag vul och då fanns det två äggblåsor på 14 och 15 mm. Vi fick en ny tid idag för att se att de hade växt tillräckligt.

Det gick bra hos läkaren idag så himla skönt. Jag och mannen sov jättedåligt efter mötet i måndags vi var så oroliga att äggblåsorna skulle sluta växa eftersom det växt så långsamt denna månad. Men fick veta att båda växt till 18 mm och att det blir insemination på lördag. Så nu känns det som det finns lite större chans till ett plus. Vad konstig kroppen är, denna månad har jag inte känt av några biverkningar och bara lite stick i äggstocken och så blev det två äggblåsor istället för en. De andra månaderna har jag mått sämre och haft mer ont i äggstocken. Det jobbiga blir att testdagens blir juldagen istället för dagen innan julafton. Får se hur det blir med testandet, vågar inte tänka på det nu när jag känner mig positiv :)

Är det i morgon det blir insemination? Åh spännande! Stort lycka till!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-11 20:11:16 följande:

Tack så mycket! Ja det blir imorgon, nu blir jag lite nervöst. Jag blir orolig för att det skulle kunna hända nåt med provet och att det inte blir insemination. Mannen ska vara där kl 9 men eftersom det är helg så har jag inte fått någon tid än han får en tid av labbet när han har varit där. Förra gången blev det kl 14.00 så det blir några nervösa timmar. Så skönt när allt är klart då brukar jag behöva sova några timmar.

Spännande med ruvningen. Du får uppdatera hur det går och vilka symtom ;)

Ska uppdatera! Väntar på din uppdatering från dagen också!
    daisy80 skrev 2015-12-12 16:40:36 följande:

Jag tror det är vanligt att man får de första gravsymtomen typ vid beräknad bim ungefär? Kan ju säkert vara tidigare eller senare också. Hur gör man med ägget som sparades förresten? Är det till för att användas om det behövs ett till försök, eller till ett eventuellt syskon senare kanske?

Här är det bim typ imorgon, känner mig inte ett dugg gravid, usch jag kan knappt vänta till januari, så påfrestande detta! Det är verkligen en emotionell resa man går igenom alltså, tur att det finns några som vet hur det känns <3

Jag håller tummarna hårt för dig så här i bim-tider!

Ja, vi får brev hem i veckan som kommer om de har kunnat odla den till en 5-dagars blastocyst. Om ja så har de frusit ner den och så sparas den till ett nytt försök om det behövs. Den får sparas i fem år, så kan ev bli ett syskonförsök om jag allt förmodan blir gravid nu och allt går vägen.
  • Iskristall

Ja å vad roligt det skulle vara om vi alla tre fick världens bästa julklapp i år

Jag har fått testdag av kliniken den 25/12. Vi kommer testa tidigare så vi vet på julafton om jag måste sörja och kan dricka glögg och nån julöl eller om det blir en julhemlighet för oss att ruva på

Tack! Jag hoppas så att vi kommer lyckas, men är såklart inte helt övertygad förstås!

Ni kanske lyckas med tvillingar!

• Iskristall

Jag tempar! Fadt kurvan blir ju lite annorlunda för mig den här gången pga ivf. Men har tempat i två år :) Du?

• Iskristall

Daisy80: Tack för dina uppmuntrande ord, det värmer! Min sambo tror också på att vi ska lyckas den här gången. Själv är jag inte lika övertygad kan jag säga. Efter 2 år av kommande mensar så är inte förhoppningarna så där jätteskyhöga från min sida. Men tror även jag är lite pessimistisk som ett sätt att skydda mig själv om det inte blir nåt nu.

Nä, det ända jag känner är biverkningar av lutinus, en vaginaltablett med progesteron jag ska ta fram till testdagen. Illamående, ömma bröstvårtor och så är jag förstoppad/hård i magen

Tråkigt med negativt test! Du tror inte det var förtidigt för dig att testa då?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?