Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Gamlamamman skrev 2016-01-28 12:27:45 följande:

Haha. Ja, vi för vårt bästa... Med risk för att bli för ingående så hade vi vårt förmodligen sämsta sex nånsin igår kväll... Mannen hade somnat. När barnen sov (varav den ena i vår säng) så fick jag försöka mig på att väcka mannen o släpa ut honom i vardagsrummet. Det tog lite tid att få till det och var absolut ingen höjdare. Dessutom höll han på att somna flera ggr. Haha. Vad gör man inte... Ganska komiskt alltihop och inte särskilt romantiskt o spontant att passa tider. :P

Haha jobbig sits! Men ni har gjort ert bästa. Nu hoppas vi på att de små rackarna hittar och befruktar ditt lilla ägg!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-29 17:33:49 följande:

Haha, skrattar när jag hör om "tvångssexet", tror vi är många som känner igen oss i det där. Vissa dagar i månaden så bara måste man ju, vare sig man vill eller inte

Jag njuter för er alla här på gran canaria! Känns så lätt att leva här nere och man ägnar inte tiden åt detta ständiga väntande, utan lever i nuet, vilket är väldigt skönt..

Iskristall, vad spännande, nu börjar du alltså behandlingen! Så vad är steg ett? Sprutor nu fram till äl eller?

Soliga kramar!

Steg ett: En spruta i kväll med FSH som ska stimulerar äggstockarna att mogna fram fler ägg. Den räcker i 7dagar, långverkande. Sen på tisdag lägger jag till en annan spruta som förhindrar förtidig äl. Sen är det vul, och sen får man se vad som händer fram till äggplock. Kan bli mer sprutor.

Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:06:35 följande:

Härligt nu är ni på gång igen :) Hoppas så för er.

Tack! Jag är nervös på vul som ska göras på torsdag, vill såå ha bättre resultat än förra gången! Tänk om det går åt skogen med de nya medicinerna? :-/
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:36:35 följande:

Förstår att du är nervös. Svårt när man inte har någon kontroll över kroppen. Hoppas och tror att allt kommer se bra ut på torsdag.

Känns det någon skillnad från förra behandlingen?

Tack!

Nä, kan inte säga att jag känner nån skillnad. Går och funderar på om jag kanske inte känner av äggstockarna ändå... Men tror bara det är inbillning! Haha
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:55:14 följande:

Haha ja det är supersvårt att känna hur många det är. Inför inseminationerna så hade jag jämt fel. Andra försöket var jag övertygad att de skulle vara två äggblåsor eftersom det stack i båda men det var bara en den andra hade slutat växa. Inför tredje kände jag bara av en äggstock och då var det helt plötsligt en äggblåsa på varje äggstock som var lika stora. Så jag har märkt att jag inte kan förlita mig på symtom men det är svårt att låta bli ;)

Hehe ja så kan det vara Det är bara att hoppas på det bästa!

Hur var det nu, var ni pågång med ny insemination? Eller var det ivf på G? Jag blandar ihop och glömmer
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 12:13:14 följande:

Ja hoppas på det bästa för er nu.

Ingen fara det är svårt att hålla koll på alla :)

Vi har gjort klart våra tre inseminationsförsök. Ivf-remissen skickades för två veckor sedan och i fredags fick jag ett brev från Huddinge reproduktionsmedicin att det är 4-6 veckors väntetid för att en läkare ska godkänna remissen. Så sammanlagt tar det ca två månader från remissen skickades för att få svar :( Kan ju inte nyttja vårdgarantin innan jag får svar på remissen.

Okej, då är jag med. Trist med allt väntande hela tiden!
  • Iskristall
    lilsis skrev 2016-02-03 17:23:48 följande:

Väntan är inte över när man plussat, den blir bara ännu längre ;)

Plussade iaf förra veckan med andra återföringen efter IVF/äggplock i oktober.

De två förra plussen (okt 13 och maj 14) var utomkveds och missfall.

Så nu väntar jag på VUL runt 18e.

Vänta vänta.

Har nog redan sagt grattis, men om inte, grattis!

Gjorde ni FET senast nu då när ni plussade?
  • Iskristall

Uppdateting från mig. Varit på vul. Det blir äggplock för mig på måndag Nu är allt verkligen på rull igen!

• Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-02-04 09:49:23 följande:

Jaaaa! Heja heja!

Tack, tack!
    daisy80 skrev 2016-02-04 16:04:28 följande:

Tjohoo vad bra! :) Kunde de se hur många äggblåsor som var på gång?

Skönt att allt är igång igen!!

Ja, läkaren mäter ju och räknar alla äggblåsor. Men jag har tydligen inte riktigt tagit in den informationen haha vet bara att det var fler på gång än "bara" 4 äggblåsor som det var sist. Så det känns bättre.
    En äggblåsa var stor, så den trodde hon vi skulle förlora alltså att den spricker innan ÄP. Men sen var det då istället 2st lite mindre än de andra som är i bra storlek som hon tror på kommer växa till sig i stället då. Jag ska fortsätta att ta sprutor i 2 kvällar till innan jag tar en ägglossningsspruta på lördag kväll.

Hade inte sambon med mig idag på detta vul annars hade ju han fått vara mitt extra minne istället
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-05 14:09:16 följande:

Så skönt att det är fler än förra gången! förstår det är mycket info att ta till sig :) men det viktigaste har du säkert uppfattat iaf ;) spännande, håller alla tummar!!

Här har mensen börjat så smått, känner mig så sjukt TRÖTT och förbaskad på att det inte bara kan funka nångång. Så idag är det en gråt-och deppdag. Försöker tänka positivt att hjälpen är på väg, men det känns alltid för låkrangt bort.. 

Så jobbigt med dessa dagar! Även när hjälpen finns tillhands känns det hopplöst ibland.

Kram
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?