Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

kmor skrev 2014-01-18 12:07:26 följande:
    Idag är det bim för mig. Mensvärk men ingen mens. Alla symptom är borta, kan inte klämma fram bröstmjölken längre och inga ömma ömma bröst och ingenting. Får ställa in mig på nästa månad verkar det som. Men, men det är nya tag som gäller. Hoppas att vi alla kan känna så och att ingen ramlar ur tråden. Ingen av oss är värdelös!!

Håller tummarna för dig ändå, än är det inte kört!

Det där med att ladda om och att hålla skenet uppe är tufft emellanåt.
  • Lantlollan
    kmor skrev 2014-01-19 07:51:01 följande:
    Mensen kom och magen är tom med andra ord. Ny bim för mig 12/2.

Tråkigt att höra. Nya tag... :/
  • Lantlollan

Nu har jag fått tempstegring några dagar i följd sedan ÄL-testet visade positivt och jag känner att jag kan andas ut över första steget: jag har (förmodligen!) ägglossning!! Vilken lättnad!!

• Lantlollan
    Jejjtap skrev 2014-01-21 19:38:54 följande:
    Hej! Jag vill också vara med! Är helt ny här och skall ta ut min spiral imorgon :) Kan någon uppdatera mig på alla förkortningar?
    Välkommen!

BIM = Beräknad Icke Mens, dvs dagen då din mens är beräknad om du inte blir gravid.
    ÄL = Ägglossning
    CB = ClearBlue (ett märke som säljer ägglossningstest och gravtest bland annat)
    MA = Missed Abortion, dvs missfall när inte kroppen "märker" det och stöter ut det som den ska.
    MF = Missfall

Tror att det är de flesta, eller undrar du över något mer?
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-22 20:50:04 följande:
    L1977: jag känner samma sak med att berätta för familjen. Det blir mycket förväntningar, även om de bara vill väl. Och så alla "goda" råd....Tyst

Joss81: Vi har bestämt oss för att köra på varannan dag den här månaden. Har försökt att läsa på så mycket som möjligt om detta, men jag har fått uppfattningen att det inte spelar så jättestor roll. Vill man köra på varje dag så ska man göra det, och vill man varannan dag så gör man såGlad. För mig har det känts viktigt att försöka släppa lite kontroll kring det här med ÄL och all väntan som blir, så jag har valt att köra på varannan dag (det är tillräckligt svårt att få till det som det är). Men skulle vi känna för att ha sex flera dagar i rad så skulle vi såklart ha det.
    Ja, vi känner lite samma. Man vill ju behålla glädjen inför sexandet - det ska inte bara vara fabrik. Så vi kör varannan dag (varje dag om vi är sugna på det), men kryddar med lite extra de hetaste dagarna kring ÄL.
  • Lantlollan
    Joss81 skrev 2014-01-23 08:10:54 följande:
    Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

Så har jag också gjort. Men allt som rinner ut är nog inte sperma/sädesvätska, en del är ens eget också tror jag. Jag tror absolut att en del simmare hittar fram och upp! Inte undra på att det behövs så många - jag har läst att en normal sats innehåller i genomsnitt ca 250 MILJONER spermier. Av dem är det i genomsnitt ca 400 stycken som når fram till ägget?! Blindstyren!! :P
  • Lantlollan
    lill grodan skrev 2014-01-23 14:32:44 följande:

Och dääääär. Kom mensen smile4.gif . Vey faktiskt inte om vi orkar hålla på mer med tester och annan skit.

:(

Stor kram
  • Lantlollan
    MjölkChoklad skrev 2014-01-23 15:47:05 följande:

Hahahahaha - blindstyren!!! Jag ligger kvar en stund, max en halvtimme, men sen går jag på toa. Har blivit gravid tidigare trots att jag gjort så - så det borde ju fungera
    tror egentligen inte att det behövs - är kanske mest mentalt "att man gjort allt". ;)
  • Lantlollan
    L1977 skrev 2014-01-24 13:02:45 följande:
    Vita flytningar o tappen "på väg" ner. Känns inte som några bra tecken. Är på äl +9. Nån som vet?

Ingen aning. Har inte koll på min tapp och har i ärlighetens namn hittills haft dålig koll på flytningarna, men jag har lite krämiga/våta. Är också på äl+9 och har intalat mig själv att det inte tagit sig. :P
  • Lantlollan
    L1977 skrev 2014-01-24 14:55:12 följande:
    Måste ändå säga att det är ett roligt fenomen det här. Här sitter vi o diskuterar flytningar o tappar o väldigt intima saker som hur många ggr man har sex osv. Hur ingående som helst , med främlingar haha

Inget man gör med sina vänner direkt. Inte jag iallafall.

Hehe! Har tänkt samma sak! :)
    lill grodan skrev 2014-01-24 18:09:25 följande:
    Liten ljusning i eländet! Ringde till kvinnokliniken idag,och fick en tid redan den 11 februari!

Läkaren jag pratade med trodde att jag kanske bara behövde ge kroppen en kickstart med lite hormoner, efter alla år med p-piller. Så vi får väl se hur det går. Nämde att jag bör ha ägglossning runt detta datum vilket hon tyckte var bra. För då kunde hon ta sig en titt redan då.

Åh, vad bra så långt!! Håller tummarna!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?