Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mens idag, som jag visste. :( Men det positiva är trots allt att den är hyfsat regelbunden och att jag de facto _har_ ägglossning (något som oroat mig) mth min tempkurva. Den ser åtminstone helt normal ut, så det är skönt. Ska peppa mig till nya, friska tag när mensen är över. Det är ju trots allt en mysig period då.

• Lantlollan

Hej tjejer! Jag flyttar ner mig till mitt nya BIM nu (mens idag, som sagt). Men ni som plussat, det vore kul om ni kompletterade med ett BF-datum, eller vad säger ni?!

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    Lill grodan 27/1 
    MjölkChoklad 29/1 
    Tablettask 30/1 
    Joss81 31/1 
    Mon bébé 81 8/2 
    Lambda 8/2 
    Aftonstjärna 10/2 
    kmor 12/2
    Jenna0808 21/2
    Synaps 21/2
    MrsLowlife 23/2
    Lantlollan 1/3 

Plus Plussat Plus
    Vildhallon 
    Bebislängt
    L 1977
    Pealuttan

• Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-02-02 21:59:19 följande:
    Lantlollan, trist med mens!

Jag har inte tillgång till dator och fattar inte hur man kompletterar i mobilen men jag har BF 24/9 tror jag. Får väl det mer fastslaget senare.

Funderar på att åka till gynakuten i morgon eftersom jag har ihållande "hugg" i vänster sida. De gör inte jätteont utan mer bara känns men jag är lite orolig eftersom jag när jag var yngre hade en klamydiainfektion som gick upp och infekterade livmodern. Ändå tänker jag att jag borde ha haft mycket ondare om det hade varit fråga om utomkvedes, är ju ändå i slutet av vecka sju nu. Ursäkta ventilation men det är så jobbigt med all oro.
    Usch, förstår din oro. Du får gärna ventilera här - det är ju det forumet är till för!! Klokt att gå och kolla dig, lycka till!! Uppdaterar listan i en egen tråd. Hjärta
    33 år, oskyddat sedan juli 2012, seriösa försök till första barnet sedan december 2013
  • Lantlollan
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    Lill grodan 27/1 
    MjölkChoklad 29/1 
    Tablettask 30/1 
    Joss81 31/1 
    Mon bébé 81 8/2 
    Lambda 8/2 
    Aftonstjärna 10/2 
    kmor 12/2
    Jenna0808 21/2
    Synaps 21/2
    MrsLowlife 23/2
    Lantlollan 1/3 

Plus Plussat Plus
    Vildhallon 
    Bebislängt, BF 24/9
    L 1977
    Pealuttan
    33 år, oskyddat sedan juli 2012, seriösa försök till första barnet sedan december 2013
  • Lantlollan

Hmmm. Nu är jag verkligen rådvill och hoppas att någon kanske kan ge lite klok input. Jag började med ÄL-test i januari, så jag har inte full koll på hur min kropp funkar. Jag hade tidig äl, på CD11. Testade negativt på gravtest på äl+14 (CD25). Mens igår (äl+18, CD29). Tempkurvan föll som en sten. Så det verkade ju helt enligt regelboken.

Men så idag, CD2 (dvs fortfarande mens), har jag lite känningar i vad jag tror är ena äggstocken (det kan man ju dock förväxla med en fis på tvären...). Och dessutom var det lite äggviteaktigt sekret blandat med mensblodet (ursäkta detaljerna). Så bara för att, tog jag ett ÄL-test på sticka. Teststrecket var inte starkare än kontrollstrecket, men förvånande starkt. Väldigt starkt!

Kan äl redan vara på gång?!

Hur många dagar i rad har ni starkt utslag på ÄL-testen innan teststrecket blir starkare än kontrollstrecket?

• Lantlollan

Såhär såg äl-testet ut btw.

• Lantlollan
    Joss81 skrev 2014-02-03 15:30:58 följande:
    Hej tjejer. Inte varit inne på ett tag. Fick mens IGEN igår... Känner mig så himla ledsen och deppig. Nu var det vårt tredje försök som ej blev något. Jag vet att alla säger att 3 gånger är ingenting!! Men ändå blir jag jätte jätte ledsen och tappar allt hopp. Men min dotter så gick det ju på första försöket så varför går det inte fort denna gång? Det känns precis som att har det inte gått hittills på tre försök så kommer det inte att gå alls. Då kommer jag aldrig mer kunna bli gravid. Jag känner mig så totalt nedbruten
    Tråkigt Joss81, förstår precis deppen (mens igår). :( Tänk då vilken oro man känner som inte har några barn... :/ Kram till dig!
  • Lantlollan
    Vildhallon skrev 2014-02-03 16:13:11 följande:
    Gjorde du något gravtest? Hur mycket blöder du? Ägglossningstest ger även utslag för HCG så du kanske skulle ta ett gravtest? En del blöder ju ändå trots att de är gravida!
    I min värld var/är ju det helt uteslutet ur ekvationen, så nä, jag tog inte något gravtest. Hmm. Vågar inte ens  tro att det skulle kunna vara det... Måste kanske klämma ur mig några droppar till bara för att få det ur världen. :P

Men är det vanligt att börja blöda precis på samma dag som förväntad menst? Nidisar "ska" ju komma när ägget fäster och det borde det ha gjort för länge sedan isf? Blöder inte jättejättemycket, men en del.

Det här är verkligen förvirrande... Skrikandes
  • Lantlollan
    Vildhallon skrev 2014-02-03 16:13:11 följande:
    Gjorde du något gravtest? Hur mycket blöder du? Ägglossningstest ger även utslag för HCG så du kanske skulle ta ett gravtest? En del blöder ju ändå trots att de är gravida!
    Gravtest negativt, inte minsta lilla antydan till streck - testade precis. :P
  • Lantlollan
    Lambda skrev 2014-02-03 18:49:06 följande:
    17 månader av oskyddat sex räknade jag fram nyss. Känner mig rätt säker på att inga bullar kommer att bakas här utan medicinsk hjälp. Har lämnat bollen till karln men han är nog inte redo att ta det steget så vi lär väl bara låta månaderna/åren gå. (Butter) känns drygt att hoppas så där lite i smyg och samtidigt låtsas att man är oberörd varje månad.

Nä, jag får känna glädje över er som lyckas få plus här :)
    Usch, vad jobbigt. :( Hoppas att det "händer något" ändå, även om jag förstår att det känns hopplöst. Och tack för förklaringen ang mitt test! 
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?