Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!

Men ååååååh! Grattis!!!
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-28 22:22:09 följande:
    Många med BIM här i dagarna. Spännande!

Hur går det för er, har ni börjat testa ännu?

Jag testade idag, äl+13, negativt. :(
  • Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-01-29 07:50:57 följande:
    Hur många dagar innan BIM är det? Inte för att ge falska förhoppningar men jag testade ju negativt fram till BIM +1.

Det är lite osäkert - brukar variera någon dag hit eller dit. Men med en 28-dagarscykel är BIM på söndag. Testade negativt med morgonurinen idag, äl+14. Känns som att det är kört, men jag hoppashoppashoppas att jag funkar som du... Tack för pepp!
    Aftonstjärna skrev 2014-01-29 08:15:10 följande:
    Jag har ännu nästan två veckor till bim och har nu blivit just så besatt som jag tänkte att jag inte skulle bli  Letar tecken fast det är för tidigt och hoppashoppashoppas på ett plus. Kan knappt tänka på annat. Har dessutom tillbringar kvällarna med att kolla på en massa avsnitt ur serien One born every minute. Finns på youtube. Vad kollar du på? frågade mannen. Öh, föda barn-porr, sa jag. Hur skulle det vara om vi skulle kolla på lite göra barn-porr istället? föreslår han 

Haha!
  • Lantlollan

....så visst är det tidigt i förhållande till BIM, men eftersom jag har tidig ägglossning så känns det mer relevant att se till äl. Men jag hoppas innerligt att jag har fel! Fertilityfriend rekommenderar mig att testa först på måndag (men det är för att det är första månaden som jag registrerar där och det alltså inte finns någon äldre data att bygga rekommendationen på).

Har kollat lite statistik nu och peppar mig med att det finns ett gäng med tidig äl som inte plussat förrän på äl+17 uppåt äl+22! Det är ju inte kört, men jag tänker att det är bättre att förbereda sig på tant röds intågande...

• Lantlollan
    Joss81 skrev 2014-01-29 15:27:34 följande:
    Hej tjejer. Har inte varit inne på tråden på ett tag, men vi har kämpat på under äl och väntar nu på den oönskade mensen som lär dyka upp nånstans kring sön - tis... Jag måste höra med er, är det nån av er som har koll på det här med livmoderhalstappen och vet hur den ska kännas i olika skeden under månaden? Jag har läst lite beskrivningar men jag lyckas ändå inte känna någon skillnad Nån som kan ge tips eller förklara lite mer pedagogiskt och utförligt hur det ska kännas?

Nä, har inte blivit klok på det där tyvärr. Jag har testat ett par gånger, men bara nått den en enda gång...
  • Lantlollan
    MjölkChoklad skrev 2014-01-29 18:57:25 följande:
    Efter småblödning/spotting i fem dagar (blä!!!!) så satte mensen igång ordentlig idag precis på BIM. Nytt BIM blir omkring 26/2. Ska till gyn nästa vecka och hoppas jag kan få hjälp med mina mellanblödningar och spottings.
    Usch, trist.

Jag funderar på att boka ett besök på gyn "bara för att kolla så att allt ser bra ut". Äggstockar, eventuella cystor osv. Kan man ens få göra det tror ni, utan att man märkt av något fysiskt fel? Om det är en psykisk ohälsa med ovissheten (vilket det ju är!) så borde man väl få kolla, eller?
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-29 22:16:59 följande:
    Jag håller tummarna för att det blir ett sent plus för dig!
    Jag har tidig ägglossning jag med, så jag testar också tidigare än BIM.
    Tack!!
    MjölkChoklad skrev 2014-01-29 22:37:54 följande:

Man borde väl kunna boka en hälsokontroll och se så allt ser bra ut, tycker jag! Ring och verkar det svårt så tryck på att du är orolig! Överdriv om det behövs
    Ja, får nog göra det! Tack! 
  • Lantlollan
    L1977 skrev 2014-02-01 09:41:21 följande:
    Kikar in för att se hur det går för er! Hoppas på massa plus! Behöver er i oktobertråden där jag känner mig fasligt gammal.... :/

Tyvärr går det inget vidare här. I morgon får jag mens, 100% säker (tempdipp och även samma fräna lukt från de nedre regionerna som jag alltid får någon dag före mens). :(
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?