Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mon bébé 81 skrev 2014-01-06 15:54:00 följande:
    Hittade en artikel som kan peppa oss lite grann Glad

www.dn.se/nyheter/vetenskap/kvinnor-mest-fert.../
    Åh, tack! Jättebra artikel! Jag har fått barn vid 20 och vid 30 (30 och 32) - då finns det hopp att det kanske fungerar även nu vid 37 Glad
  • MjölkChoklad
    Joss81 skrev 2014-01-10 16:02:51 följande:
    Hej på er alla igen! Jag har inte varit inne på forumet på några dagar för jag åkte på en hemsk magsjuka med hög feber. Usch vilken start på nya året... Först en ovälkommen mens och sen magsjuka på det... Kunde inte varit sämre Men nu verkar det iallafall vara på bättringsväg. Tänk att bara för man vill något så fruktansvärt mkt, bli gravid, så ser man de där jäkla gravidmagarna ÖVERALLT!! I affären, på dagis, hemma på gatan, på jobbet... Och det absolut värsta som finns är när alla frågar: "Borde det inte vara dags för nummer två snart? Alice är ju REDAN 4 år" Om de bara visste hur mkt vi kämpar för att få nummer två...

Usch för magsjuka - skönt att du mår bättre! Men eller hur - plötsligt är det gravida överallt Ibland tänker folk sig verkligen inte för, jättejobbigt att få såna frågor
  • MjölkChoklad

Även jag är lite smått besatt. Har varit gravid tre gånger men ändå är jag väldigt skeptisk till att jag ska kunna bli gravid igen. Känner mig gammal - 37 år nu och sist jag blev gravid var jag 31 år. Men det är nu många som får barn när de är äldre än så, så jag hoppas verkligen att det kommer fungera även för mig... Trodde att jag skulle vara cool denna gången och inte tänkt på det så mycket. Men så fungerar inte jag

• MjölkChoklad

Glad gubbe på CB's ÄL-test i morse! Jätteglad över att jag faktiskt verkar ha ägglossning. Inte för att jag hade anledning att tro att jag inte skulle ha det, men är man nojjig så är man Jag pratar inte så jättemycket med mannen och han är ju hur cool som helst, ingen som helst oro att vi inte skulle få ett barn till. Skönt att man kan snacka av sig här på FL istället

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-01-12 11:12:31 följande:
    Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det? Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

Jag har varit gravid tre gånger och ha aldrig varit helt säker på att jag varit gravid innan jag testat. Jag har haft symtom som tytt på att jag skulle vara gravid, några dagar innan BIM, men jag har aldrig varit helt säker. Med mitt andra barn var jag ganska säker, men då testade jag nog inte förrän några dagar efter BIM. Men jag får nog även symtom när jag inte är gravid - känner efter för mycket
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-12 17:05:35 följande:
    Jag har aldrig känt instinktivt att jag varit gravid. Däremot hade jag säkert känt av det om jag hade testat mig senare. Efter BIM drar mina symptom igång på allvar och då är det svårt att ta miste.  Jag mår dock inte illa men har ju aldrig kommit särskilt långt i någon graviditet än. Känner mest av brösten faktiskt, men även molvärk ibland. Ni som har fått barn: När började ni må illa?

Strax före BIM, när jag varit gravid, har jag mitt illamående börjat, fast då mest som åksjuka. Dvs om jag åkt bil, buss eller båt har jag mått jättelilla. Lite senare, efter BIM, har illamåendet kommit när som på dagen och jag varit tvungen att äta regelbundet. Sen har det blivit bättre runt v. 12.
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-13 08:26:58 följande:
      BIM Bebislängt        16/1 Grynis               17/1 Jenna0808       18/1 kmor                 18/1 Lambda            19/1 L1977               25/1 MrsLowlife        25/1 Lill grodan         27/1 MjölkChoklad    29/1 Tablettask         30/1 Joss81               31/1 Lantlollan           2/2 Mon bébé 81      8/2  Plussat Vildhallon Så! Nu är den uppdaterad igen!

Hoppas vi snart alla "trillar ner" till gravid-listan Efter glad gubbe på ÄL-test igår, försöker vi få till det varje dag. Sen har vi iallafall gjort vad vi kunnat
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-14 10:54:05 följande:
    Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester). Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM. Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron...

Förstår din oro! Jag tror inte att progesteron håller kvar ett missfall. Jag tror verkligen att allt är som det ska! I början av en graviditet är allt så abstrakt på något sätt, man kan ju liksom inte känna den lill* så då vill åtminstone ha några tydliga symtom...
  • MjölkChoklad
    Grynis skrev 2014-01-14 15:38:09 följande:
    Tog ett gravtest igår men blev lite fundersam. Kontrollstrecket hamnade där det skulle med den andra strecken hamnade lite långt ner, enligt mig. Min man tyckte att 2 streck är ju positivt oavsett om det hamnar för långt ner. Han har sett andra tecken med mig också som han sa. Från att varit ett salthatare så bara måste jag ha allt som innehåller mycket salt.  Första testet jag tog för några dagar sedan fick bara ett kontrollstreck resten var vitt. Så detta var helt annorlunda. Låste på en blogg om e tjej som var med om exakt samma situation och hon tog ett nytt senare och var gravid. Undra om jag vågar hoppas lite att dte har tagit sig denna gången?  Brösten ömmar av och till vilket dom inte brukar innan mens. Dom brukar då ömma hela tiden för att strax innan ens sluta ömma helt.  Kan tillägga att jag var och skulle köpa en ny bh i måndags och har ökat 1 kupstorlek på några veckor trots att jag inte gått upp i vikt, tappade 8 kg under nov-dec så dom borde ju ha krympt  Jaja, hoppet är ju det sista som överger en..... Ha en bra dag tjejer!  

Låter absolut som om du är gravid!!! Håller tummarna! När ska du testa igen?
  • MjölkChoklad

Tror min ÄL var i måndags. Glad gubbe sön morgon m CB's ÄL-test. Mån, tis o idag spotting - förmodligen ÄL-blödning. Men känns inte bra att det kommer blod Det ska tydligen inte vara svårare att bli gravid för att man har ÄL- blödning, men jag känner mig ändå skeptisk... Aldrig haft ÄL-blödning när jag blivit gravid, även om jag nog haft det mellan mina graviditeter. Jaha, bara att vänta och se.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?