Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

kmor skrev 2014-01-15 16:17:06 följande:
    Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.

Känner igen mig! Man slits mellan hopp och förtvivlan... Jag önskar att jag inte var så himla otålig utan kunde ta det med ro. Det ä ju faktiskt vanligt att man inte har några symtom alls före BIM - ge inte upp!!!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-01-17 09:40:16 följande:
    Testade mig i morse efter en sömnlös natt av det jag trodde var mensvärk, men ingen mens hade dykt upp. Och testet visade ett tydligt plus! :D

Åååååå så roligt! Stort grattis!!!!!!
  • MjölkChoklad
    Grynis skrev 2014-01-17 16:41:06 följande:
    Fick min mens idag kan fasen ställa klockan efter den :( Kanske återkommer med ny Bim, men i nuläget orkar jag inte. Är jobbigt just nu, speciellt när jag såg hur besviken min man blev :( Så nu känner man sig ganska värdelös m kvinna..... Lycka till alla andra och grattis ni som plussat!

Vad tråkigt!!!! Du ska verkligen inte känna dig värdelös!!!!! Hoppas du återkommer!!!
  • MjölkChoklad
    kmor skrev 2014-01-19 07:51:01 följande:
    Mensen kom och magen är tom med andra ord. Ny bim för mig 12/2.

Dumma mens Så trist!!
  • MjölkChoklad

Även jag är rädd/orolig för att inte kunna bli gravid. Har barn sen innan, men nu är jag ju några år äldre... Det är bara mannen och jag som vet att vi försöker få barn igen. Och så ni trevliga här på FL Jättespännande nu när BIM närmar sig för många! Hoppas på många plus

• MjölkChoklad
    lill grodan skrev 2014-01-23 14:32:44 följande:
    Och dääääär. Kom mensen . Vey faktiskt inte om vi orkar hålla på mer med tester och annan skit.

Neeeej Tråkigt!!!
  • MjölkChoklad
    Lantlollan skrev 2014-01-23 08:29:48 följande:
    Så har jag också gjort. Men allt som rinner ut är nog inte sperma/sädesvätska, en del är ens eget också tror jag. Jag tror absolut att en del simmare hittar fram och upp! Inte undra på att det behövs så många - jag har läst att en normal sats innehåller i genomsnitt ca 250 MILJONER spermier. Av dem är det i genomsnitt ca 400 stycken som når fram till ägget?! Blindstyren!! :P

Joss81 skrev 2014-01-23 08:10:54 följande:
    Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

Hahahahaha - blindstyren!!! Jag ligger kvar en stund, max en halvtimme, men sen går jag på toa. Har blivit gravid tidigare trots att jag gjort så - så det borde ju fungera
  • MjölkChoklad
    L1977 skrev 2014-01-23 15:29:46 följande:
    Tog ett test idag. Helt idiotiskt egentligen, är på äl+8. Vet inte vad jag förväntade mig. En förberedelse så jag inte ska bli besviken när mensen kommer tror jag. Hade 10 dagar från äl till mens förra månaden. Har ställt fram tampongerna synligt i badrummet oxo. Försöker förbereda mig mentalt på att den kommer lagom till helgen.

Jag försöker också ställa in mig på att mensen kommer om några dagar. Men såklart kommer man bli besviken ändå. Håller tummarna för att du inte får mens utan ett plus istället!!!
  • MjölkChoklad
    Jejjtap skrev 2014-01-23 17:54:12 följande:
    Åhh va skönt att du ställer den frågan, har faktiskt funderat hur många tappra som faktiskt stannar kvar. Nu som sagt tog jag ut min spiral igår så allt känns väldigt nytt men såååå spännande. Känns som jag funderar på allt från att det inte kommer funka till vad den lille skulle kunna heta. Jag har två barn sen tidigare men min yngsta är sju, så det känns verkligen som jag börjat om från början och vad lätt man glömmer! Enligt mina beräkningar ska jag ha äl idag men jag tog ut spiralen igår så det är väl ingen idé denna månad. Hur länge är hormonet kvar i kroppen?

Min yngsta är fem - skulle egentlig inte ha fler barn Men sen blev vi sugna på en gemensam trea! Eller jag blev sugen och efter ett tag blev mannen det med Ja, oj vad lätt man glömmer! Känns längesen, men ändå inte... Jag hoppas så att vi ska lyckas igen, skulle vara så roligt!!!
    Aftonstjärna skrev 2014-01-23 19:47:04 följande:
    Har du haft hormonspiral? Då är hormonerna bara "lokala" och enligt min gynekolog är det bara att tuta och köra! Han menade att man kan bli gravid direkt om man råkar ha ägglossning precis när man tagit ut den.  Jag tog ut min spiral i början av månaden och fick mens några dagar senare, hade ingen som helst koll på min cykel då mensen så gott som uteblev med spiralen, tror min ägglossning håller på just nu... Mina barn är 8 och 11 så jag känner som du, tänker hit och dit på allt! Det är så spännande och härligt :) Har drömt om en liten trea så länge!

Jag tänker också hit och dit Allt från "undrar om vi kommer lyckas?" till vilken vagn man skulle köpa denna gång! Spännande, roligt och nervöst på samma gång!!!
  • MjölkChoklad
    L1977 skrev 2014-01-24 14:55:12 följande:
    Måste ändå säga att det är ett roligt fenomen det här. Här sitter vi o diskuterar flytningar o tappar o väldigt intima saker som hur många ggr man har sex osv. Hur ingående som helst , med främlingar haha Inget man gör med sina vänner direkt. Inte jag iallafall.

Hahahahaha! Nä, inget jag pratar med mina vännner om
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?