Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Idag var jag hos gyn för att kolla upp mina mellanblödningar/spotting! Allt såg bra ut - skönt!!!! Ägglossning om fyra dagar enligt läkaren - så ordinationen var att få till det i helgen Fick Primolut-Nor utskrivit och ska ta dessa dag 16-25 i cykeln. Blivit gravid två gånger månaden efter Primolut, så hoppas det ska ha samma effekt denna gång Dvs jag tror inte det blir något denna månaden, men vi kör ju på ändå

• MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-06 14:19:56 följande:
    Lambda: aha, då är jag med! Hade missat att du hade barn redan. Då hoppas jag att din karl snart känner sig redo för nästa steg! Mjölkchoklad: Skönt att det såg bra ut! Och det var ju en trevlig ordination för helgen som du/ni fick

Visst var det Jag var inte alls beredd på att man kunde se att ÄL var på gång och när det skulle inträffa - vilken bonus
  • MjölkChoklad
    jamieblue skrev 2014-02-08 10:12:24 följande:
    Jag testade i dag (BIM) och fick ett positivt test! Det känns väldigt overkligt, jag ska testa igen efter helgen och se om det håller i sig :) Det känns osannolikt, på första försöket dessutom. Men men, det är mycket som kan hända än. 

Åh, grattis!!!!!
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 17:50:43 följande:
    Känner mej lite skräckslagen! Har drömt om en liten trea i flera år och nu när det äntligen (kanske) blir sant funderar jag om vi är helt galna. De stora barnen fyller 12 och 9 i år. Men visst blir det alldeles härligt om det blir ett plus, ett mycket efterlängtat barn, men mycket känslor (orkar vi på riktigt (ja!), vad ska folk tycka, är jag för gammal...osvosv)!

Förstår dig verkligen!!!! Men superkul med en liten trea/sladdis Håller tummarna!
    Lambda skrev 2014-02-10 16:08:21 följande:
    Testen kom idag och det var inget direkt synligt streck. Testar väl igen imorrn :/

Hoppas på plus imorgon!!!
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-02-11 12:54:12 följande:
    Välkommen MissErabel! Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den. Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

Åååååh, så underbart!!!!
  • MjölkChoklad

Här är ÄL över för denna gången (förmodligen i måndags) och idag började jag med Primolut-Nor. Inga blödningar vid ÄL denna gången - skönt! Hoppas Primoluten hjälper och att jag slipper spotting/mellanblödningar helt denna månaden. Ja, helst hoppas jag ju att jag inte får någon blödning alls

• MjölkChoklad
    L1977 skrev 2014-02-14 12:13:18 följande:
    Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

Underbart!!!
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-02-16 06:42:59 följande:
    Här är morgonens test fotat med och utan blixt, ser ni strecket? Fortfarande får jag ett ganska svagt streck, men det lär väl ska betyda  i alla fall!? Jag tror jag får börja tro på att vi, om allt går som det ska, får en femte familjemedlem i oktober! 

GRATTIS!!!!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-02-17 18:52:19 följande:
    Nu har jag varit på vul. Knodden hade växt men jag blev tillbakaflyttad fem dagar, vilket känns som en evighet så nu är jag i 7+6 igen. Men eftersom den hade växt som den skulle sen sist så var jag väl bara lite senare än jag trodde. Så fick vi se ett litet tickande hjärta. Kändes otroligt skönt! Myomet hade inte växt alls och gynokologen tyckte inte att det satt så till att det skulle vålla några problem. Och blödningen nedanför hinnsäcken var helt borta. Bara underbara nyheter alltså! *lycklig*

Förstår att fem dagar känns som låååång tid. Underbart att allt såg bra ut!!!! Så glad för er skull
  • MjölkChoklad

Lite smått (?) irriterad på mannen idag - PMS på gång förmodligen Brukar vara så här, så jag förbereder mig på mens nästa vecka. Samtidigt som jag ändå fortsätter hoppas... Hoppet är det sista som överger en

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?