Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ankissen skrev 2016-01-24 08:56:05 följande:

Hihi jag ska se om jag kan sätta ord på det. Det började för en vecka sen med lätt värk i underlivet, typ så som det kan kännas där när man har feber. Det gick inte dra upp foten under mig som jag oftast gör när jag sitter. Närmare bim har jag blivit trött och det känns som om ögonen är halvöppen bara. Det ilar till i brösten titt som tätt och gör ont i dem om man trycker på dem. Jag mår lätt illa och har ingen vidare aptit . Känner mig bakis. Sen har jag en lätt, diffus, mensvärk i mage och rygg. :)

Å tack för ditt svar! Det är såå spännande att läsa om andras upplevelser och sen fantisera lite om hur man tror man själv förhoppningsvis får uppleva det hela.
  • Iskristall

Vad härligt med max på monitorn Loncelot! Lycka till nu!

Och tack för din berättelse om gravsymptom! Krya ifrån nackspärren!

• Iskristall
    Caliz skrev 2016-01-25 13:49:13 följande:

CB monitor, den är faktiskt superbra. Dyr men bra. Man ställer in sin första mensdag och sen från dag 6 så kissar man på en sticka och tror man gör det typ varje dag så har den koll på ÄL och du kan göra gravtest 

www.billiga-tester.se/clearblue-advanced-fertilitetsmonitor-p-124.html

Gör man gravtest i fertilitetsmonitorn alltså? Smart!

Jag vågar mig nog också på ett grattis! Hoppas och tror att du kan lita på testen
  • Iskristall
    Loncelot skrev 2016-01-25 23:10:13 följande:

Har ni börjat med folsyra? Börjar för nån månad sen

Jag har ätit folsyra typ ända sen vi började försöka bli gravida, så i ca 2 år nu. Så brist lär jag inte ha
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-26 00:15:26 följande:

Härligt! Tänk att för en gångs skull "längta" efter mens... fantastiskt :) nu jäklar!!

Soliga hälsningar från gran canaria :)

Ja, faktiskt!

Hoppas ni har det sådär jätteskönt på er semester! Vad har ni för temperaturer?
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-27 00:04:46 följande:

Håll oss uppdaterade när mensen kommer!

Det är ca 23-24 grader tror jag.. Har ingen termometer :) men varmt o skönt och har badat i havet idag :) det blir ju en del paraplydrinkar och annat men just nu orkar jag inte tänka på annat än att bara ha semester från allt! Så bara att njuta på :)

Å jag är inte alls avundsjuk på sol och bad! Så ja, njut, njut, njuuuuuuuut!

Jag håller er uppdaterade! Än ingen mens är på äl+12 idag, så ett par dagars väntan till...
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-27 09:55:19 följande:

Åhhhh vad härligt daisy! Njut lite för oss också. :)

Vad spännande Iskristall! När kan du testa? Hoppas hoppas hoppas på plus för er!

Mensen kommer så jag ska inte testa. Vill att mensen ska komma fort för då kan jag börja med mina mediciner inför ivf-försök nummer 2! Väntar alltså inte på plus den här månaden.
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-27 19:49:50 följande:

Ok. Då är jag med. :) Mitt minne är sämst. :/

Ja, då får vi hoppas att den kommer snart o försvinner igen så ni lyckas nästa månad. :)

Tror jag är mitt i äl men iom att jag inte testar så vet jag ju inte exakt.

Så vi kör på här så ser vi var vi landar. :)

Kram!

Det är ingen fara, det är jättesvårt att hålla koll på allt

Ni får köra så det ryker och lycka till

Kram
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?