Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

FruA78 skrev 2016-04-13 17:34:04 följande:

Var på första besöket igår och det gick bra. Kommer att köra korta protokollet och får börja vid mens om det finns plats. Har bim 22/4 så snart så. När kommer du att börja? Kram

Så spännande! Stort lycka till, till dig med!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-04-13 21:30:27 följande:

Hur mår du Iskristall? Vilken vecka är du i nu? Hoppas allt är toppen! :)

Hej, är i v.12 (11+3) Det är bra med mig. Illamående när jag blir hungrig och det blir jag ofta...blir mycket småätande :-/

Spännande att ni ska få börja med ivf snart! Håller så tummarna.
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-04-15 15:50:40 följande:

Vad skönt, allt verkar vara i sin ordning för dig :) och nu är du ju i princip på den "säkra sidan" va? Måste kännas underbart! Längtar sååå tills jag oxå är där! Tack för tummarna!

Snart på den "säkra" sidan. Men jag är så orolig för kub resultatet... Annars känns allt underbart, det mesta iallafall
  • Iskristall
    lilsis skrev 2016-04-16 06:04:04 följande:

I torsdags började jag störtblöda, slemhinna och allt.

Igår visade testet 2-3. Alltså stiger hCG som det ska trots allt.

Så nu får jag väl invänta ultraljud i slutet av månaden...

Det ser ju bra, stort grattis! Blöder du inte längre så ska du se att allt blir bra! Jag håller tummarna!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-04-16 09:04:00 följande:

Det är ju fantastiskt! Tänk att ni kommit sån bit på väg. Härligt efter allt väntande.

När ska du göra kub? Kommer säkert gå bra, men det ligger i naturen att oroa sig. :)

Ja, det är riktigt härligt. Det var ett tag som jag trodde att jag aldrig skulle få uppleva detta alls!

På tisdag ska jag ta blodproverna inför kub och veckan efter är det dags för själva kub ul.
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-02 15:47:30 följande:

Måste ju få en uppdatering hur det går för dig :) Hur gick det med kub testet? Själv har jag ÄP imorgon.. kram :)

Hur gick äp? Hoppas allt gick bra och att ni fått ut guldägget!

Kub testet gick bra, låg risk och allt såg bra ut Det går bra för oss, gick in i v.15, 14+2 idag. Illamåendet har avtagit men den svullna gasiga magen består haha
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:38:45 följande:

Å så härligt att din graviditet flyter på som den ska, tänk att få uppleva det efter allt kämpande :) Och grattis till ett fint kub resultat! 

Äggplocket gick bra, och imorgon är det återföring. Håll gärna en tumme ;)

Jag håller allt jag kan för dig! Lycka till Daisy80!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-11 15:37:53 följande:

Tack! Jag fick tillbaka ett fint tredagars embryo, är idag på RD 5. Spännande och nervöst!

Åh så spännande!

När har du TD, testdag?
  • Iskristall

[quote=76618126][quote-nick]daisy80 skrev 2016-05-12 13:34:05 följande:[/quote-nick]Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

När har du BF? Okt/nov nångång va?

Det enda speciella jag kände var att jag blev rädd för överstimulering av medicinerna. Fick lätta sådana symptom precis innan jag fick plus och en bit framåt. Magen svullnade och spände. Blev som en spärrballong. Det gjorde mig misstänksam, hade aldrig känt så förr och läste att överstimulering ofta kom eller blev värre om man blev gravid.

Har du några symptom?

Ja, precis BF 31/10

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?