Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

daisy80 skrev 2016-05-13 15:34:15 följande:

Jag har ömma bröst och kan knappt sova på mage längre, men det är ju säkert Lutinus. Vaknade inatt och hade något som liknade mensvärk, men just nu känns det inget speciellt. RD 7 idag så mycket kan hända än gissar jag ;) 

Härligt, då blir det en liten allahelgona-bebis

Glömde bort ömma bröstvårtor. Men det har jag fått efter äl och efter bägge kurerna Lutinus så just det var inte annorlunda mot tidigare.

Jag håller tummarna för er!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-17 20:55:53 följande:

Tack för tummarna. RD 11 idag och nervositeten är påtaglig. De ömma brösten är borta, kanske var ovitrellen. Ska testa på fredag.. om jag törs

Tummarna hålls hårt!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-20 15:35:36 följande:

Tack för att ni höll era tummar. Tyvärr gick det inte vägen, minus och massa blod och tårar.. otroligt tungt. Hur kändes det för dig iskristall? gick det bra att komma vidare, och när fick du påbörja försök nr 2?

Det gick bra, jag var peppad för omgång nr2. Hade aldrig fått plus någonsin så var väl inställd på att det inte skulle ta sig. Självklart blev jag väldigt ledsen, men att få plus på första försöket trodde jag aldrig. De blodtillblandade flytningarna började ett par dagar innan TD, så jag var inställd på blödning och negativt test. Jag tror att man får försöka tänka att de allra flesta behöver både 2 och 3 och kanske fler försök innan det lyckas!

Var ledsen och sörj, men om nån dag så kommer du vara fullt peppad och ivrig att få köra igång igen! Man får nya krafter och vill inte ge upp!

Försök nummer 2 startades direkt vid nästa mens med nya mediciner för jag vart dåligt stimulerad vid första försöket med endast 4 ägg som växte till.

Jag beklagar din blödning och ditt minus men önskar dig stort lycka till inför försök nr2! Nu jäklar Daisy80 SKA det lyckas! Alla tummar hålls för er! Kram!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-21 17:20:51 följande:

Tack för att du delar med dig. Ja det behövs verkligen lite extra peppning i den här situationen. Nu är det ju snart sommar och jag fick inget till frysen, så det blir till att göra om allting. Antar att det blir augusti/september? ska ringa kliniken i veckan och meddela provresultatet och höra vad de säger. Hade vart skönt att köra på direkt :/ det är ju så förbenat mycket väntande i denna processen. 

Nu blir det IVF-paus och fortsätter med egna försök under sommaren. 

Tack för fortsatta tummar!! Kram

Ja, dessa uppehåll och vänte tider suger när man bara vill köra igång igen!

Vi fick inte heller nåt till frysen första gången. Andra gången fick vi ett som gick att frysa.

Ta hand om varandra i sommar och vila och förbered er för uppstart efter sommaren. Håller tummarna för att de har sen semesterstängning så ni skulle hinna med ett försök till innan. Men håller tummarna för er oavsett! Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-05-21 13:31:15 följande:

Så ledsen för din skull. Har ni något i frysen eller måste nu börja om?

Jag är på ruvardag 12 idag och inget blod än så länge. Ska testa imorgon om jag vågar. Kramar

Åh vad spännande! Jag fick svagt plus på rd11! Stort lycka till! Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-05-22 14:56:30 följande:

Tack så mycket! Jag tog modet till mig att testa imorse. Jag är gravid igen, äntligen. Nu måtte den lilla stanna den här gången. Känns helt underbart. Stor grattis till fint Kub-test vad skönt :) När har du Rul?

Kramar

Å stortstort grattis vad härligt! <3 Tummarna hålls att allt kommer gå fint! Vad blir ditt BF, har du kollat på det? Och hur mår du?

Tack, ja det var skönt att kub gick bra. 31/5 är det dags för rul, nu är jag nervös igen

Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-05-22 17:01:24 följande:

Tack så mycket. Jag har BF 27/1 så det blir nästa år. När har du BF?

Jag är lite trött, hård mage och ömma bröst. Däremot har jag mycket mer ont i magen, molvärken är starkare och det drar i ljumskarna mycket mer än de andra graviditeterna. Trodde inte jag var gravid kändes inte likadant. Jag har haft ont i magen sedan äggplocket tror jag blev lite överstimulerad efter plocket.

Åh vad spännande med Rul. Ska ni ta reda på vilket kön det blir? Förstår att du är nervös, håller tummarna.

Kram

Vårt BF är 31/10

Jag har haft drag/ont i ljumskarna sen väldigt tidigt. Har känts som träningsvärk.

Ja, ska bli jättespännande med rul. Just nu lutar det nog åt att vi ska försöka ta reda på kön om bm kan se. Jag har velat fram och tillbaka i frågan hela tiden, sambon har tidigare tyckt att det inte spelar nån roll om vi tar reda på det eller inte, men nu har han uttryckt att han vill veta. Så nu blir det nog så

Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-05-22 17:01:24 följande:

Tack så mycket. Jag har BF 27/1 så det blir nästa år. När har du BF?

Jag är lite trött, hård mage och ömma bröst. Däremot har jag mycket mer ont i magen, molvärken är starkare och det drar i ljumskarna mycket mer än de andra graviditeterna. Trodde inte jag var gravid kändes inte likadant. Jag har haft ont i magen sedan äggplocket tror jag blev lite överstimulerad efter plocket.

Åh vad spännande med Rul. Ska ni ta reda på vilket kön det blir? Förstår att du är nervös, håller tummarna.

Kram

Hur mår du Fru78 nu? Några mer symptom?

Vi väntar en liten flicka! Allt gick bra på rul igår!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-06-04 13:09:05 följande:

Grattis Iskristall! Vad roligt för er!

Tack! Ja, jätteroligt! Nu börjar jag på riktigt tro på att vi kommer få vår lilla bebis och jag har börjat våga kolla barnvagnar, namn och annat

Hur går det för er?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-06-04 18:41:50 följande:

Åh vad härligt att höra! Stort grattis till er lilla flicka <3

Allt var bra med symtom tills i förrgår alla symtom är som bortblåsta igen. Precis samma dag som vid första missfallet. Så jag räknar inte att det går vägen den här gången heller :( Så det blir tredje gången gillt nu. Ska på ett tidigt ultraljud på tisdag. Är i vecka 7 nu idag.

Har kommit överens att till hösten ska vi åka till Aten och göra immunologiskutredning där innan vi börjar med FET i höst. Vet att symtomen kan komma och gå men precis alla ska inte försvinna på en gång. Så jävla less på det här nu. Vill bara att det ska vara över men det kommer ta minst två veckor innan dess.

Kramar

Åh jag håller tummarna för att det ska se fint ut på vul på tisdag! Om inte så håller jag tummarna för att Aten är er lösning! Stort lycka till iallafall!

Håll oss uppdaterade om du orkar!

Stor kram
  • Iskristall
    Loncelot skrev 2016-06-14 12:58:33 följande:

Idag är det ägglossningsdag, nu gäller det :)

Stort lycka till nu!

Välkommen Mderle! Lycka till du med!
  • Iskristall
    Loncelot skrev 2016-06-15 06:35:48 följande:

Tack känns som hoppet kommer tillbaka varje gång man prickar in ägglossningen

Jo men så är det ju! Hoppet kommer tillbaka varje gång och så bör det vara!
  • Iskristall
    Mderle skrev 2016-06-15 08:06:33 följande:

Tack snälla. Det är en liten nervös period att börja försöka för första ggn.

Jag vill inte bli för besatt men antar att det kan inte hjälpas, man vill så gärna.

Just nu är det mens, men ska bli spännande och se hur ägglossningen funkar i min kropp :)

Ja, det är spännande att se hur allt fungerar i kroppen. Själv körde jag appen Fertility friend och äl-stickor. Lite besatt blir man allt
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-06-16 09:37:28 följande:

Jag plussade imorse! Högst overkligt och relativt oväntat. :)

Hoppas det håller i sig nu.

Men JA vad roligt! Stort grattis!
  • Iskristall
    Mderle skrev 2016-06-15 09:06:46 följande:

Jag kör Natural Cycles och ska även kolla med äl-stickor. Jag hoppade precis in men du pratar i "har varit" ord, har du plussat?? :D

Om ja, hur många försök tog det? :) och om ja, STÖRSTA GRATTIS!!

Någon som vet något om bidrottninggelé förresten?

Tack! Ja, jag är gravid. Redan i v.21 Jag/Vi körde säkert äl-stickor i två år. Tempat med Fertility friend har jag gjort sen 2013. Men "tyvärr" fick vi ta hjälp av ivf. Men nu är vi gravida iallafall på andra ivf-försöket
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-06-16 21:09:17 följande:

Tack! Ja, det känns helt ofattbart. :) Var det i dec du har BF? Hur mår du nu?

Bf 31/10. Jag mår bra! Börjat få lite ont i ryggen samt halsbränna det är mina största bekymmer. Lite känningar av ligament/fogar men det är inget som stör alltför mycket än
  • Iskristall
    Mderle skrev 2016-06-17 10:59:40 följande:

Men åh va roligt!! Man ska aldrig ge upp hoppet. Så mysigt. Då går du med en liten bula på magen nu <3

Tack! Ja, en bula är det allt. Fast jag känner mig fortfarande mest uppblåst och gasig . Så har det känts sen ungefär en vecka efter plusset. Men det är såklart mycket bättre med det nu, men det kommer efter jag ätit.
  • Iskristall
    Caliz skrev 2017-02-21 21:57:17 följande:

38 åring här som fyller 39. Har 2 missfall bakom mig. Båda förra året. Blev gravid gravid båda ggr på 2:a försöket.

Är nu inne på 3:e försöket....

Hoppas på plus denna månaden.

Grattis till er som plussat????????????

Lycka till! Håller tummarna för puss för dig nu!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?