Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

lilsis skrev 2016-02-05 tr19:45:34 följande:

Nehepp, inte den här gången heller. Blodbad och smärta.

Nej vad tråkigt lilsis! Skit!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-08 08:53:04 följande:

Stort lycka till idag!

Tack! Gick bättre idag! 10 st ägg fick de ut mot bara 4 st förra gången Nu jäklar, hoppas vi på fortsatta bättre resultat som nån blastocyst till frysen och ett plus på stickan!

Har du fått äl, som du väntade på siste jag läste?
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-08 13:29:45 följande:

10 ägg, grattis! Allt verkar ju gå som smort denna gången :) återföring onsdag eller?

Japp återföring på onsdag om allt går som det ska med befruktning och delning
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-02-08 16:48:26 följande:

Vad fint att höra!

Hoppas verkligen det går vägen nu.

Själv väntar jag. Bim imorgon enl app. Tog ett test igår för nyfikenhetens skull men det var såklart neg. Så förmodligen kommer mensskräpet snart...

Tack!

Men nej, mens vill vi inte ha! Fortsätter hålla tummarna ändå!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-09 11:49:06 följande:

Härligt, åå så spännande! Vet du om det är olika med hur "gamla" embryon som sätts tillbaka? Är det så att om det är några som växer fint så kan man vänta lite och få ett femdagars istället? Eller är det olika rutiner på olika ställen bara tro?

Och blir du förresten sjukskriven efter ÄP? Läste nånstans att man blir sjukskriven två dagar efter.. Men kanske oxå är olika!

Kram

På min klinik sa de att de sätter tillbaka 2 dagars som färskförsök. Och det är det datum jag fått info om om min återföring. Sen om man har ägg att odla vidare och frysa så blir de blastocyster innan frysning alltså 5 dagars. Men det verkar vara olika på olika kliniker, vissa verkar alltid sätta tillbaka 5 dagars om såna finns.

Men samtidigt har jag fått en lapp med mig hem där det står att de kan komma och ändra återföringsdag om så behövs, så inget verkar vara skrivet i sten.

Nope jag blir inte sjukskriven efter återföring, men jag tar ledigt resten av den eftermiddagen iallafall. Men dagen efter är det jobb som gäller igen. Kliniken säger att man kan återgå till jobb direkt efter återföringen.

Kram
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-02-10 09:46:05 följande:

Bim+1 om jag ska utgå från appen... Testade ju neg i helgen. Ingen mens i sikte men jag känner mig nervös för att testa igen. :/

Vill inte bli besviken men vill samtidigt veta. Ja, ni kanske förstår hur jag menar? :)

Kram till er alla iaf!

Så bra att ni finns!

Håller tummarna tummarna! <3
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-02-10 12:58:08 följande:

Happ!

Jinxade visst när jag skrev för nu kom mensen. :/

Fast bra att jag inte slösade ett till test. ;)

Tror jag ska köpa bdg idag o se om det kan ge nåt resultat.

Så nu hejar vi på dig iaf. :)

Men nej vad tråkigt! Beklagar!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-10 15:50:06 följande:

Hur gick det idag med ET?? Nyfiken! Hoppas allt gick bra! Några till frysen?

Jo det var efter ÄP jag menade, om man blev sjukskriven eller ej?

Kram

Tack, det har gått bra idag med återföringen! <3

Vi vet inte förrän efter helgen om vi får några till frysen. Max två kan vi få till frysen, går det dåligt inga alls. Eftersom vi inte fick någon till frysen förra gången har jag låga förhoppningar om att vi får det den här gången också tyvärr. Men vi får se.

Nä, ingen sjukskrivning efter ÄP.

Kram
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?