Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

daisy80 skrev 2016-02-27 21:39:51 följande:

Förstår att det måste vara ashäftigt och konstigt och spännande på samma gång!! Något som man kämpat för så länge liksom :) Ja försök verkligen att bara njuta av det, och invänta olika känningar och symtom :) 

Själv väntar jag vidare på ivf-kallelse. 

Ja, alla känslor på en gång. Just nu oroar jag mig så för missfall. Känner inte mycket alls och blir så nervös över det. Ibland önskar jag lite illamående som bekräftelse Fast jag vet att alla inte känner allt och vissa inte känner nåt alls. Men jag vill känna som bekräftelse.

Lycka till med akupunktur och ivf när det är dags!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-03-04 20:46:46 följande:

Tack!

Klart man alltid är orolig för att inte känna tillräckligt mycket osv, men för många börjar väl illamåendet etc lite senare också. Håll oss uppdaterade hur du mår iaf! :)

Hur långt innan ivf började du med akupunktur, och hur ofta gick du?

Hej!

Jag kommer inte ihåg exakt dag jag började med akupunkturen. Men jag började efter nyårshelgen. Sen gick jag en gång i veckan fram till återföringen. Jag började med sprutorna 29 januari, så det var inte så länge innan jag började med sprutorna men det hann bli ett par gånger.

Jag mår bra! Inga konstigheter förutom lite ömmande bröst och lite tröttare än vanligt på kvällarna. Inget illamående eller så.

Så har jag fått ett vul inbokat 18/3, tiden går så långsamt nu!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-03-11 10:16:14 följande:

Mår du fortfarande bra? Vad spännande med vul, förstår att tiden går sakta!!

Här räknas det oxå dagar, vi har fått tid på fertilitetskliniken den 4 april. Så då lägger man väl upp planen för det hela.

Var på akupunktur igår igen. Kändes bra.

Du har börjat med akupunktur! Stort lycka till nu!

Åh 4 april, vad spännande, vart ska ni gå? Ja då får ni veta hur just ni ska gå tillväga. Och ska ni göra korta protokollet och får mens relativt nära ert besök, kan starten komma hastigt på!

Graviditetsmässigt mår jag bra, inga som helst symptom just nu vilket gör mig orolig. Annars kroppsligt börjar jag må bättre nu, drabbades av feber, hosta och snuva natten till onsdag. Febern har idag börjat lätta och jag har knaprat Alvedon och oroat mig för att febern ska skada eller har skadat den lille Drömde att jag fick missfall inatt, det är inte lätt psykiskt det här med graviditet
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-03-12 17:42:53 följande:

Tack! Ja jag har varit på akupunkturen två gånger hittills.

Vi går på fertilitetskliniken i Örebro. Tror jag kommer vara på cykeldag 9 ungefär, vid besöket i april. Nu oroar jag mig för att vi kommer vara bortresta den helgen som infaller två veckor efter sprutstart? hur var det för dig? Är det exakt 14 dagar efter sprutstart som man gör äggplocket? Eller kan man styra det där lite tro? Det borde ju gå, för ibland måste det ju infalla under storhelger osv.. ja nu har jag börjat grubbla ordentligt :) 

Förstår att det inte är psykiskt lätt att vara tidigt gravid! Men alltså feber och hosta är väl "bra", det har jag alltid tänkt som ett symtom på graviditet eftersom man får lite nedsatt immunförsvar när man är gravid? Vad tror du om den teorin? Och feber har jag alltid hört ska vara helt ofarligt för fostret. 

Fick förresten tokstarkt utslag på äl-stickan idag, starkare än på flera månader. Så vi ger det någon till chans att ta sig naturligt ;) men känns skönt ändå att ha ivf på G inom en snar framtid. 

Äggplocket blir när dina ägg växt klart. För mig har det blivit på cd12 vid båda mina försök. Men det kan både bli tidigare och senare. Det beror alldeles på hur lätt eller svår stimulerad just du är. Men berätta för dem innan när ni ska vara bortresta så har de nog nåt bra lösning för er!

Hög feber är inte alltid bra för graviditeten har jag läst. Men jag tror de då syftar på hög temp under en period. Sån här vanlig förkylningstemp när man kan ta febernedsättande är nog inget problem. Men man tänker inte alltid så logiskt haha

Jag håller tummarna att ni haft en super äl och att det tar sig naturligt nu!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-03-12 19:07:49 följande:

Skönt att du mår bättre nu. Vilket datum ska du på vul?

Jag?

Jag är bättre från förkylningen men tror jag drabbats av graviditetsillamående nu. Mått illa igår och idag. Knappt kunnat äta...är det inte det ena så är det det andra

På fredag ska vi på vul, är sååå nervös!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-03-14 18:36:31 följande:

Jag har äntligen fått en besökstid, 12 april :)

Har ringt runt som en galning hela veckan eftersom det verkade som våra journaler hade kommit bort. Ringde till Huddinge, vårdgarantin och IVFkliniken. Huddinge sa att de hade skickat våra journaler den 1 mars IVFkliniken sa i torsdags att de inte hade fått dom än och att de inte kunde skicka en besökstid förens de fått våra journaler. I fredagseftermiddag så fick jag besked att de kommit in. Så känner mig helt slut efter förra veckan.

Yay! Skönt att det löst sig Snart är det er tur
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-03-20 19:46:04 följande:

Vilken vecka är du i nu? Hur går det med illamåendet osv? och när blir nästa ultraljud? :)

Går in i vecka 9, 8+0 i morgon Illamåendet går lite upp och ner. Blir illamående så fort jag blir hungrig och man blir verkligen akut hungrig. Inatt var jag tvungen att gå upp och äta en macka vid tre på natten för jag vaknade och sen kunde jag inte somna om pga illamående. Jag vet inte när nästa ul blir. Ska på inskrivning hos mvc den 6 april, får väl veta då
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?