• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Men HURRA dalin79!! Så underbart!! Måste kännas fantastiskt :) stort grattis!! Nu får du smitta av dig på oss :)

• daisy80

Välkommen Micka! Hur går det för dig?

dalin79, otur med halsont och frossa, hur mår du nu? Ringt BM?

Jag är lite osäker på vad jag ska räkna som bim den här månaden. Enligt min vanliga cykel ska den komma 7 nov. Men nu hade jag ju äl tidigare än vanligt så borde räkna det till runt 3-4 nov..

Ja lycka till Asali79 till att snart försöka igen :)

• daisy80

Tack för era inlägg Asali och Dalin! Roligt att få en lite närmre inblick i era livssituationer just nu :) det måste kännas härligt dalin79, att veta att det "funkar", och roligt med första besöket hos BM :)

Jag hade ju några mörka flytningar 4-6 dagar efter äl. Sen har det inte varit någonting alls i 3 dagar. Fram tills idag, då jag haft rosa flytningar två gånger. Är något förvirrad... Har aldrig mellanblödningar annars. Är öm i brösten sedan några dagar tillbaka. Kroppen kan ju spela en ett spratt... Men hoppet är det sista som sviker :)

• daisy80

Tack för tummarna Asali och Dalin! Åå man känner sig så otålig inombords, vill veta nu...

Jo Asali, jag har läst och googlat en massa på flytningarna, vet inte om man alltid blir klokare av det, men det känns ändå bra att läsa om andra som haft likadant och varit gravida, så det inger ju lite hopp om inte annat. Fick ni till lite mer mystid? Och som du säger så lever de små rackarna ju ett bra tag därinne så det finns ju gott hopp ändå, även om ni bara skulle fått till det en gång :) jag använde oxå äl stickor (testlagrets) och vi körde på direkt när strecken var lika starka. Håller alla mina tummar tillbaka till dig!!

• daisy80

Det är väl vanligt med flytningar och små blödningar i början av graviditeten tror jag? Slemhinnorna är ju känsligare osv. Du behöver säkert inte oroa dig, men håll oss underrättade hur det går!

Här är mensen på gång idag sååå tråkigt, det kändes faktiskt annorlunda den här gången så jag hoppades verkligen... Men ja då är vi flera stycken som får ta nya tag snart. Pepp pepp, det SKA gå! Kram till er alla!

dalin79 skrev 2014-11-02 07:38:04 följande:

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

• daisy80

Dalin79, jag hoppas innerligt att det är normala bruna flytningar du har!! Välkommen sunshine1979, hoppas detsamma även för dig! Håller tummarna för er båda!!

Asali79: jodå mensen kom igång sen. Så nu är det nya tag om nån vecka. Åt rosenrot förra gången vilket gjorde att äl kom tidigare och cykeln blev kortare, bara 23 dagar, vilket ju inte gör nåt när man försöker bli med barn.. Så jag började med rosenrot nu igen när jag fick mensen. Jag håller tummarna att du slipper mens 13-14 nov Asali!!

• daisy80

Kram Dalin79! Det jobbigaste är ju verkligen ovissheten. När man får ett svar så kan man lättare gå vidare. Låt oss veta hur det går! Och kram till alla er andra som försöker också. Jag är 34 och min sambo är 49 och har inga barn sen tidigare, men nu vill han väldigt gärna ha det och skulle bli en underbar pappa. Äl närmar sig här och det blir 6:e försöket.

• daisy80

Kram dalin79! Bra om du kan se detta som en period av förberedelse inför att bli gravid igen, boosta kroppen på bästa sätt. Och sen tänker jag oxå att du ju vet att du kan bli gravid nu, även om det var på fel ställe så att säga. Jag tänker ofta att om jag blir gravid och sen får missfall/X el dylikt, så vet jag åtminstone att jag kan bli gravid, och det är högst troligt att man kan bli det igen då ju. Ta hand om dig nu så kommer din chans snart igen!

Asali79, hur går det, igen mens i sikte? Förstår att du ej vill gå på toa idag! Håller tummarna för dig! Själv fick jag fullt utslag på testlagrets äl-sticka idag, vi har redan myst varje dag sedan några dagar tillbaka, och lär fortsätta med det åtminstone ikväll och imorgon.. Kram till er alla som kämpar och försöker!

• daisy80

Härligt Iskristall! Jag hade äl i fredags (positivt på stickan i torsdags) så nu är man tillbaks till den där väntan igen. Nu håller vi alla tummar och tår!

Sunshine lycka till med kommande äl och hoppas allt är som vanligt igen!

Asali79, guuud så spännande!! Har du testat än?? Du måste meddela när du gjort det!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?