Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

kmor: Hoppas att du haft en kraftig ägglossning och att det tagit sig! Jag kände mig jättetrött och fick ont i brösten efter ägglossning den här månaden och min sambo sa direkt: Jag tror du är gravid, varpå jag svarade: Nej det kan jag inte vara än för jag har ju precis haft ägglossning.
    Jag hoppas att molvärken är att en litet ägg håller på att göra sig hemmastatt!

Joss81: Välkommen till tråden! {#emotions_dlg.flower}

Hoppas att ni alla har haft det bra under jul- och nyårshelgen. Idag började jobbet igen för mig! 
    För övrigt så hade jag BIM idag eller igår och brösten har börjat ömma på allvar och jag har svag molvärk i tjejmagen hela tiden. Plussade ju för 6 dagar sedan om jag tittar på stickorna, fast då var det ju så svagt så jag var osäker på om det var spökstreck eller plus. Än så länge går det bra.

Jag tänkte uppdatera BIM-listan ikväll. Någon av er nya i tråden som vill lägga in er så får ni gärna göra det eller skriv BIM-datum i ett inlägg här så lägger jag in det sen när jag uppdaterar den för egen den Glad
  • Vildhallon

Ah!

Välkommen Joss82 menar jag ju! Glad Jag blir lite förvirrad här. Skyller på att det är sent på eftermiddagen Flört

• Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Mon bébé 81   10/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 19/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1

Så, nu har jag uppdaterat listan! Snart dags för dig Mon bébé 81!
  • Vildhallon
    Mon bébe 81: Vad innebär det med många äggblåsor? Det låter ju som att det skulle vara positivt istället Obestämd

Jag känner igen det där med att surfa runt... Man vill ha information samtidigt som man hittar massor av information som man helst inte vill ha... Jag hade ingen aning om att det var så vanligt med missfall innan jag började söka info om det, och nu sitter jag här och är rädd att drabbas av det igen. Ibland är det verkligen bättre att inte veta för om jag läser någon negativ information som helt eller delvis skulle kunna passa in på mig så tror jag automatiskt att jag är drabbad.

Det kan vara bra att tempa och testa för ÄL för att få koll på när ÄL sker. Oftast så är det ju samma cykel efter cykel enligt min egen erfarenhet. Så ser man att det finns ett stabilt mönster så kan man ju bara köra på varannan dag runt ÄL som du skrev och ändå maximera sina chanser.

Tråkigt att du testat negativt, men mensen har ju inte kommit än så då finns det fortfarande hopp. Glad
  • Vildhallon
    Mon bébé 81: Vad tråkigt att du är sjuk! Är det förkylning/influensa? Det är många på jobbet som har varit sjuka i det. Krya på dig {#emotions_dlg.flower}

Jag har fått lite symptom men en del startade ju redan vid ägglossningen så jag är lite osäker på vad som är vad.

Sedan ägglossningen har jag haft en hög kroppstemp och känt mig trött. Kan iofs ha med den mörka årstiden att göra men det dök upp som värst ungefär då. Förhöjd kroppstemp ska man ju få efter ägglossning men denna gången märkte jag verkligen av det vilket jag inte brukar göra annars.

De senaste dagarna har jag fått mer ont i brösten. Känns som att de skulle vara lätt inflammerade eller något. Ibland har jag lite molvärk i livmorderområdet och att det liksom "drar" på främre delen av insidan av låren. I övrigt har jag inga andra symptom än. Jag gick till v 7+2 förra gången och hann inte bli illamående innan dess så jag hoppas att jag slipper det Glad Det är ju faktiskt ganska många som inte mår illa alls under graviditeten.
  • Vildhallon
    Mon bébé 81: Jag har hört talas om en app som heter "Fertilityfriend" som många gillar just för att man kan lägga in tempen varje dag och få en graf/statistik över hur det ser ut. Jag själv fick ingen ordning på den utan använder Menskoll eller "P tracker" som den heter i min telefon.

Hoppas du kryar på dig fort!
  • Vildhallon
    Lantlollan: Välkommen! Jag lägger till dig i vår lista!

Mon bébé 81   10/1
    Jenna0808       18/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1
    Lantlollan           2/2

Mon bébe 81: Hur går det? Mår du bättre?
  • Vildhallon
    L1977: Välkommen! Självklart får du vara med! Jag uppdaterar listan och lägger in ditt datum Glad
  • Vildhallon
    Mon bébé 81   10/1
    Jenna0808       18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    MjölkChoklad    29/1
    Lantlollan           2/2
  • Vildhallon

Jag känner igen vad ni skriver. Jag var också helt besatt av tanken att bli gravid (speciellt efter första missfallet) och testade som en galning och plockade isär test för att analysera minsta möjliga lilla antydan till plus. Jag ska nog inte säga att jag är bättre nu för jag började ju testa på nyårsafton och hade ju inte BIM förrän drygt en vecka senare... Jag plussade iofs tidigt nu, men det hjälpter inte. När jag väl plussat nu så kom nämligen oron för missfall då gyn talade om att 50% av alla graviditeter slutar i missfall innan v 4. Rynkar på näsan Idag är jag i v 4+4 men jag är fortfarande orolig. Det är ju så mycket som kan gå fel, men jag försöker tänka att oavsett vad som händer så har jag inte kontroll över det. Det är bara att vänta och se...

Ang ägglossningstester så har jag bara testat Testlagrets, och de tyckte jag fungerade bra. Glad

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?