Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Välkommen jamieblue!

• Vildhallon
    mimmih skrev 2014-01-14 22:34:47 följande:
    Förstår din oro! Nu har jag ju inte själv varit gravid efter missfallet, men jag kan tänka mig hur nervöst det kommer att vara. Jag var väldigt orolig under de veckorna jag var gravid eftersom alla symptom försvann ganska drastiskt. Det betyder ju egentligen inte att något är fel, men man kan ju inte låta bli att oroa sig. Men är du trött och har ömmande bröst har du ju definitivt symptom!

Jag tog också digitalt CB osv. Men! Jag fick också höra av min läkare att det behöver inte betyda någonting, så man ska inte stressa upp sig med att ta graviditetstest när man väl är gravid. De visar inte alltid rätt och det är svårt att veta vad som händer med graviditeten endast med hjälp av testen och hormonnivån.
    Mitt råd är att inte stressa upp dig med nya graviditetstest. Du är ju gravid! Jag vet hur svårt det är men…

En annan sak jag tänkte på. Är det inte några dagar för tidigt att göra VUL i vecka 7? Om du vill se hjärtljud, vill säga.  Jag gjorde VUL i vecka 7 och blev superstressad över att de inte såg hjärtljud men eftersom det var så tidigt sa dom att det behöver inte betyda någonting och blev ombokad två veckor senare. De bokar aldrig om till en vecka efter, de säger att de har för många tjejer som blir så oroliga om det fortfarande inte syns något.
    Nästa graviditet vill jag nog göra VUL en vecka senare, för att slippa gå dit och inte få något lugnande besked med mig hem. Det kan ju förstås vara så att kliniken du går till har bättre utrustning, jag har hört att det kan vara avgörande för att se hjärtljud i tidigt skede.

Det kanske finns en anledning till att du ska göra det i vecka 7, och mina råd är kanske helt överflödiga! :) Men i vilket fall som helst: Stort grattis och lycka till med graviditeten!
    Tack för ditt inlägg! Jag vet att jag inte borde stressa upp mig för jag kan inte påverka ändå. Jag är lugnare nu när jag vet att jag förmodligen får en blödning OM jag får missfall trots progesteronet. Min rädsla var att jag skulle gå runt i flera veckor med ett dött embryo för att progesteronet hindrar kroppen att stöta ut graviditeten.

Hjärtat börjar slå i den här veckan OM ägget blev befruktat runt den 24:e dec som jag tror att det blev. Jag ska på VUL sent i v 7 (är då i vårdens beräkningar i 6+6) och då ska det finnas ett hjärta om det finns något. Anledningen till att de bokar om till en senare tid om det inte syns några hjärtslag, är att det finns ju alltid en risk att man blev gravid senare än man tror. Eftersom jag plussade så tidigt så ser jag det som uteslutet att befruktning skett en eller två veckor senare. Men dagarna tickar på och för varje dag som går så känns det lite lugnare. Tack för att ni står ut med min oro Glad Jag ska försöka lägga band på mig framöver och njuta istället.
  • Vildhallon
    kmor skrev 2014-01-15 16:17:06 följande:
    Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.
    Jag vet hur du känner dig.... Du är ju några dagar ifrån BIM och jag upplever att symptom och hur väl jag känner dem är kopplat till dagsform. Ibland känner jag ingenting och ibland mer.

Jag har upplevt precis samma. Man känner sig frustrerad och vill bara skita i allt. Jag har vid flera tillfällen försökt att intala mig själv att jag vill nog inte ha barn egentligen utan det är bara "den biologiska klockan" som tickar. Du behöver inte skämmas över hur du känner! Jag känner igen cirkusen med mens-väntan-ägglossning-väntan osv, osv. Ni är ju inne på försök 3 nu och medel för hur många månader det tar innan man blir gravid är 7. Nästa gång kanske det är er tur igen!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-01-17 09:40:16 följande:
    Testade mig i morse efter en sömnlös natt av det jag trodde var mensvärk, men ingen mens hade dykt upp. Och testet visade ett tydligt plus! :D

GRATTIS!!! VAD ROLIGT!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Grynis               17/1
    kmor                 18/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
    Lambda              8/2
    Aftonstjärna      10/2
    Jenna0808        21/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon
    Bebislängt

Uppdaterat listan!
  • Vildhallon
    Pealuttan skrev 2014-01-20 14:07:19 följande:
    Hejsan!
    Jag är nyss fyllda 35 och har precis börjat försöka bli gravid! BIM runt 1/2. Väntan är olidlig! Jag har en enorm rädsla att inte bli gravid!

Välkommen! Det är många som delar den rädslan med dig, och även jag innan jag plussade.
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Pealuttan           1/2
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
    Lambda              8/2
    Aftonstjärna      10/2
    kmor                  12/2
    Jenna0808        21/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon
    Bebislängt

Uppdaterat listan!
    Nu går vi in i en period då det är ganska många som har BIM! Vad spännande!
  • Vildhallon
    Joss81: Vi hade sex varje dag under ÄL-perioden nu när jag blev gravid Jag har också hört att man ska vänta en dag emellan, men jag vet inte hur viktigt det är.
  • Vildhallon
    L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!

Grattis!!!!! Vad roligt
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-01-26 08:50:16 följande:
    Vildhallon, hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

Jag är i v 7 (6+5) och imorgon är det VUL.. Jag är lite nervös för det, men det går som det går

Jag har varit rejält förkyld de senaste dagarna och mått riktigt dåligt. Börjar dock pigga på mig nu. Hur går det för dig?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?